- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po pirmojo labai aktyvaus 2018 m. ketvirčio Lietuvos automobilių rinkoje ir toliau fiksuojamos į viršų kylančios kreivės. Remiantis Autoplius.lt Barometro duomenimis, Lietuvos rinkoje augo visų tipų automobilių sandorių skaičius.
Daugiau iš užsienio
Kukliausiai, anot Autoplius.lt komunikacijos vadovo Mato Buzelio, daugėjo vidinėje Lietuvos rinkoje užregistruotų sandorių skaičius. Per 2018-ųjų antrąjį ketvirtį buvo parduota 69,1 tūkst. naudotų, jau šalyje registruotų lengvųjų automobilių. Lyginant su 2017-ųjų tuo pačiu laikotarpiu, šie metai buvo dosnesni vos 0,8 proc. Automobilių rinkos ekspertas pastebi, kad labai stipriai šoktelėjo iš užsienio nuolatinei registracijai įvežtų transporto priemonių skaičius.
"Praeitų metų antrąjį ketvirtį į Lietuvą buvo įvežta 39,1 tūkst. naudotų automobilių. Tačiau per šių metų antrąjį ketvirtį Lietuvoje vairuotojai iš užsienio valstybių įsigijo net 44,5 tūkst. naudotų automobilių. Tokio tipo sandorių 13,7 proc. augimas mažina atskirtį tarp importuotų ir vidaus rinkoje parduotų modelių registracijų. Galima daryti prielaidą, kad pirkėjai yra išrankūs. Jie turi didelius reikalavimus naudotam automobiliui ir Lietuvoje paprasčiausiai neranda to, kas pateisintų jų poreikius", – tvirtina M.Buzelis.
Autoplius.lt komunikacijos vadovas įvardija ir kitas suaktyvėjusio importo priežastis. Nuolatinei registracijai įvežamų automobilių augimas gali būti užfiksuotas ir dėl vis dažnesnio spekuliavimo taršos mokesčiu.
"Kol kas anksti kalbėti apie tai, kaip dėl taršos mokesčio įvedimo galėtų pasikeisti automobilių pirkimo įpročiai. Neaišku, kokio dydžio būtų mokestis ir kaip jis priklausytų nuo automobilio taršos emisijų. Gali būti, kad dalis vairuotojų siekia anksčiau įsigyti transporto priemonę, kuri galimai bus apmokestinta ateityje", – komentuoja ekspertas.
Kol kas anksti kalbėti apie tai, kaip dėl taršos mokesčio įvedimo galėtų pasikeisti automobilių pirkimo įpročiai.
Reeksporto grimasos
Iš JAV importuojamų automobilių antplūdžio dėl galbūt padidėsiančių muito mokesčių tikėtis, anot M.Buzelio, galima, tačiau šis reiškinys didelės įtakos bendrai statistikai neturės. Iš už Atlanto vandenyno atkeliaujantys automobiliai sudaro vos 4 proc. importuojamų transporto priemonių rinkos, todėl galimas suaktyvėjimas neišpūs didelio burbulo.
Vidutinė naudoto automobilio kaina nuo metų pradžios nesikeitė ir siekė 3 600 eurų, tačiau, lyginant su praeitų metų antruoju ketvirčiu, šių metų balandžio–birželio mėnesiais vairuotojai įsigijo 9 proc., arba 300 eurų, brangesnius automobilius. Vis dėlto ryškiausia praėjusio ketvirčio gairė Lietuvos automobilių rinkoje buvo lyg ant mielių augantis naujų transporto priemonių pardavimas. M.Buzelis pastebi, kad jie per metus paaugo beveik trečdaliu – net 30,2 proc. Per tris mėnesius šalyje buvo užregistruota daugiau nei 10,6 tūkst. visiškai naujų lengvųjų automobilių.
"Norėtume pasidžiaugti, kad vis daugiau šalies vairuotojų sėda į naujesnes ir, svarbiausia, švaresnes transporto priemones bei ypač pasididžiuoti Lietuva kitų Baltijos šalių kontekste. Privalome atkreipti dėmesį, kad antrąjį ketvirtį šalyje buvo parduota net 2,9 tūkst. naujų "Fiat" automobilių, o didžioji jų dalis Lietuvos gatvių taip ir nepamatys – jos jau buvo arba dar bus reeksportuojamos į kitas valstybes", – naujų transporto priemonių pardavimo statistiką apibendrina Autoplius.lt komunikacijos vadovas.
