- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar gali susidurti su problemomis, ieškodami spartaus įkrovimo galimybių šalia pagrindinių šalies kelių. Tačiau tikimasi, kad šiemet teigiamų pokyčių bus sulaukta ir šioje srityje.
Bendrovės „Via Lietuva“ duomenimis, šiuo metu Lietuvoje iš viso veikia beveik 2500 elektromobilių įkroviklių, kurie yra vieši arba pusiau vieši, t. y. vairuotojams prieinami tik tam tikromis savaitės dienomis ir paros valandomis.
Nuosekliai auga ir šalyje registruotų elektromobilių skaičius. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2023 m. pabaigoje tokių transporto priemonių Lietuvos keliuose buvo apie 11 tūkst., o šiuo metu šis skaičius jau viršija 16 tūkst. Be to, sausio 1 d. Lietuvoje taip pat buvo registruota 12,3 tūkst. iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių.
„Akivaizdu, kad praėjusiais metais tiek elektromobilių, tiek jiems skirtos infrastruktūros plėtra išgyveno tam tikrą lūžio tašką. Ir jei anksčiau apie elektromobilius galvojančių vairuotojų nuogąstavimai dėl nepakankamos infrastruktūros buvo iš dalies pagrįsti, tai šiandien dėl to nerimauti tikrai nebereikėtų. Juolab kad intensyvi viešojo įkrovimo tinklo plėtra numatoma ir šiemet“, – sako žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis.
Jis neabejoja, kad elektromobilių Lietuvoje ir šiemet sparčiai daugės, o jų populiarumą augins tiek augantis visuomenės sąmoningumas ir noras gyventi tvariai, tiek valstybės parama elektrinėms transporto priemonėms bei joms skirtoms įkrovimo stotelėms įsigyti. O ši tendencija toliau skatins ir viešojo įkrovimo tinklo plėtrą.
T. Žilionis pažymi, kad plečiant viešąjį įkrovimo tinklą artimiausiais metais numatoma didelį dėmesį skirti greitojo įkrovimo stotelėms šalia pagrindinių transporto arterijų. Tiesa, čia susiduriama su tam tikrais iššūkiais.
„Suprantame vairuotojų poreikį turėti patogią prieigą prie įkrovimo stotelių šalia pagrindinių kelių, tačiau vis dar esama teisinių ir reguliacinių kliūčių. Tačiau reikia pažymėti, kad matome pozityvius pokyčius, ir tikimės, kad 2025-ieji taps lūžio metais ir šioje srityje. (...) Tikimės, kad iki metų pabaigos spręsime nemažai svarbių problemų, tokių kaip atsiskaitymo būdai bei stotelių įrengimas pagrindiniuose keliuose“, – teigia T. Žilionis.
Jis taip pat atkreipia dėmesį, jog valstybė yra išsikėlusi tikslą, kad iki 2030 m. mažiausiai 40 proc. individualių ir 80 proc. komercinių šalyje parduodamų transporto priemonių būtų varomos elektra. Planuose numatyta, kad per šį laikotarpį Lietuvoje turi būti įrengta ne mažiau kaip 60 tūkst. įkrovimo stotelių, iš kurių 6 tūkst. būtų viešos, o mažiausiai 1 tūkst. įrengtos šalia valstybinės reikšmės kelių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Monte Karlo ralyje startavo Vitkevičiaus ir Žvinakevičiaus ekipažas
Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuo...
-
Siūlomi pakeitimai po autoįvykio kursto aštrias diskusijas
Siekiant mažinti didmiesčiuose dėl mažareikšmių autoįvykių susidarančias spūstis, Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos” atstovai siūlo įpareigoti į eismo įvykį patekusius vairuotojus kuo skubiau atlaisvinti važiuojamąj...
-
Atskleidė, kiek milijardų reikėtų visų blogos būklės kelių sutvarkymui
1 mlrd. eurų per metus siekiantis kelių tinklo priežiūros ir plėtros finansavimas nėra pakankamas, teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas. Pasak jo, visų blogos būklės kelių sutvarkymui šiandien reik...
-
Prie vairo – ir po 30 metų pertraukos
Uostamiesčio vairavimo mokyklos sulaukia ne tik vairuoti norinčių išmokti jaunuolių. Papildomų vairavimo pamokų prireikia ir tiems, kurie vairavimo pažymėjimus į stalčius padėjo prieš penkerius, dešimt ar dar daugiau metų. Toki...
-
Absurdas „Regitroje“: dešimtys žmonių buvo palikti „ant ledo“
Kai kurie žmonės negalėjo laikyti egzaminų „Regitroje“, nes jie buvo atšaukti. Plačiau apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentu Simonu Dailide. ...
-
Elektromobilių populiarumas blėsta: atskleidė priežastis
Nors elektromobilių po truputį daugėja, pirmą kartą per kelerius metus užfiksuoti mažesni naujų elektromobilių pardavimai. Pranešama, kad priežasčių daug: nuo nepatogumo iki karo grėsmės. ...
-
Parkavimo sistemos pokyčiai Nidoje: pateikti nauji siūlymai
Apibendrinus gyventojų nuomones ir Neringos savivaldybės tarybos narių išsakytus pastebėjimus, pakoreguotas sprendimo projektas, numatantis parkavimo sistemos pokyčius Nidoje. ...
-
„Regitra“ išleidžia naują numerio ženklų seriją: paskelbė, kas galės užsisakyti patys pirmieji
„Regitros“ planuojamų gaminti automobilio numerio ženklų sąrašą nuo antradienio papildys 50 naujų derinių iš N raidės. Kartu sąrašas bus papildytas ir naujomis serijomis, skirtomis mopedams bei priekaboms. ...
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...