TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai

  • Teksto dydis:

Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip.

Sezoniškumo veiksnys

Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir visas kitas su savais automobiliais susijusias procedūras. Viena – jų techninė apžiūra (TA).

Balandį atvairuojančių patikrinti automobilius skaičius, palyginti su sausiu ar vasariu, šokteli kone trečdaliu (nuo maždaug 100 tūkst. iki beveik 140 tūkst. automobilių).

Deja, tai lemia ir pavasarį prie TAC įmonių vartų pradedančias formuotis eiles.

„Žiemą patikros kontrolieriams darbo krūvis žymiai sumažėja, o pavasarį ir vasarą, atrodo, visiems vairuotojams gauti TA patikros pažymėjimą prisireikia vienu metu, todėl prasideda erzelynė. Svarstėme, kaip minimizuoti sezoniškumo problemą, bet realus sprendimas yra vienas: įtikinti tuos automobilininkus, kurių TA galiojimas baigiasi pavasario antroje pusėje ar vasarą, pasiryžti vieną kartą atvykti pas mus šiek tiek anksčiau ir padėti subalansuoti visą srautą“, – sakė Klaipėdoje veikiančios TA įmonės „Transkona“ generalinis direktorius Paulius Pleskovas.

Per piką – įtampa

Kauno techninės apžiūros centro (TAC) vadovas Gintaras Ciegis taip pat ne kartą su kolegomis diskutavo, kas galėtų paskatinti vairuotojus pakeisti apsilankymų TAC centruose grafiką.

Apgulties sąlygomis daugiau individualaus dėmesio skirti neįmanoma.

„Dažniausias vairuotojų kontrargumentas į pasiūlymą kelis mėnesius paankstinti vizitą į TAC stotį – prarasime pinigų ir laiko. Tačiau pradėjus detalizuoti, kiek kainuoja vienas galiojančios TAC mėnuo (jei kartą per dvejus metus už benzininį automobilį mokami 23 eurai, o už dyzelinį – 27 eurai), turėsime maždaug 1 eurą. Drįstu spėti, kad daugumai vairuotojų tai nėra reikšmingai finansinę situaciją koreguojanti suma, kurią išleidus galima gauti gerokai daugiau naudos: atvykęs į TAC stotį ne piko metu žmogus galėtų apie savo automobilį gauti daugiau informacijos ir profesionalių įžvalgų, į kuriuos mechanizmus ar detales vertėtų atkreipti dėmesį, nes jų veikimo resursas artėja prie pabaigos. Žinau, kad bemaž visose TAC įmonėse skatinama vadinamojo draugiško patarėjo kultūra, tačiau kai stotys dirba apgulties sąlygomis ir kontrolieriai neturi atokvėpio, skirti daugiau individualaus dėmesio net teoriškai neįmanoma“, – pastebėjo G. Ciegis.

Iš patikros – į servisus

Telšių TAC direktorius Arvydas Plienius spėjo, kad padėtis pasikeis tik tuomet, kai patys automobilininkai pradės labiau branginti savo laiką.

„Nepažįstu nė vieno žmogaus, kuriam patiktų lūkuriuoti eilėse ir nervintis dėl stringančios kasdienės darbotvarkės ar netgi koreguoti toliau siekiančius planus tik todėl, kad TAC baigė galioti šiandien, o rytoj nėra laisvo rezervacijos laiko. Deja, kažkodėl absoliuti dauguma vairuotojų stengiasi į TAC stotį atvažiuoti paskutinę akimirką – gink Dieve, ne mėnesiu ar dviem anksčiau. Galime tik apgailestauti, kad pokyčiai kol kas vyksta labai lėtai“, – konstatavo A. Plienius.

Jo teigimu, problemos greičiausiai nebūtų, jei automobilių šeimininkai tinkamai paruoštų savo techniką ir TAC kontrolieriai viso labo konstatuotų faktą, kad jiems pateiktos transporto priemonės visiškai atitinka numatytus reikalavimus ir niekam nekelia jokios rizikos.

Deja, daugiau kaip 45 proc. apsilankiusių TAC stotyse tenka keliauti į servisus ir šalinti užfiksuotus trūkumus, todėl kontrolieriams teka gerokai didesnis darbo krūvis, nei teoriškai galėtų būti.

Būdas išvengti streso

Analizuodamas pastaraisiais metais atliekamų pirminių TAC patikrų statistiką, asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus taip pat patikino, kad amortizuoti sezoninius vizitų į TAC piką padeda tik nuolat augantis išankstinių rezervacijų skaičius.

Šiuo metu kiekvieną dieną visoje Lietuvoje galima rinktis beveik iš 3 tūkst. rezervacijų laiko ir atvykus į TAC stotį nesugaišti nė vienos papildomos minutės.

„Per pastarąjį mėnesį iš galimų 70 tūkst. rezervacijų laiko buvo panaudota tik apie 42 tūkst., arba maždaug 60 proc. Pernai liepą iš siūlomų išankstinių rezervacijų laiko išnaudota 95 proc. ir jį neišvengiamai reikėjo medžioti, nes visiems prireikė tuo pat metu. Vairuotojų teisė rinktis ir savaip planuoti laiką, bet tai, kad egzistuoja paprastas būdas išvengti streso, – daugiau nei akivaizdu“, – reziumavo A. Glėbus.


Statistika

Į TA stotis 2024 m. atvykusių transporto priemonių skaičius:

sausį – 103 088 vnt., vasarį – 103 650 vnt., kovą – 129 613 vnt., balandį – 140 969 vnt., gegužę – 153 064 vnt., birželį – 129 119 vnt., liepą – 149 655 vnt., rugpjūtį – 141 180 vnt., rugsėjį – 133 161 vnt., spalį – 141 423 vnt., lapkritį – 108 002 vnt., gruodį – 92 809 vnt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių