- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Cadillac“ – kompanijos „General Motors“ gaminamų liukso klasės automobilių markė. Automobiliai „Cadillac“ parduodami daugiau nei 50 pasaulio šalių, ypač jie populiarūs Šiaurės Amerikoje.Šiuo metu „Cadillac“ – antra pagal svarbą amerikietiškų automobilių gamintoja po „Buick“ ir viena iš seniausių automobilių markių pasaulyje.
Kompanija „Cadillac“ buvo įkurta 1902 metais, XX amžiaus pradžioje. Jos įkūrėjas Henris Lelandas, vyriausiasis mechanikas ir verslininkas, pavadino kompaniją savo protėvio, Detroito įkūrėjo Antoine‘o Laumet de La Mothe‘o, sero de Cadillaco, garbei.
Šios markės automobilių daugiausia parduodama JAV ir Kanadoje. Šiuo metu „Cadillac“ vadovaujasi šūkiu „Gyvenimas, laisvė ir siekimas“, kuris susijęs su neatimamomis žmogaus teisėmis, paminėtomis JAV Nepriklausomybės deklaracijoje.
Nuo 1909 metų automobilių markė „Cadillac“ priklauso kompanijai „General Motors“. Iki tol per šešerius metus „Cadillac“ padėjo šiuolaikinės masinės automobilių gamybos pagrindus, pademonstruodama galimybę pakeisti visas jų tikslias detales ir užsirekomenduodama kaip pirmoji amerikietiškų aukščiausios klasės automobilių markė.
Šias naujoves taip pat paskatino kompanijos emblema, kuri buvo sukurta remiantis A. de Cadillaco herbu. Kompanija „Cadillac“ sukūrė daug automobilių įrenginių ir įtaisų, tarp jų visą elektros sistemą, atsparią smūgiams mechaninę pavarų dėžę ir plieninį stogą. „Cadillac“ markė sukūrė tris variklius, vienas iš kurių (variklis V 8) tapo amerikiečių automobilių pramonės standartu.
Todėl „Cadillac“ tapo pirmu amerikietišku automobiliu, kuris laimėjo prestižines lenktynes „Dewar Trophy“, aplenkė Karališkąjį Didžiosios Britanijos automobilių klubą ir paskelbė šūkį „Viso pasaulio standartas“.Nuo pat savo gyvavimo pradžios kompanija „Cadillac“ siekė ypač tikslios gamybos ir elegantiškos prabangios apdailos, kad jos sukurti automobiliai būtų lyginami su viskuo, kas Jungtinėse Amerikos Valstijose yra nuostabiausia. 1908 metais svarbia naujove tapo detalių pakeitimas.
„Cadillac“ buvo pirmas gamintojas, 1910 metais paleidęs į gamybą visiškai uždarą taksi automobilį, o 1912 metais tapo vieningos elektros sistemos, kurią sudarė starteris, degimas ir apšvietimas, naudojimo pionieriumi. 1928 metais „Cadillac“ panaudojo pirmą betriukšmę sinchronizuotą rankinę mechaninę pavarų dėžę, kurioje buvo naudojami nuolat susikabinantys krumpliaračiai.
Pirmasis automobilių kondicionierius taip pat buvo įmontuotas į „Cadillac“ modelį. Jo galingumas buvo 370 W. Kondicionierių 1930 metais sukūrė firma „C & C Kelvinator Co“. Daugelį metų „Cadillac“ buvo amerikietiškos sėkmės ir amerikietiškos svajonės simbolis.
Šiandien nėra skirtumo tarp naujų kompanijos „Cadillac“ pristatomų modelių, pavyzdžiui, tarp CTS-V, paties greičiausio masinės gamybos sedano, ir kitų pasaulinio lygio automobilių. Nuo 1950 metų, po kultinio „Cadillac Eldorado“ modelio, kalbant apie automobilių dizainą „Cadillac“ tapo amerikiečių pasididžiavimo savimi ir absurdiškumo simboliu.
Daugelį automobilių, savo išorinio dizaino proporcijomis panašių į „CTS Coupe“, galima rasti tik tarp koncepcinių modelių. Kartu su pasikeitusia XXI amžiaus Amerikos kultūra pasikeitė išorinių „Cadillac“ markės formų stilius ir dizainas – kompanijoje tai vadinama „meno ir mokslo dizainu“. Automobilio „Cadillac“ meno ir mokslo atspindžius galima pamatyti tokiuose koncepciniuose modeliuose kaip „Sixteen“ ir „Converj“. Stilius pastebimas net serijinės gamybos modeliuose, tokiuose kaip 2010 metų „Cadillac CTS“ ir „Cadillac SRX“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...