- Ričardas Šimkus (LNK)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieššventinės automobilių spūstys kankina ne tik gyventojus. Darbo padaugėja ir policijai, ir draudikams. Praeitos savaitės pradžia Vilniuje buvo pažymėta 11 avarijų. Vilnius turi išmanų Eismo valdymo centrą, tačiau jis nėra visagalis, užtikrinti, kad visiškai nebūtų grūsčių, negali.
Kaip jis veikia pasakojo „JUDU“ eismo valdymo centro vadovas Aleksejus Apanovičius.
– Kas čia per patalpa?
– Tai yra Vilniaus miesto Eismo valdymo centras, kur valdomas visas eismas mieste, tame tarpe ir viešasis transportas.
– Visas Vilniaus eismas, grūstys, tušti keliai – jūsų rankose?
– Galima sakyti taip, nes turime vaizdo stebėjimo kameras, šviesoforo reguliuojamas sankryžas, eismo valdymo sistemą, viešojo transporto valdymo sistemą. Viskas yra vienoje patalpoje, iš kur operatyviai vyksta eismo valdymas, taip pat ir viešojo transporto. Bendraujame su viešojo transporto vairuotojais ir pan.
LNK stop kadras.
– Jūsų salė atrodo įspūdingai, kaip kokiame FTB centre. Yra kameros, kurios tiesiogiai transliuoja vaizdą iš miesto sankryžų, taip?
– Taip, Vilniaus mieste turime 160 nuosavų vaizdo stebėjimo kamerų, kurios pateikia mums realų vaizdą iš miesto gatvių. Tai yra tam, kad galėtume realiu laiku matyti, kas vyksta mieste, kokia yra eismo situacija, kur formuojasi spūstys. Pavyzdžiui, jeigu matome, kad Kalvarijų gatvėje yra didesnis srautas, sistema automatiškai pratęsia žalio šviesoforo signalo degimo trukmę. Būtent ten, kur yra didesni srautai.
– Kas tos mėlynos eilutės?
– Mėlynos eilutės yra informacija iš transporto jutiklių, kurie yra įrengti kiekvienoje sankryžoje, indikuoja sistemai koks yra srautas.
– Kuriose Vilniaus vietose yra žalių koridorių?
– Ten, kur yra intensyviausias eismas, Ukmergės gatvėje, Ateities, Švitrigailos, Dariaus ir Girėno, Kalvarijų gatvėse. Esame pasidarę žalius koridorius, vadinamas žalias bangas.
– Žaliam koridoriui yra viena labai svarbi detalė, kurios reikia laikytis, taip?
– Taip, be abejo, visada reikėtų laikytis leistino greičio, nes būtent pagal leistiną greitį yra ir sukonfigūruota ta sistema, kad žalias koridorius funkcionuotų.
– Kai kurie vairuotojai yra sunerimę, kadangi mieste yra labai daug kamerų ir tos kameros viską mato – netgi pažeidimus. Įvykus kažkokiam pažeidimui gali sulaukti baudos, ar tai tiesa?
– Už baudas mes nesame atsakingi, labiau už eismo saugumą ir eismo organizavimo reguliavimą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Būna tokių atvejų, kai vairuotojai susiduria, įvyksta techninis eismo įvykis ir abu jie sako, kad važiavo degant žaliam šviesoforo signalui, nors akivaizdu, kad taip būti negali ir kažkuris iš jų yra kaltas. Ar jūs galite pažiūrėti, kas važiavo per raudoną, o kas per žalią?
– Galime. Ir tą dalyką atliekame, padedame policijos tyrėjams, kurie atlieka tokius tyrimus. Pirmas dalykas, jeigu turime vaizdo stebėjimo kamerą, per ją galime pasižiūrėti, kurią sekundę buvo įvažiuota į šviesoforo reguliuojamą sankryžą, atitinkamai atidarę sankryžos veikimo vizualizaciją, pasižiūrėję tą sekundę, koks degė šviesoforo signalas, galime aiškiai pasakyti ir tokią informaciją teikiame tiek policijos tyrėjams, tiek teismams.
– Matau, kad turite ir „Waze“, ar naudojatės?
– Naudojamės, nes tai yra papildomas įrankis, kad pasižiūrėtume, kokia yra situacija. Turime tokią pat prieigą prie „Waze“ kaip administravimo teisės, kur galime pamatę tuos įvykius taip pat pažymėti, informuoti apie kažkokią kliūtį kelyje.
