- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarp maždaug 150 pasaulyje vadovaujančiųjų legendinės britų kompanijos „Land Rover“ instruktorių dirbs ir lietuvis: aukščiausios kvalifikacijos licencija suteikta Karoliui Raišiui.
Nuolat tikrina įgūdžius
Išmanyti prekių ženklo istoriją, žinoti viską apie naujausius siūlomus produktus, bendrauti su klientais, vesti renginius ir nepriekaištingai valdyti automobilį net sudėtingiausiomis sąlygomis – skamba lyg pretenzingas darbdavio reikalavimų sąrašas.
Tačiau būtent tai ir dar daugiau turi sugebėti bet kuris vadovaujantysis kompanijos „Land Rover Experience“ instruktorius. Baltijos šalyse iki šiol tokių specialistų dar nebuvo, pirmuoju akredituotu aukščiausios kvalifikacijos instruktoriumi (angl. Lead instructor) tapo lietuvis Karolis Raišys.
„Land Rover“ instruktoriais pretendentai tampa ne per vienus metus.
Dėl didžiulio informacijos kiekio ir privalomo mokymo apimties licencijuotais, visame pasaulyje galinčiais dirbti kompanijos „Land Rover“ instruktoriais pretendentai tampa ne per vienus metus. Jų žinios ir įgūdžiai nuolat tikrinami įvairiais teorijos ir praktikos testais.
Vyresniojo instruktoriaus kvalifikaciją turėjusiam K. Raišiui pirmu rimtu išbandymu tapo pavasario pradžioje Druskininkų apylinkėse vykę visureigio modelio „Defender“ 75-ajam jubiliejui skirti renginiai.
Konsultavo kolega
Lietuviui tai buvo pašėliškai įtemptas laikotarpis: jis padėjo sudaryti maždaug 80 km bekelės maršrutą, o renginio metu supažindino žiniasklaidos atstovus, nuomonės formuotojus ir įmonės klientus su kompanijos „Land Rover“ istorija ir išsamiai paaiškino, kaip naudotis vairavimą bekelėje palengvinančiomis sistemomis.
Taip pat atidžiai prižiūrėjo, kad net ir bekelės naujokams naujųjų visureigių „Defender“ vairavimas parengtu maršrutu suteiktų vien pačių geriausių įspūdžių.
Dažniausiai tomis dienomis K. Raišį lydėjo vadovaujantysis pasaulinės kompanijos „Land Rover Experience“ programos instruktorius Bruno Arnoud.
Patyręs specialistas dalijosi žiniomis ir naudingais patarimais, kuriuos ne visuomet galima rasti net geriausiose metodikos knygose. Prancūzas taip pat tikrino, kaip lietuviui pavyksta viską įsisavinti: dienomis stebėjo, kaip šis valdo visureigį ant asfalto dangos ir bekelėje, o vakarais – skirdavo žinių patikrinimo testus.
„Labai norėjau tapti licencijuotu instruktoriumi, tačiau, kai man suteikė šią galimybę, iš pradžių netgi nežinojau, kaip turėčiau tam ruoštis. Vaizdas tapo gerokai aiškesnis į šalį atvykus pasaulinės „Jaguar Land Rover“ komandos vadovaujančiajam instruktoriui – tuomet pamačiau, kokia iš tiesų sudėtinga yra pasirengimo šiam darbui programa. Mokymo dienos buvo įtemptos, tačiau per jas sužinojau labai daug“, – kalbėjo K. Raišys.
Patirtis: „Land Rover Defender“ 75-ajam jubiliejui Druskininkuose skirto renginio bekelės maršrutą padėjo sudaryti K. Raišys. / landrover.lt nuotr.
Išsami akreditavimo sistema
B. Arnoud atkreipė dėmesį, kad išsami instruktorių akreditavimo sistema buvo parengta siekiant užtikrinti, jog, lankydamiesi bet kurioje pasaulio šalyje esančiame „Land Rover Experience“ centre arba dalyvaudami jo specialistų koordinuojamuose renginiuose, žmonės gautų vienodai aukštos kokybės paslaugas.
Akreditavimo programos metu tikrinamos net devynios pagrindinės pretendento kompetencijos: darbo komandoje, bendravimo su svečiais, skirtingose šalyse klientams siūlomų „Land Rover Experience“ centrų paslaugų specifikos žinojimo, produkto išmanymo, mokomųjų įgūdžių, saugumo taisyklių laikymosi, renginių planavimo ir gebėjimo vairuoti ant kietos dangos ir bekelėje.
„Land Rover“ instruktoriai renginiuose dirba su kolegomis, todėl jiems būtini puikūs darbo komandoje įgūdžiai.
Įvairiose pasaulio šalyse veikia „Land Rover Experience“ aktyvių pramogų centrai. Jie įkurti labai skirtingų klimato sąlygų, geografijos ir kultūros regionuose. Pavyzdžiui, Švedijoje veikia gamintojo įsteigta Ledo akademija, Afrikoje klientams organizuojami safariai, o JAV siūlomos kruopščiai parengtos kelionės bekele. Instruktoriui dera žinoti viską apie šias ir kitas paslaugas.
Keitė senus įpročius
B. Arnoud pažymėjo, kad, norėdamas pristatyti „Land Rover“ automobilius renginio svečiams, instruktorius privalo nepriekaištingai išmanyti net smulkiausias technines subtilybes.
Vairavimo įgūdžiai ant kietos dangos – papildomo paaiškinimo nereikalaujanti kompetencija. Ralio ir žiedinių lenktynių trasose savo jėgas ne kartą išbandžiusiam K. Raišiui tai nebuvo didelis iššūkis.
Visai kitokia yra važiavimo bekele specifika – ji pareikalavo iš lietuvio ryžto keisti nusistovėjusius vairavimo įpročius. Jis bematant išmoko kompanijos „Land Rover“ instruktorių mėgstamą ir jau mantra tapusį posakį: „Važiuoti reikia taip lėtai, kaip tik įmanoma, bet taip greitai, kaip yra būtina.“
„Galimybė riedant nedideliu greičiu įveikti sudėtingas atkarpas mane nustebino labiausiai, tačiau kai kuriais atvejais netgi vairą sukti reikia kitaip, nei aš buvau įpratęs dalyvaudamas ralio varžybose. Tai yra bene geriausias pavyzdys, kai man tenka tarsi atrasti save iš naujo ir keisti senus įpročius. Bendrieji fizikos dėsniai bekelėje taip pat galioja, tačiau teko mokytis juos kiek kitaip taikyti“, – komentavo K. Raišys.
Itin daug dėmesio „Land Rover“ skiria renginių saugumui, o šiuo atveju didžiausia atsakomybė tenka vadovaujančiajam instruktoriui.
B. Arnoud teigimu, kaip ir bet kuriame darbe, čia taip pat reikia kaupti patirtį ir kryptingai siekti užsibrėžto tikslo. Visame pasaulyje dirba tik apie 150 vadovaujančiųjų „Land Rover“ instruktorių, aukščiausia kvalifikacija suteikiama tik tikrai tokiam darbui visapusiškai pasiruošusiems žmonėms.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...