- Jurgita Andriejauskaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Statybų verslo atstovai teigia, jog vietoj atskirų slėptuvių ir priedangų sostinėje būtų racionaliau pastatyti metro, kuris galėtų tarnauti ir kaip apsauga kilus grėsmei, tam pritaria ir Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) vadovas Laurynas Kasčiūnas.
„Šiandien atskiras priedangas, atskiras slėptuves išlaikyti atskirai yra daug brangiau nei ten, kur didelė žmonių koncentracija sostinėje, kad pradėti projektuoti ir statyti metro. Suprantu, kad tai didžiulis infrastruktūros statinys, tačiau Lietuvos statybininkai, rangovai yra statę ir Suomijoje, ir Švedijoje, ir Norvegijoje tokį statinį“, – LRT radijui trečiadienį sakė Lietuvos statybininkų asociacijos vadovas Dalius Gedvilas.
Šiuo metu statytojai yra įpareigoti naujai statomuose daugiabučiuose projektuoti priedangas. Anot D. Gedvilo, priedanga gali apsaugoti žmones keletą valandų, tuo metu metro saugumą suteiktų ilgesniam laikotarpiui. Karas Ukrainoje rodo, kad žmonėms slėptis tenka ir po keletą parų.
„Kijevo metro mačiau, reiktų galvoti ne tik kas bus su daugiabučiais, galvoti apie kompleksinį infrastruktūros statinį, kuris turėtų savyje ir geriamo vandens saugyklą, ir kuro saugyklą, ir elektros generavimo stotį. Kadangi civilinė sauga apima ne tik keletą valandų pabūsiu, kol yra pavojus. Tai manyčiau reikėtų kompleksinio sprendimo, strateginio sprendimo“, – kalbėjo asociacijos vadovas.
„Jei šiandien pradėtume Vilniuje projektuoti metro, greičiausiai atsirastų tik po 10-12 metų, tai 2035 metais yra tikimybė, kad turėtume tokį statinį, kuris apsaugotų didelę dalį vilniečių ir svečių“, – sakė jis.
Anot jo, reikia įvertinti ir tai, kad atskirų priedangų ir slėptuvių priežiūrai reikalingi finansiniai ištekliai.
„Kompleksiškumas sprendžiant problemą būtinas. Nereiktų koncentruotis į daugiabučius“, – kalbėjo D. Gedvilas.
Seimo NSGK vadovas Laurynas Kasčiūnas teigė pritariantis tokiai idėjai ir ją vertinantis visai kitaip nei prieš keletą metų.
„Aš priklausiau metro sąjūdžiui, kuris veikė praėjusios kadencijos Seime. Tiesą sakant, visiškai sutinku – kai kuriose šalyse metro yra pirmiausia civilinės saugos objektas, o tada jau susisiekimui skirtas infrastruktūros dalykas. Tikrai sveikinčiau, jei pradėtume rimtas, paskaičiuotas diskusijas apie metro projektą Vilniuje. Tikrai, visiškai kitaip žiūriu, nei žiūrėjau prieš 3-4 metus“, – teigė jis.
Seimas 2018 metų rudenį priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą ir sudarė sąlygas privatiems investuotojams imtis metro statybų. Šis statybų reglamentavimas įsigaliojo 2020 metų pradžioje.
Diskusijos dėl metro poreikio Vilniuje vyksta jau daugiau nei dešimtmetį: šalininkai teigė, jog projektas pritrauktų milijonines investicijas, o šio transporto būdo atsiradimas išlaisvintų miestą iš kamščių. Kritikai teigia, jog Vilniuje yra per mažai gyventojų, kad statybos atsipirktų, be to, jos pakenktų paveldui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno ir Gynėjų gatvių einantį kelią
Vilniaus miesto savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno gatvės 4 ir Gynėjų gatvės 14 einantį pagalbinį kelią. ...
-
Svarstoma kitąmet Vilniuje pradėti Veiklių senjorų programą6
Vilniaus miesto savivaldybės taryba svarsto apie galimybę kitąmet sostinėje pradėti Veiklių senjorų programą, skirtą didinti vyresnio amžiaus gyventojų užimtumą, skatinti verslumą bei didinti įsitraukimą į kultūrinį bei kūrybinį gyvenimą....
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Vilnius traukia investuotojus: kaip suderinti plėtrą ir mažinti biurokratiją?1
Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc., visų statybos leidimų, kai tuo tarpu Kaune – 7 proc., Klaipėdoje – 2 proc. Visuomenėje vyksta diskusijos, kad Vilniuje...
-
Vilniaus svečius pasitinka nauji riboženkliai su svarbia žinute1
Besidžiaugdamas prestižiniu Europos Komisijos titulu „Vilnius – Europos žalioji sostinė 2025“, miestas atnaujina savo riboženklius. Kaskart įvažiuodami į sostinę svečiai ir grįžusieji namo vietiniai išvys šalia miest...
-
Šventiškai pasipuošusiems verslams ir įstaigoms Vilnius padėkojo choro kalėdinėmis dainomis
Prieš šventes kitų metų Europos Kalėdų sostinės titulą iškovojęs Vilnius nepraleido progos padėkoti verslams ir įstaigoms, mieste kuriantiems ypatingą Kalėdų atmosferą. Išskirtinai pasipuošusias ar šventin...
-
Sostinė ruošiasi paleisti viešąjį vandens transportą: kas naujo?
Nuo 2025-ųjų metų vasaros Vilniuje planuojant pradėti visuomeninę laivybą Nerimi, sostinės taryba pritarė specialiojo upės prieplaukų plėtros plano parengimui. ...
-
Savivaldybės planai populiariame Vilniaus rajone sukėlė pyktį: kiek kainuos gyventojams2
Vilniaus savivaldybė siekia išsaugoti paveldu laikomą Šnipiškių medinę architektūrą. Ateityje čia, esą, turėtų kurtis verslai, kavinės, toliau kilti mediniai pastatai. Tačiau plėtotojai tokią miesto valdžios viziją peikia. ...
-
Prieššventinių dienų košmaras: pareigūnai įspėja – net nebandykite to daryti13
Paskutinių prieššventinių dienų chaosas. Sausakimšos parduotuvės. Įstaigose skubama greičiau sutvarkyti metinius popierius ir kuo anksčiau sprukti. Gatvėse – spūstys ir policijos reidai. Policija jau dabar dirba sustiprinę ...
-
Pokyčiai Vilniuje šventinę savaitę: Naujųjų metų naktį dalyje gatvių eismas bus uždarytas
Sostinės eismo valdymo ir organizavimo įmonė JUDU šventiniu laikotarpiu rekomenduoja keliones planuoti pėsčiomis ar viešuoju transportu. Taip pat primena, kad Naujųjų naktį Vilniuje bus taikomi automobilių eismo ribojimai, tačiau gyvent...