Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pirmą kartą europine vėže atgabeno krovinį iš Austrijos – į Šeštokus netoli Lenkijos sienos pervežtos 642 tonos naujų geležinkelio bėgių.
Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė iki 2027 metų ketina investuoti 5,1 mlrd. eurų, iš kurių didžioji dalis – 3,6 mlrd. eurų – bus skirta europinės vėžės „Rail Baltica“ bei su ja susijusiems projektams.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis tvirtina, kad geležinkelio europinės vėžės iki Klaipėdos uosto projektas europiniuose dokumentuose turėtų atsidurti šiais arba kitais metais. Pasak jo, kol kas diskusijos vyksta europiniame lygmenyje.
Europos Komisijai persvarstant transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) plėtros planus, į šį tinklą turėtų būti įtraukta daugiau tarptautiniam susisiekimui svarbių transporto jungčių – tiek nauja europinė greitojo geležinkelio vėžė į Klaipėdą, tiek geležinkelių jungtys su Ukraina. Tokį siūlymą dėl TEN-T plėtros susisiekimo ministras Marius Skuodis išsakė Europos Sąjungos (ES) transporto, telekomunikacijų ir energetikos (TTE) tarybos posėdyje, birželio 2–3 dienomis vykstančiame Liuksemburge.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad „Rail Baltica“ projektą Lietuva turi įgyvendinti iki 2026 metų. Kylant statybinių medžiagų kainoms, ketinama peržiūrėti projektą ir nutarti, kuriuos objektus pirmiausia prioretizuoti.
Europinė vėžė šią savaitę sujungė Kauną ir Palemone esantį terminalą. Tiesa, atidarymo iškilmes temdo faktas, kad iki šiol greitieji keleiviniai traukiniai iš Europos Kauno nepasiekė.