Du lyderiai
Atmetus maždaug ketvirtadalį naujų automobilių rinkos (būtent tiek gali sudaryti antrojo ketvirčio reeksportas) Lietuvos naujų automobilių sandorių statistika praranda Baltijos šalių lyderės poziciją.
Tačiau automobilių rinkos ekspertas pastebi, kad prekybinės lenktynės tarp "Toyota" ir "Volkswagen" nepraranda įtampos net ir perkopus solidžią 1,3 parduotų modelių sumą. Būtent tiek naujų automobilių pardavė "Volkswagen" – 15,9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu, o "Toyota" ne tik išlaikė persvarą su 1,4 tūkst. parduotų modelių, bet ir padidino atotrūkį nuo artimiausių varžovų. Šios markės modelių pardavimas per metus šoktelėjo daugiau nei ketvirtadaliu – 26,7 proc.
Automobilių rinkos ekspertas M.Buzelis tvirtina, kad stiprus pirmasis pusmetis jau dabar leidžia prognozuoti, kad 2018-ieji metai Lietuvos automobilių rinkai bus rekordiniai, o tikėtis kardinalių pokyčių naudotų automobilių prekyboje nėra praktiškai jokio pagrindo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sabutis: elektromobilumo plėtros kartelė Lietuvoje kyla dar aukščiau1
Seimas pakoregavo elektromobilių parko plėtros planus, atnaujino jų įkrovimo stotelių vystymo šalia valstybinės reikšmės kelių tikslus, kurių vienas esminių – užtikrinti šių stotelių galią pagal šalyje regi...
-
Sviestas primena auksą jau ne tik spalva, bet ir kaina: toliau bus tik blogiau?4
Prekybos tinkluose brangiausio sviesto kaina jau viršija 3 eurus. Pirkėjai juokauja, kad sviestas auksinis tapo ne tik pagal spalvą, bet ir kainą. Vieni iš lyderių ES esame ir pagal pieno kainą. Ekspertai pieno produktų kainų atžvilgiu ni...
-
Paluckas: tokios tarybos reikėjo anksčiau2
Vyriausybei iki sausio pabaigos ketinant įsteigti Maisto tarybą, premjeras Gintautas Paluckas sako, kad nepaisant jau išaugusių maisto kainų jų stebėsena ir analizė išlieka svarbi ir ateityje. ...
-
Lietuvoje pradedama kurti DI „smėliadėžė“
Lietuva dar labiau spartina dirbtinio intelekto (DI) plėtrą – pradedama kurti bandomoji DI reguliacinė aplinka, arba DI „smėliadėžė“. ...
-
Lietuva denonsavo sutartį su Baltarusija: nebebus skatinami abipusiai verslo ryšiai
Seimas denonsavo Lietuvos ir Baltarusijos sutartį dėl pajamų dvigubo apmokestinimo ir fiskalinių pažeidimų išvengimo. ...
-
Budrys dėl prekių eksporto: jei to nepadarysime, gale dienos turėsime tik du pasirinkimus
Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės įvestus dvejopos paskirties prekių eksporto lėktuvais į trečiąsias šalis ribojimus, be kita ko, įpareigojant eksportuotojus kontroliuoti, ar šios prek...
-
Ministras: keliai gali būti finansuojami kaip komercinis projektas – ir tai nebūtų mokesčių kėlimas
Finansų ministras Rimantas Šadžius sako, kad būsimasis Kelių fondas galėtų veikti nacionalinio plėtros banko ILTE (buvusi „Invega“) rėmuose, o keliai per jį būtų finansuojami kaip komercinis projektas. ...
-
Šadžius išdėstė, kaip Lietuvoje bus keičiami mokesčiai2
Finansų ministras Rimantas Šadžius teigia, kad Vyriausybė planuoja ne mokesčių reformą, bet pakeitimus esamos mokestinės sistemos ribose, teikdama prioritetą jos stabilumui ir plačiam sutarimui visuomenėje bei politinėje bendruomenėje. Taip ...
-
Registrų centras: įsteigta rekordiškas skaičius naujų įmonių – daugiausia per 25 metus1
Pernai Lietuvoje įregistruota beveik 16,1 tūkst. naujų įmonių – 2,5 proc. daugiau nei 2023 metais, kai jų buvo įsteigta 15,7 tūkst., skelbia Registrų centras. ...
-
Savivaldai numatoma perduoti apie 800 km valstybinių kelių
Seimui antradienį ketinant priimti sprendimą ir leisti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) daugiau lėšų skirti savivaldybių perimtų valstybinių kelių priežiūrai, prezidento atstovas sako, jog rajonų kelių fondas padid...