- Robertas Macius, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad „Rail Baltica“ projektą Lietuva turi įgyvendinti iki 2026 metų. Kylant statybinių medžiagų kainoms, ketinama peržiūrėti projektą ir nutarti, kuriuos objektus pirmiausia prioretizuoti.
„Mes laikomės principinės nuostatos, kad projektą turime įgyvendinti iki 2026 metų. Praėjusią savaitę susitikau su Latvijos, Estijos ministrais, dar prieš savaitę su Lenkijos ministru, praėjusią savaitę vyko susitikimas ir su Europos Komisijos nare, atsakinga už transporto klausimus. Galiu aiškiai pasakyti: lenkai planuoja vėžę turėti iki Lietuvos sienos 2027 metais. Vadinasi, mes turime padaryti viską, kad Kaunas, Vilnius būtų sujungtas su Lenkija iki to paties laikotarpio“, – Prezidentūroje surengtoje spaudos konferencijoje sakė M. Skuodis.
Anot susisiekimo ministro, Latvijos ministras irgi yra pažadėjęs, kad Ryga su Lietuvos siena panašiu laikotarpiu turės būti sujungta.
„Mes statybas šiuo metu iki Latvijos sienos vykdome, paskelbtas konkursas, nesu tikras, ar jau paskelbti rezultatai dėl didžiausio tilto Baltijos šalyse per Nerį. Kitaip sakant, mes jau vykdome rangos darbus ir čia yra svarbiausia pagal nustatytus terminus viską padaryti, kad 2026 metais jau galėtumėme keliauti iš Vilniaus, Kauno į Varšuvą arba Rygą. Labai tikiuosi, kad ir kaimynai lygiai taip pat pasitemps, kad galėtume pasiekti ir juos“, – teigė ministras.
Pasak M. Skuodžio, šiuo metu projektui vykdyti lėšų turima, o tikslas – jas investuoti maksimaliai efektyviai.
„Ir su Europos Komisija kalbant apie visas Baltijos šalis yra teigiama iš buvusios finansinės perspektyvos, kuri jau baigėsi, kad esame nepanaudoję didžiosios dalies finansavimo. Pirmas klausimas yra kalbėti ne apie tai, ko trūks ateityje, o kaip geriausia panaudoti tas lėšas, kurias mes turime. Tada antras dalykas – natūralu, kad statybos kainos auga, ir tas finansų trūkumas visam projektui yra, bet aš net neabejoju, kad iki to laiko rasime tam tikras išimtis, kalbamės ir su mūsų kaimynais, kaip galbūt prioretizuoti tam tikrus objektus. Gal iš pradžių reikėtų vis dėlto bėgius statyti, o ne maksimalias stotis, kad objektas galėtų pradėti veikti, o po to ir stotys aplinkui atsiras. Tai čia yra darbiniai klausimai, projektą vertiname iš naujo, mums svarbiausia laikytis to ambicingo termino, ir jeigu su tais terminais judėsime, aš manau, ir visos kitos suinteresuotos pusės tikrai padės“, – sakė susisiekimo ministras.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu45
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Uostamiesčio skolų kreivė: kaip klaipėdiečiai tvarko savo finansus?
Baigiantis kalendoriniams metams, paprastai siekiama nepalikti skolų naujiesiems. Tačiau tarp klaipėdiečių yra tokių, kurie šių nuostatų nepaiso. Vis dėlto antstoliai, vertinantys uostamiesčio skolininkų situaciją, konstatuoja, kad Klaipėdo...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko1
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...
-
Skelbia, kaip kitąmet bus vertinamos užsiimančių individualia veikla pajamos4
„Sodros“ pensijos taško vertė kitąmet sudarys 7,16 euro, o kad jį įgytų individualia veikla pagal pažymą užsiimantis asmuo 2025-aisiais turės uždirbti ne mažiau kaip 40 169 eurų pajamų, penktadienį rašo „Verslo ži...
-
Vaičiūnas įvertino pažeisto elektros kabelio grėsmes: reikia griežtesnių priemonių3
Per Kalėdas įvykęs povandeninio kabelio tarp Suomijos ir Estijos gedimas skatina persvarstyti papildomus elektros gamybos pajėgumus, sako energetikos ministras. ...