- Zigmas Jurevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Vytautas Gineika
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
-
Kauniečio rankomis atgimė Amerikos automobilių pramonės šedevrai
Kai Vytautas savuoju kadilaku išdidžiai išplaukia iš garažo, regis, net niūri rudeniška pilkuma nušvinta. Galingas ryškus "dirižablis" ankštame daugiabučių kieme atrodo kiek griozdiškai – lyg dramblys krištolo parduotuvėje. Bet vos jį pamačius sunku nuslėpti nuostabą dėl taip kruopščiai išpuoselėto prabangaus kelių veterano.
"Amerikietis" iš Alytaus
"Susipažinkite: jam 45-eri, jis – "Cadillac Fleetwood Eldorado". O čia jo vyresnysis brolis – "Cadillac De Ville", beveik mano vienmetis, 61-ų", – ne be pasididžiavimo pristato Vytautas Gineika.
Smalsus kaunietis senoviniais automobiliais žavisi daugiau nei tris dešimtmečius. Jo priglausti amerikietiški kelių veteranai – tarsi sūnūs, kuriuos pats išsiugdė. Mat su jais savomis rankomis krapštėsi ne vienus metus.
Smalsus kaunietis senoviniais automobiliais žavisi daugiau nei tris dešimtmečius.
"Eldorado" Vytautas įsigijo, galima sakyti, atsitiktinai. Savo automobilių servisą atidaręs vyras niekada nebuvo abejingas šiai sričiai, bet prieš tai žavėjosi motociklais – ilgai sėdėjo ant garsiojo "Honda Gold Wing" balno. Kaip pats juokauja: matyt, tada jam vėjas ir nupūtė plaukus. Be to, jis išbandė ir nemažai mašinų, kurias buvo išnagrinėjęs iki smulkmenų, nes ir pats užsiimdavo remonto darbais.
Sykį iš serviso klientų Vytautas nugirdo apie Alytuje parduodamą kadilaką. Tada "Eldorado" vaizdas nė iš tolo neatitiko jo pavadinimo (išvertus iš ispanų k. "el dorado" – "paauksuotasis"). Barškantis variklis, sudūlėjęs salonas, prarūdijęs kėbulas – tai toli gražu ne visos problemos, kurios buvo paliktos spręsti naujajam savininkui.
"Žmonės, pirkdami senovines mašinas, mąsto lengvabūdiškai: nusipirksiu iš užsienio kokį metalo laužą. Jį parenovuosiu, susirasiu pigesnių naudotų detalių ir po metų turėsiu tikrą kolekcijos puošmeną. Tačiau realybėje viskas klostosi kitaip: kažkas pabando, pasikrapšto, visi restauracijos procesai lėti, kainuoja kur kas brangiau nei serijinio automobilio. Taip po keleto metų baigiasi ir pinigai, ir kantrybė", – aiškino pašnekovas.
Darbavosi ir latviai
Panaši buvo ir "dzūkiško" pirkinio istorija, kurią pakeitė Vytauto užsispyrimas. Restauracija užtruko ištisus metus. Didžiąją darbų dalį pasidarė pats, tačiau kai kurias procedūras teko darytis užsienyje, nes Lietuvoje neatsirado meistrų, kurie gebėtų tinkamai dirbti su klasikiniais automobiliais. Pavyzdžiui, kėbulo apdailos elementai buvo chromuojami Latvijoje.
O vieno bičiulio dažytojo dėka kadilakas iš nublankusios mėlynos suliepsnojo aitraus raudonio atspalviu, akį traukiančiu per kilometrą. O štai saloną prašmatnia, akinamai balta oda aptraukė vienas nagingas Šiaulių krašto amatininkas.
Paklaustas, kiek kainavo gaivinti "Eldorado", Vytautas atsainiai numoja ranka – esą, koks dabar skirtumas.
"Be to, pinigais neįvertinsi to ypatingo jausmo, kuris apima sėdint prie to gražuolio vairo", – atvirauja jis.
Nors iš pradžių į vyro pomėgį žiūrėjo skeptiškai, žmona laikui bėgant įvertino sentimentus ir komfortą, kuriuos dovanoja amerikietiškas kabrioletas.
Vytautas Gineika
Pritaikė karines technologijas
Beje, pagal komforto elementus "paauksuotasis" duotų į kaulus ne vienam šiuolaikiškam konkurentui. Kondicionierius, vairo stiprintuvas, automatinė greičių dėžė, autopilotas – šiuos privalumus "Cadillac" įdiegė dar prieš gerą pusę amžiaus.
"Eldorado", kurio varomas ne galinis, o priekinis tiltas, turi inovatyviausių to laikotarpio technologijų, kuriomis tada naudojosi tik karinė pramonė. Pavyzdžiui, šviesolaidis – savotiška šiuolaikinio elektroninio prietaisų skydelio atmaina. Nedidelis įtaisėlis ant priekinio sparno vairuotoją, šiam net neišlipant iš kabinos, informuoja, jei perdegė posūkių lemputė, artimųjų ar tolimųjų šviesų žibintai.
"Eldorado" visais laikais buvo laikomas prabangios klasės atstovu, kurį "Cadillac" gamino itin ilgai – nuo 1953 iki 2002 m. Pagrindiniai jo konkurentai ilgą laiką buvo "Lincoln Mark" ir nebrangus "Buick Riviera". Vytauto "Fleetwood" priskiriamas devintos kartos "Eldorado" modeliams, kurie buvo gaminami aštuonerius metus – nuo 1971-ųjų, o 1975-aisiais buvo nežymiai atnaujintas automobilio priekis. "Paauksuotojo" mechanizmus varė didžiausias serijiniams automobiliams kada nors gamintas (net 8,2 l darbinio tūrio) aštuonių cilindrų variklis. Tiesa, jo galingumas (141 kW, arba 190 AG) įkandamas daugeliui dabartinių variklių.
