- Tomas Jarusevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kvietimas susipažinti su naujuoju padidinto pravažumo "Audi" modeliu Q5 skambėjo intriguojamai: "Aplink Lietuvą vos per tris valandas – tik su naujuoju "Audi Q5". Čia viskas įmanoma – aplankysime visus keturis kraštus: Aukštaitiją, Suvalkiją, Dzūkiją ir Žemaitiją." Kauno "Audi" centro vadovo Vytauto Švedo sumanymas buvo iššifruotas pažvelgus į kelio knygą: siekdami pademonstruoti visas "Audi Q5" važiavimo ir valdymo galimybes, bandymams organizatoriai pasirinko Lietuvos liaudies buities muziejų Rumšiškėse.
Žvitrus bet kokiame kelyje
Jau nuvažiavus kelias dešimtis kilometrų "Audi Q5" įrodė esąs išties sportinis ir universalus automobilis, skirtas ne tik važiuoti mieste ar magistralėmis, bet ir įveikti protingumo kriterijus atitinkančią bekelę.
Nors klampiose pelkėse jo išbandyti neteko, važiavimas keliu su žvyro ar akmens skaldos danga nepaliko abejonių. Lyg tyčia per kelią perbėgęs šernų būrys dar sykį leido įsitikinti, kad sėdime prie saugaus automobilio vairo – trijų naujutėlaičių Q5 kolona apsnigtame kelyje sustojo atsipirkdama šiek tiek padidėjusiu adrenalino kiekiu vairuotojų kraujyje. ABS ir ESP sistemos vertos pagyrų.
Beje, jau bazinės komplektacijos įrangos sąraše yra ekstremalioms sąlygoms skirta nusileidimo nuokalne kontrolės sistema, puikiai deranti su nuolatine keturių ratų pavara "quattro".
Nors kelionė žvyrkeliu pateisino su "Audi Q5" sietus lūkesčius, gerosios "parketinio" visureigio savybės labiausiai atsiskleidžia asfaltuotame kelyje. Nedidelėje aikštelėje slalomo viražus automobilis įveikė idealiai klusniai, buvo manevringas. Tiesa, reikia pasirinkti tinkamą "Audi drive select" sistemos režimą iš siūlomų trijų – komfortiško, subalansuoto mišraus arba sportinio. Paspaudus vieną mygtuką elektronika sureguliuoja amortizatorių ir vairą: automobilis pasidaro minkštesnis arba kietesnis. Atitinkamai vairo sistemos ypatybės keičiamos pagal pasirinktą programą ir greitį.
"Audi" būdingas stilius
Naujojo "Audi Q5" nesumaišysi su jokiu kitu visureigiu. Nebent su vyresniuoju jo broliu Q7. Sportiška elegancija dvelkiančios išorės formos atspindi "Audi" gamintojų dizaino koncepciją. Automobilio priekyje puikuojasi išraiškingi žibintai, įrėžti abiejose naujųjų "Audi" vizitine kortele tapusių masyvių grotelių pusėse. Papildomai gali būti įrengti ksenono ir šviesos diodų (LED) dienos šviesos žibintai. Naujosios LED technologijos už papildomą kainą gali būti įmontuotos ir į galinius žibintus.
Žiūrint iš šono, dėmesį patraukia dideli ratai ir iškilios ratų arkos. Elegantiškas stogo nuolydis pabrėžia grakštų į kupė panašų stilių. Plačios užpakalinės durelės – aliumininės, kaip ir variklio gaubtas, – primena "Audi Q7".
Salono erdvė, apdailos detalių kokybė ir bendras stilius, kaip ir kituose "Audi" produktuose, tiesiog nepriekaištingi.
Pigiausias – dyzelinis modelis
"Audi Q5" komplektuojamas su vienu iš trijų variklių: benzininiu (2,0 TFSI) arba turbininiu dyzeliniu (2,0 TDI arba 3,0 TDI). Visi trys agregatai – tiesioginio įpurškimo su turbininiais kompresoriais, išsiskiriantys veržlumu ir degalų ekonomija.
Pigiausias pirkėjams siūlomas variantas – 131 tūkst. litų kainuojantis automobilis su dvilitre TDI "širdute" ir šešių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Kituose dviejuose modeliuose pritaikyta pažangi technologija "S tronic" – septynių pavarų dvigubos sankabos transmisija. Ji pavarą automatiškai perjungia vos per tam tikrą sekundės dalį, o vairuotojas taip pat gali pavaras reguliuoti prie vairo esančiomis svirtelėmis.
"Audi Q5 2,0 TDI quattro" vizitinė kortelė
Kėbulo tipas 5 durų visureigis
Sėdimų vietų skaičius 5
Aukštis (mm) 1653
Plotis (mm) 1880
Ilgis (mm) 4629
Važiuoklės bazė (mm) 2807
Svoris (kg) 1730–2310
Variklio darbinis tūris (cm3) 1968
Degalai dyzelinas
Cilindrų skaičius 4
Galia (kW(AG) / p/min.) 125(170)/4200
Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 350/1750–2500
Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė
Degalų bako talpa (l) 75
Varantieji ratai visi
Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 9,5
Vidutinės degalų sąnaudos (l) 6,7
Bagažinės tūris (l) 540/1560
Kaina (Lt) nuo 131 724
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ išleidžia naują numerio ženklų seriją: paskelbė, kas galės užsisakyti patys pirmieji
„Regitros“ planuojamų gaminti automobilio numerio ženklų sąrašą nuo antradienio papildys 50 naujų derinių iš N raidės. Kartu sąrašas bus papildytas ir naujomis serijomis, skirtomis mopedams bei priekaboms. ...
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...