– Sako, kad jeigu tik nukrenta kokia plyta ant kelio, žiūrėk jau „Waze“ programėlėje pažymėta, čia jūs pažymite?
– Mūsų specialistai, jeigu pastebi pirmi, ta informacija ir pasidalina.
– Kaip dažnai matote, kad vairuotojai sankryžose tiesiog stovi?
– Iš tikrųjų tai yra problema. Ir tai turbūt pačių vairuotojų problema. Tai yra KET pažeidimas – įvažiuoti į sankryžą, jeigu už sankryžos yra kliūtis. Vairuotojai, sustodami sankryžoje, dažnai patys sukelia papildomas spūstis ir taip kyla nepasitenkinimas. Jeigu degant žaliam šviesoforo signalui transporto priemonės galėtų pravažiuoti, jie tiesiog stovi ir negali to dalyko atlikti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Svarstoma kitąmet Vilniuje pradėti Veiklių senjorų programą3
Vilniaus miesto savivaldybės taryba svarsto apie galimybę kitąmet sostinėje pradėti Veiklių senjorų programą, skirtą didinti vyresnio amžiaus gyventojų užimtumą, skatinti verslumą bei didinti įsitraukimą į kultūrinį bei kūrybinį gyvenimą....
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Vilnius traukia investuotojus: kaip suderinti plėtrą ir mažinti biurokratiją?1
Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc., visų statybos leidimų, kai tuo tarpu Kaune – 7 proc., Klaipėdoje – 2 proc. Visuomenėje vyksta diskusijos, kad Vilniuje...
-
Vilniaus svečius pasitinka nauji riboženkliai su svarbia žinute1
Besidžiaugdamas prestižiniu Europos Komisijos titulu „Vilnius – Europos žalioji sostinė 2025“, miestas atnaujina savo riboženklius. Kaskart įvažiuodami į sostinę svečiai ir grįžusieji namo vietiniai išvys šalia miest...
-
Šventiškai pasipuošusiems verslams ir įstaigoms Vilnius padėkojo choro kalėdinėmis dainomis
Prieš šventes kitų metų Europos Kalėdų sostinės titulą iškovojęs Vilnius nepraleido progos padėkoti verslams ir įstaigoms, mieste kuriantiems ypatingą Kalėdų atmosferą. Išskirtinai pasipuošusias ar šventin...
-
Sostinė ruošiasi paleisti viešąjį vandens transportą: kas naujo?
Nuo 2025-ųjų metų vasaros Vilniuje planuojant pradėti visuomeninę laivybą Nerimi, sostinės taryba pritarė specialiojo upės prieplaukų plėtros plano parengimui. ...
-
Savivaldybės planai populiariame Vilniaus rajone sukėlė pyktį: kiek kainuos gyventojams2
Vilniaus savivaldybė siekia išsaugoti paveldu laikomą Šnipiškių medinę architektūrą. Ateityje čia, esą, turėtų kurtis verslai, kavinės, toliau kilti mediniai pastatai. Tačiau plėtotojai tokią miesto valdžios viziją peikia. ...
-
Prieššventinių dienų košmaras: pareigūnai įspėja – net nebandykite to daryti13
Paskutinių prieššventinių dienų chaosas. Sausakimšos parduotuvės. Įstaigose skubama greičiau sutvarkyti metinius popierius ir kuo anksčiau sprukti. Gatvėse – spūstys ir policijos reidai. Policija jau dabar dirba sustiprinę ...
-
Pokyčiai Vilniuje šventinę savaitę: Naujųjų metų naktį dalyje gatvių eismas bus uždarytas
Sostinės eismo valdymo ir organizavimo įmonė JUDU šventiniu laikotarpiu rekomenduoja keliones planuoti pėsčiomis ar viešuoju transportu. Taip pat primena, kad Naujųjų naktį Vilniuje bus taikomi automobilių eismo ribojimai, tačiau gyvent...
-
Paveldo pastatų tvarkymui Vilniaus miesto savivaldybė ketina skirti 8 mln. eurų
Į paveldotvarkos programą atrinktų pastatų tvarkymui Vilniaus miesto savivaldybė ketina skirti 8 mln. eurų. ...