- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) rinka atvėrė duris Lietuvos oro vežėjams. Tai techninis ir kartu simbolinis pokytis – aviakompanijoms nebereikės registruoti lėktuvų kitose šalyse, skristi į Ameriką bus galima tiesiai iš Lietuvos. Tiesa, reikia kad kas nors skraidintų, o tokių reisų artimiausiu metu nėra planuojama. Susisiekimo ministras giriasi, kad skraidyti per Atlantą galės bent devynios bendrovės.
Lietuviai Steponas Darius ir Stasys Girėnas buvo vieni pirmųjų metę iššūkį Atlantui, tačiau lietuvybe pakrikštytam lėktuvui iš Niujorko sėkmingai pasiekti Kauną pritrūko kiek daugiau nei 600 kilometrų.
Po 91 metų – Lietuvoje registruotiems lėktuvams skraidyti virš Atlanto atveriamos naujos galimybės.
„JAV rinka yra atverta visiems Lietuvoje registruotiems orlaiviams ir visoms Lietuvoje registruotoms aviacijos kompanijoms“, – skelbė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kad JAV atvertų oro erdvę, užtruko trejus metus. Iki šiol Lietuva buvo viena iš nedaugelio Europos valstybių, kuri neturėjo tokio įvertinimo.
„Pirmos kategorijos reitingas yra reikalingas tam, kad oro vežėjai galėtų patekti į JAV. Tai apima ir keleivinius, ir krovininius skrydžius“, – teigė JAV ambasadorė Lietuvoje Kara C. McDonald.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Lietuvos aviakompanija galės skraidyti į daugybę valstybių, įskaitant visą Karibų regioną, Meksiką, Kanadą, tačiau nereikia tikėtis, kad nuo dabar dangų virš Atlanto užpildys vien lietuviški lėktuvai.
„Leidimas leis dar labiau augti ir didinti pasaulinį konkurencingumą, pabrėžiu – pasaulinį, ne tik europinį“, – tikino Civilinės aviacijos asociacijos valdybos pirmininkė Orijana Mašalė.
Lietuva nacionalinio vežėjo neturi, bet yra devynios Lietuvoje registruotos įmonės, kurios turi orlaivių parką.
„Tos pačios įmonės, kurios steigia savo filialus ar įmones kitose šalyse, nuo šiol galės tiesiog registruoti lėktuvus Lietuvoje ir skraidinti į JAV arba į JAV teritoriją“, – kalbėjo Nacionalinės aviacijos asociacijos vadovas Aleksandras Nemunaitis.
Tarptautiniai tyrimai rodo, kad į aviaciją investuotas vienas euras atneša tris eurus grąžos.
O tai papildytų ir valstybės biudžetą. Skaičiuojama, kad vienas šalyje registruotas komercinis orlaivis per metus sumoka nuo 300 iki 500 tūkst. eurų pelno mokesčio.
„Tarptautiniai tyrimai rodo, kad į aviaciją investuotas vienas euras atneša tris eurus grąžos. Tikėkimės, kad iš to grąža bus kartais didesnė nei minėti tyrimai“, – sakė O. Mašalė.
Skraidyti JAV erdvėje pageidauja tik viena bendrovė. Dar du vežėjai galėtų skraidinti keleivius, paštą arba krovinius į Ameriką.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas: VMI negali automatiškai priverstinai išieškoti delspinigių
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) nutarė, kad Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) negali automatiškai priverstinai išieškoti delspinigių. ...
-
Lietuvių žiemos kelionės: įvardijo tendencijas
Lietuviai per žiemos šventes vis dažniau renkasi aplankyti Europos miestų kalėdines muges, sako Lietuvos turizmo rūmų prezidentė. Šių metų naujiena – daugiau oro bendrovių skrydžių ne į Londoną ar Dubliną, o į Malagą ...
-
ES delsia aktyvuoti atvykimo ir išvykimo sistemą: ar Lietuva yra pasirengusi?
Bendrijai delsiant aktyvuoti Europos Sąjungos (ES) atvykimo ir išvykimo sistemą (EES), Lietuva teigia esanti pasiruošusi ją paleisti bet kuriuo metu. ...
-
Gitanas Nausėda: elektros kabelių Baltijos jūroje gedimai nebeatrodo kaip atsitiktinumas8
Trečiadienį pranešus apie povandeninės elektros jungties tarp Suomijos ir Estijos gedimą, prezidentas Gitanas Nausėda pažymi – šis bei pastaruoju metu Baltijos jūroje padažnėję panašūs incidentai rodo, kad tai nebėra atsi...
-
Gera žinia vaiko tėvų globėjams: kaip ir seneliai, galės gauti atostogas anūkams prižiūrėti
Nuo kitų metų vaiko tėvų globėjai, kaip ir seneliai, galės gauti atostogas ir išmoką vaikui prižiūrėti. ...
-
Kokių mokesčių pakeitimų galima tikėtis kitąmet?1
Valdančiosios daugumos atstovai tikino nežinantys, kokius pasiūlymus dėl mokestinės reformos kitąmet atneš Vyriausybė, tačiau žada teikti prioritetą diskusijoms. Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas Algirdas Sysas sako, kad v...
-
Tarpušvenčiu lietuviai plūsta į Palangą: kiek čia kainuoja šventės?9
Palangos verslininkai pastebi, kad į kurortą daugiausia svečių atvyksta tarpušvenčiu, o itin daug – sutikti Naujųjų metų. Šią tendenciją rodo viešbučių ir privačių būstų užimtumas. ...
-
Nausėda: siekiant sukurti diviziją iki 2030-ųjų gynybai reikia skirti 5,5 proc. nuo BVP26
Norint iki 2030 metų Lietuvoje sukurti diviziją gynybai reikia skirti 5,5 proc. nuo bendrojo vidaus produkto (BVP), sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Kalėdoms lietuviai linkę rinktis praktiškas dovanas, joms išleis iki 250 eurų
Didesnė dalis šalies gyventojų Kalėdoms renkasi praktiškas dovanas, o artėjant šventėms itin šokteli dovanų čekių bei kortelių pardavimai, BNS sako Lietuvos prekybos centrų atstovai. ...