Pati mašina – beveik 6 m ilgio, tad ją iškrapštyti iš nedidelio garažo reikia sumanumo. Bet įgudusiam vairuotojui tai, regis, joks iššūkis. Kalbėdamas apie degalų sąnaudas pašnekovas pabrėžia, kad taupumas ir kadilakas – nesuderinamos sąvokos. Ne veltui, automobilio bake telpa net 100 l benzino.
"18 litrų 100 km užtenka, bet tik todėl, kad varikliuką gerai sureguliavome", – skaičiuoja jis.
Duoklė rokenrolo karaliui
Kitas Vytauto pirkinys – ne mažiau įspūdingas. Prieš keletą metų įsigytas ir restauruotas dar vienas prabangus "Cadillac" šeimos atstovas – 1959-ųjų "DeVille". Automobilio, gaminto nuo 1949 m. iki pat 2006-ųjų, pavadinimas "DeVille" kilęs iš prancūzų kalbos ir reiškia "iš miesto".
"Elvio Presley mašina" – taip, pasak Vytauto, šį šedevrą vadina daugelis žinovų. Ir išties "DeVille" aukso amžius sutapo su rokenrolo karaliaus šlovės metais. O automobilio formos – tikras to metų madų atspindys. Viena egzotiškiausių jo dizaino detalių – kerintys raketos formos galiniai sparnai, primenantys ryklio pelekus. Ši detalė yra oficialiai įtraukta į Guinnesso rekordų knygą kaip aukščiausi savo klasėje sparnai. Jie atspindėjo ir kosmoso užkariavimo bumą. Mašinoje įmontuotas 6 l, 115 kW, 154 AG variklis.
Pasak pašnekovo, su "DeVille" jis mieliau leidžiasi į tolimesnes keliones, nes mašina geriau laikosi ant kelio, yra manevringesnė. Ja patogiau lenkti kliūtis ar kitaip laviruoti trasoje.
Traukia praeivių dėmesį
Kelionių idėjomis Vytautas dalijasi su didžiausiu Lietuvoje senovinių automobilių klubu "Klasika", kuriam jis priklauso, bei aktyviai dalyvauja visuose renginiuose – nuo Biržų, kur įsikūręs klubas, iki Lenkijos, Rusijos, Baltarusijos ir kitų užsienio šalių. Apie tarptautines parodas ir jose pelnytus apdovanojimus liudija ir kauniečio darbo kabineto sieną nukloję diplomai bei padėkos už automobilių istorijos puoselėjimą.
Tai kur kas daugiau nei automobiliai. Man jie – geros nuotaikos, įkvėpimo šaltinis, mano gyvenimo variklis.
Pasak pašnekovo, kai su bendraminčių kolona jie leidžiasi į renginį, norėdami pasipildyti degalų jie nestoja vienoje degalinėje, bet stengiasi pasidalyti grupelėmis į kelias.
"Jei visi suvažiuotume į tą pačią degalinę ir kiekvienas įsipiltume po 100 l benzino, tiesiog pasibaigtų degalai. Tad stengiamės palikti ir kitiems vairuotojams", – juokiasi entuziastas.
Su savo automobiliais Vytautas patyrė ne vieną nuotykį, dažniausiai – linksmą. Malonius prisiminimus entuziastui kelia šventinės kelionės. Kadilakas ne kartą papuošė šeimos ir draugų šventes – artimųjų gimtadienius, vaikų krikštynas. Jam yra tekę vežti linksmus vestuvių dalyvius. Vairuotojas juokiasi, kad sėdėdamos jo kabriolete nuotakos sulaukia itin daug aplinkinių dėmesio ir, žinoma, mano, kad taip yra dėl jų žadą atimančios suknelės, šukuosenos ar makiažo. Nors iš tiesų praeivius ne mažiau domina senovinio automobilio aksesuarai.
Paklaustas, už kiek parduotų savo šedevrus, Vytautas nukerta nė nesvarstęs.
"Tai kur kas daugiau nei automobiliai. Man jie – geros nuotaikos, įkvėpimo šaltinis, mano gyvenimo variklis", – pripažįsta jis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...
-
Monte Karlo ralyje startavo Vitkevičiaus ir Žvinakevičiaus ekipažas
Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuo...
-
Iš Kinijos atrieda BYD
Tarptautinė prekybos kompanija „Inchcape“ ir didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja BYD („Build Your Dreams“) pasirašė susitarimą pateikti BYD elektromobilius Lietuvos rinkai. ...
-
Galimybė karjeros proveržiui – „Lithuanian Rally4 Trophy“
Jauniesiems automobilių ralio talentams šie metai gali tapti didžiuliu šuoliu jų karjeroje, nes, laimėję Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) rengiamas „Rally4 Trophy“ varžybas, turės galimybę dalyvauti keturiuose E...
-
Elektromobilių parkas: tendencijos ir prioritetai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečią kartą iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paaugo apie 50 proc. ...
-
Traukiniais Lietuvoje važiavo 5 mln. keleivių
LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“, preliminariais duomenimis, pernai traukiniais pervežė daugiau nei 5,5 mln. keleivių, iš jų 5 mln. – Lietuvoje. ...
-
Lietuvos vežėjai sukilo prieš degalų kainų šuolį
Vairuotojai Lietuvoje senokai nematė tokių degalų kainų, kurias išvydo šių metų pradžioje. Padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5 proc., o dyzelinas net 10 proc. Šis šuolis buvo nemalonus daugeliui eismo dalyvi...