- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos uosto direkcija ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektą įgyvendinanti bendrovė „Klaipėdos nafta“ ketvirtadienį pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kuri nustato, kaip bus finansuojamas terminalo krantinių ir kitos infrastruktūros įrengimas.
Sutartį pasirašė uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas ir „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.
„Susitarti pavyko ir sudėliojome taip - “Klaipėdos nafta„ pagal SGD terminalo įstatymą finansuoja terminalo infrastruktūros statybą, o uosto direkcija - pagal uosto įstatymą kompensuoja tas lėšas, kurias įdeda “Klaipėdos nafta„. Genialiai paprastas sprendimas“, - spaudos konferencijoje po susitarimo pasirašymo sakė E.Gentvilas.
Jis atsisakė prognozuoti, kokios bus galutinės investicijos: „Jos paaiškės tik pasirinkus rangovą“.
Su uosto ir įmonės vadovais susitikęs premjeras Andrius Kubilius spaudos konferencijoje sakė, kad Vyriausybė pirmadienį dar priims sprendimus, kaip bus garantuota uosto investicijų grąža per 20 metų.
„Rasti tinkami ir racionalūs sprendimai. Noriu pasveikinti su tokiu susitarimu, kuris leis įgyvendinti tokio svarbaus projekto darbus“, - kalbėjo A.Kubilius.
Vyriausybės teigimu, maždaug 180 mln. litų investicijos į krantines turėtų būti finansuojamos iš dujų perdavimo tarifo bei uosto rinkliavų.
E.Gentvilo teigimu, vargu ar investicijas pavyks susigrąžinti iš rinkliavų, nes žemės nuomos mokesčio šiame projekte nebus, o laivai atplauks, nors ir dideli, tačiau rečiau. Jo teigimu, uostui labiau apsimoka priimti daugiau, bet mažesnių laivų.
„Jeigu investicijų nepavyktų susigrąžinti per 20 metų, tada įsijungtų valstybės biudžetas“, - sakė uosto direkcijos vadovas.
Tačiau R.Masiulis aiškino, kad uosto rinkliavos turėtų augti, nes bendrovė svarsto galimybę užsiimti laivų bunkeriavimo veikla: „Mes tikimės, kas tas kompensavimas bus minimalus - uosto rinkliavos augs. Mes analizuojame galimybę užsiimti laivų bunkeriavimo paslauga. Tokių tanklaivių skaičius bus žymiai didesnis ir dėl to augs uosto rinkliavos. Todėl to kompensavimo gali reikėti mažesnio arba jo iš viso nereikės“.
Pasak E.Gentvilo, svarbiausias nesutarimas buvo, kaip traktuoti du skirtingai investicijas į SGD terminalo infrastruktūrą traktuojančius įstatymus - birželį priimtą SGD terminalo įstatymą ir prieš 20 metų priimtą Klaipėdos uosto įstatymą. Uostas iki šiol nesutiko finansuoti krantinių statybos - anot E.Gentvilo, įstatymas numato, ka tai turi daryti „Klaipėdos nafta“.
Sutartis yra būtina, „Klaipėdos naftai“ ketinant paskelbti krantinių statybos rangovo konkursą.
E.Gentvilas trečiadienį sakė, kad uostas turėtų finansuoti kanalo gilinimo darbus prie Kiaulės nugaros, salos sutvirtinimą įvadine sienute ir navigacinių sistemų įrengimą. Jo teigimu, krantinės statybos ir finansavimo klausimas turi būti išspręstas nacionaliniu - Vyriausybės lygiu.
SGD terminalo įstatymas numato, kad terminalo infrastruktūros plėtra ir įrengimas finansuojami „Klaipėdos naftos“ nuosavomis arba skolintomis lėšomis. Įstatymas taip pat numato, kad krantinė, prie kurios bus terminalas, turėtų priklausyti „Klaipėdos naftai“, tuo tarpu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymas numato, kad visa infrastruktūra, esanti uosto akvatorijoje, priklauso uosto direkcijai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Uostamiestyje prasidėjo nakties žygis1
Gargždų priemiestyje pasidėjo nakties žygis, skirtas atminti 1923 metų sausio įvykius Klaipėdoje. Per 3,5 tūkst. žygeivių iš visos Lietuvos laukė ne tik žygio organizatoriai, bet ir vietos žmonės, pasirengę supažindinti atvykėlius su sa...
-
Žiemos malonumų neverta laukti
Jeigu dabar sektume pasaką apie žiemos viduryje pamotės išvarytą žibučių skinti našlaitę, klaipėdiečiai nė kiek nenustebtų ir pamanytų, jog geroji moteriškė norėjo, kad vaikas pakvėpuotų grynu oru. Artimiausiu metu nei did...
-
Už pasiūlytas idėjas balsavo tik kas šimtasis klaipėdietis
Šiemet Klaipėdos savivaldybė 200 tūkst. eurų skirs keturių dalyvaujamojo biudžeto idėjų įgyvendinimui. Iki metų pabaigos mieste turėtų atsirasti Žardininkų parko vaikų žaidimų aikštelė, mobilus takas neįgaliesiems Melnragėje, ...
-
Uostamiesčio bibliotekose – nauji planai
Naujiems metams prasidėjus, iškeliami ir nauji tikslai. Klaipėdos bibliotekos šiais metais taip pat nusprendė išsikelti naujų iššūkių. Šiemet planuojami ne tik reikšmingi renginiai, klaipėdiečių laukia ...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Už surinktą sumą – pagalba uostamiesčio keturkojams
Prieš Kalėdas uostamiestyje restorano „Džonis ir citrinos“ paskelbtos kalėdinės gerumo akcijos metu dosnių klaipėdiečių dėka surinkta piniginė parama – gerokai per 300 eurų. Šie pinigai bus skirti gyvūnų prieglaudai...
-
Uostamiesčio studentai nori mažiau mokėti už mašinų stovą1
Uostamiesčio studentai dažnai susiduria su automobilių stovėjimo vietų stygiumi. Mašinomis atvykstantys jaunuoliai neranda vietų, o ir pasistatę toliau nuo fakultetų vis tiek turi susimokėti rinkliavą. Visgi siekiant skatinti tvarumą siūlomo...
-
Pamaryje – jau antras potvynis šiemet: svarstys, ar skelbti ekstremalią situaciją
Sparčiausiai upės tvinsta Klaipėdos rajone, ties Priekule, ir Šilutės rajone. Pastarosios valdžia šiandien žada svarstyti, ar skelbti ekstremalią situaciją. ...
-
Kruizinis sezonas – jau vasarį
Pirmąkart Klaipėdos istorijoje kruizinis sezonas prasidės taip anksti. Šiais metais pirmojo keleivinio laivo sulauksime kiek daugiau nei po mėnesio. Iš Jungtinės Karalystės atvyksiantis turistinis laineris uostamiestyje švartuosis va...
-
Lietuvos laivai pradeda dalyvavimą kritinės infrastruktūros apsaugos operacijoje
Du Lietuvos laivai penktadienį pradeda patruliavimą, dalyvaudami kritinės infrastruktūros apsaugos operacijoje Baltijos jūroje. ...