- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tai, kas anksčiau atrodydavo neįprasta, šiandien retą stebina. Vis daugiau moterų ryžtasi vairuoti sunkiasvorius automobilius, o štai Raseiniuose moteris metė sau dvigubą iššūkį – įsidarbino šiukšliavežio vairuotoja. Nors toks darbas kai kuriuos atbaido, raseiniškė atkerta, kad jokio skirtumo, ką vežti. Svarbu, kad pats darbas patiktų, praneša LNK.
Įprastai buityje tvarkymasis baigiasi šiukšlių išmetimu į konteinerį, tad retai susimąstome apie tolimesnę jų kelionę. Retai sutiksi ir šiukšliavežį – po signalo jau seniai niekas nebėga iš butų su šiukšlių maišais.
Tačiau šiomis dienomis sunku rasti ir kas tokį automobilį vairuotų, mat algos – neypatingos, o ir gėdos jausmą yra jaučiančių.
„Tikrai jaučiame kvalifikuotų vairuotojų stygių“, – tvirtino „Raseinių komunalinių paslaugų“ direktorius Sigitas Kleišmantas.
Jis teigia, kad šiukšliavežio automobilio vairuotojo ieškojo ištisus metus.
Tai – tiesiog mašina, o ką vežti, man nesvarbu.
„Jau daugiau kaip metai ieškojome šiukšliavežio automobilio vairuotojo ir, pateikę skelbimą žiniasklaidoje, sulaukėme gyvenimo aprašymo iš moters“, – sakė S. Kleišmantas.
Toji moteris – Jurgita.
„Tai – tiesiog mašina, o ką vežti, man nesvarbu“, – šypsojosi ji.
Netoli Raseinių gyvenanti dabar jau šiukšliavežio vairuotoja sako, teises krovininio automobilio vairuotojo kategorijai išsilaikė dėl brolio įtakos, o ir vairuoti jai patinka.
„Brolis išlaikė C CA kategorijas, todėl ir aš nusprendžiau, kad ir aš galėčiau, nes labai patinka vairuoti“, – kalbėjo Jurgita Survilienė.
J. Survilienės kandidatūra įmonėje tapo didele intriga, mat iki tol jokia moteris vairuotoja tapti nenorėjo.
„Tikrai buvo tam tikra intriga – o kaip čia, o kodėl čia moteris ryžosi. Nepabijojome pasikviesti į pokalbį. Kaip begąsdinome sunkiu šiukšliavežio vairuotojo darbu, Jurgita ryžosi pabandyti“, – sakė S. Kleišmantas.
„Buvo sunku. Ir tikrai netikėjau, kad čia ateisiu ir gausiu darbą. Todėl, kad esu moteris“, – kalbėjo J. Survilienė.
Moteris pirmas dvi savaites važinėjo su patyrusiu vairuotoju, kuris jai tapo mokytoju.
„Skyrėme mokytoją, kuris jau kelis dešimtmečius dirba šitą darbą ir jau antrą trečią dieną mokytojas pagyrė Jurgitą, kad labai imli, gerai susitvarko su užduotimis“, – teigė S. Kleišmantas.
„Įmanoma, žinoma, įmanoma. Atėjau, dirbu ir viskas gerai. Kuo tolyn, tuo geryn“, – šypsojosi J. Survilienė.
Nauja kolege džiaugiasi ir darbininkai be kurių nė iš vietos.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Esame komanda, turime rasti bendrą kalbą“, – sakė J. Survilienės kolega.
Tačiau jei moteris tokį darbą būtų pasirinkusi prieš 10 ar 20 metų, „būtų pirštais užbadę kas nors“, – manė kitas J. Survilienės kolega.
Moteris sako ir dabar važiuodama per miestą pamato keistų žvilgsnių, o kiti ir garso signalu nuomonę išreiškia, bet J. Survilienė, panašu, į neigiamas emocijas dėmesio nekreipia.
