- Augustas Stankevičius, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Sąjungos ministrų taryboje pasiektas susitarimas dėl Komandiruojamų darbuotojų direktyvos reformos – galvos skausmas Lietuvos vežėjams. Jie siunčia įspėjimo signalus – direktyvą gali paveikti ne tik transporto sektorių, bet ir visą šalies ekonomiką.
Angelai tesaugo visą rinką. Lietuvos vežėjai sako: Briuselyje pasiektas susitarimas dėl komandiruojamų darbuotojų – netikėtas. Mat visiems į kitas bendrijos šalis dirbti važiuosiantiems turės būti mokamas bent vidutinis priimančios šalies atlyginimas, o komandiruotė – ne ilgesnė nei pusantrų metų ir dar keletas kitų reikalavimų. Ir nors tam dar reikalingas Europos Parlamento pritarimas, o pakeitimai įsigalios po ketverių metų, Lietuvos vežėjai jau sako, kad reforma neigiamai paveiks visą šalies transporto sektorių.
„Kaip matome, kas mums gresia, tai papildoma administracinė našta, tokie dalykai kaip 28 valstybėse atsirandantys papildomi reikalavimai, kiekviena valstybė jei pradės daryti reikalavimus pagal savo vidinius įstatymus, savo kalba, savo dokumentais, tai turėsim sudėtingą biurokratinį aparatą, papildomas išlaidas, sąnaudas“, – sakė UAB „Solotransa“ direktorius Arūnas Rutkauskas.
Lietuvos vežėjai pastebi, kad labiausiai reformuoti direktyvą siekia Vakarų Europos šalys, nes dabartinėmis sąlygomis jų vežėjai sunkiai konkuruoja su pigesne darbo jėga iš Vidurio ir Rytų Europos valstybių. Negana to, esą tokiu būdu Vakarų šalys nori, kad įmonės, pavyzdžiui, iš Lietuvos, persikeltų pas juos ir ten mokėtų mokesčius. Vežėjai sako, kad dėl to gali nukentėti visas šalies ūkis.
„Visas verslas gali iškeliauti iš Lietuvos ir Lietuvos įmones gali registruoti tiek Vokietijoje, tiek Prancūzijoje, bet mes esam Lietuvos piliečiai ir norime dirbti čia, ir mokėti savo valstybei mokesčius, o ne važiuoti kažkur vien dėl protekcionistinių reikalavimų“, – kalbėjo UAB „Minjotra“ generalinis direktorius Vytas Bučinskas.
„Mūsų šiuo metu šalies vežėjai yra gana sudėtingoje situacijoje, kovojant su kitų šaliu vežėjais ir siekiant išlaikyti konkurencingumą. Mūsų šalis yra transportininkų šalis, ir tai yra ne tik Lietuvos vežėjų problema – tai yra ir mūsų valstybės problema, jei šiam sektoriui bus labai sunku“, – teigė „Linavos“ vadovas Erlandas Mikėnas.
Socialinės apsaugos ir darbo ministras sako, kad nors transporto sektorius ir įtrauktas į Komandiruojamų darbuotojų direktyvą, dėl jo konkrečiau bus deramasi svarstant mobilumo paketą.
„Bendrai direktyvoj įtraukiama, yra įrašas direktyvoj, kad transportas įeina, tačiau transporto turinys, kokios rūšys, bus diskutuojama derantis dėl mobilumo paketo. Gavom viešą komisijos aiškinimą, kad tranzitas neturėtų patekti“, – sakė socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis.
Transporto sektorius, kartu su krovinių saugojimu, pernai sudarė apie 12 proc. BVP – daugiau nei dešimtadalį viso šalies ūkio.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...