Moterys dažnu atveju yra geresnės vairuotojos už vyrus.
„Sakyčiau, visai palankiai priima. Žmonės kantrūs, palaukia, nes aš ilgiau užtrunku, kai atbulai reikia stumtis į siaurus keliukus. Viskas gerai“, – sakė J. Survilienė.
Įmonės direktorius sako, kad moterys vairuotojos atidesnės.
„Moterys dažnu atveju yra geresnės vairuotojos už vyrus – jos atsakingiau žiūri į tam tikras situacijas, jas kitaip mato, kitaip vertina ir kitaip sprendžia“, – samprotavo „Raseinių komunalinių paslaugų“ direktorius.
J. Survilienė išduoda, svarstydama tokio darbo perspektyvas ji pastebėjo, kad, skirtingai nei vilkikų vairuotojams, čia nereikia pačiai krauti krovinio.
Vis dėlto, komunalininkų darbas – ne vien konteinerius išversti. Vis dar yra neatsakingų ir sau po nosimi teršiančių, tad tenka surinkti ir aplink konteinerius išmėtytas atliekas. Prie garažų daugiausia automobilių detalių.
Kai automobilis būna pilnai pakrautas, šiukšliavežį J. Survilienė vairuoja į atliekų surinkimo aikštelę. Iš pradžių, užvažiavusi ant didelių svarstyklių, pasveriama, kiek atliekų atvežta, o po to keliaujama į išpylimo aikštelę.
Viskas automatizuota – vieno mygtuko paspaudimu šiukšliavežio galas prasiveria, o surinktos atliekos išstumiamos laukan. Vėliau jos sukraunamos ir išvežamos į atliekų tvarkymo centrus. Raseiniuose sąvartynas uždarytas daugiau kaip prieš dešimtmetį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu32
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...
-
Skelbia, kaip kitąmet bus vertinamos užsiimančių individualia veikla pajamos3
„Sodros“ pensijos taško vertė kitąmet sudarys 7,16 euro, o kad jį įgytų individualia veikla pagal pažymą užsiimantis asmuo 2025-aisiais turės uždirbti ne mažiau kaip 40 169 eurų pajamų, penktadienį rašo „Verslo ži...
-
Vaičiūnas įvertino pažeisto elektros kabelio grėsmes: reikia griežtesnių priemonių2
Per Kalėdas įvykęs povandeninio kabelio tarp Suomijos ir Estijos gedimas skatina persvarstyti papildomus elektros gamybos pajėgumus, sako energetikos ministras. ...
-
Ekspertai įvardijo svarbiausią 2024-ųjų ekonomikos įvykį (apžvalga)1
Reikšmingiausias besibaigiančių 2024-ųjų metų ekonomikos įvykis Lietuvoje buvo aukštųjų technologijų grupės „Teltonika“ akcininko Arvydo Paukščio pareiškimas apie stabdomas Liepkalnyje plėtojamo „Telton...
-
Lietuvoje daugėja mokesčių vengiančių imigrantų9
Pastaraisiais metais vis daugiau individualia veikla Lietuvoje besiverčiančių užsieniečių vengia atsiskaityti su valstybe, penktadienį rašo portalas LRT. ...
-
Neringa didina rinkliavas už įvažiavimą: vairuotojus kurorto apetitas glumina15
Didėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą. Vasarą per patį turistų piką du mėnesius teks mokėti 50 eurų. Buvo 30 eurų. Susimokėti, nors ir perpus pigiau, bet teks ir elektromobiliams. ...
-
Valdžia žada revoliuciją keliuose ir kalba apie naujus mokesčius: ar tai realu?39
Nauja valdžia žada Lietuvoje pakartoti Lenkijos kelių revoliuciją. Keliai Lietuvoje jau tokie prasti, kad dabartinio finansavimo neužtenka net esamai būklei palaikyti. Keliai pasmerkti toliau griūti. Socialdemokratai žada esminius pokyčius. Neabejoja,...