- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Įnoringoji gamta vis dažniau grasina Lietuvos gyventojų transporto priemonėms: su stichinėmis nelaimėmis susijusių kasko išmokų suma 2023-iaisiais augo kone dvigubai.
Gaivalai neišnyks
Draudimo bendrovė ERGO pernai Lietuvoje užfiksavo beveik 500 su stichinėmis nelaimėmis susijusių transporto priemonių kasko draudimo žalų ir savo klientams išmokėjo daugiau nei 640 tūkst. eurų.
Pasak ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, dažniausios kasko draudimo pretenzijų priežastys – kasmet tos pačios: gyventojai dažniausiai kreipiasi dėl automobilio apgadinimo per eismo įvykį ir priekinio stiklo pažeidimų.
„Išskirtinė naujiena – 2023-iaisiais prie dažniausiai fiksuotų žalų prisidėjo audrų, krušos ir liūčių padaryti nuostoliai. Su stichinėmis nelaimėmis susijusių kasko išmokų suma pernai paaugo nuo 437 tūkst. iki 640 tūkst. eurų. Tau leidžia manyti, kad ateityje gaivalingi orai vis labiau paveiks tiek kasdienį lietuvių gyvenimą, tiek ir visą draudimo sektorių“, – teigė R. Bieliauskas.
Elnias ir 17 tūkst. eurų
Draudikai suskaičiavo, kad pernai Lietuvoje savo klientams už kasko draudimo žalas išmokėjo daugiau nei 23,4 mln. eurų.
Dauguma žalų – dėl susidūrimų su laukiniais žvėrimis. Per metus užregistruota beveik 700 tokių įvykių ir išmokėta daugiau nei 1,3 mln. eurų, o vidutinė išmokos suma siekė daugiau nei 1 900 eurų.
Dauguma žalų – dėl susidūrimų su laukiniais žvėrimis. Vidutinė kompensacija – per 1 900 eurų.
„Buvo atvejų, kai išmokėtos sumos siekė dešimtis tūkstančių eurų. Antai pernai rugsėjį prieš automobilį iššokęs elnias gerokai apgadino transporto priemonę – draudimo išmoka viršijo 17 tūkst. eurų. Didesnes žalas fiksavome ir transporto priemonėms susidūrus su į kelią išbėgusiomis stirnomis – pernai dėl šios priežasties išmokėjome net dvi 16 tūkst. eurų kompensacijų“, – kalbėjo draudimo ekspertas.
Krovinys nuplėšė diržus
Komentuodamas didžiausias praeitais metais užfiksuotas žalas, R. Bieliauskas išskyrė transporto priemonių apgadinimus dėl įvairių kelio eismo įvykių.
„67 tūkst. eurų ERGO kasko kompensacija buvo išmokėta, kai priekyje persirikiuojant automobiliui už jo važiavęs vairuotojas staigiai stabdė, taip staigiai stabdyti priversdamas ir už jo važiavusį vilkiko vairuotoją. Dėl staigių greičio pokyčių vilkiko vežtas krovinys sutraukė jį laikiusius diržus, išvertė puspriekabės priekinę sieną ir nulaužė vilkiko priekį, apgadinęs ir variklį“, – pasakojo R. Bieliauskas.
130 tūkst. eurų kompensacija išmokėta automobilio, paslydusio ant smėlio ir nuvažiavusio nuo kelio į griovį, savininkui.
Kelios didelės sumos fiksuotos ir dėl gaisro, dažniausiai – užsidegus vilkikams ir sunkvežimiams.
Kenkia ir graužikai
Aukštą vietą tarp visų transporto priemonių žalų, kurias draudikai fiksavo 2023-iaisiais, užėmė ir priekinio stiklo pažeidimai.
Juos dažniausiai sukėlė į stiklą atsitrenkę akmenukai ir šie draudžiamieji įvykiai savo populiarumu nusileido tik avarijoms. Užfiksuota iš viso beveik 4 200 žalų, o už sugadintus automobilių stiklus ERGO išmokėjo beveik 1,5 mln. eurų.
Palyginti su 2022 m., pernai ERGO bendrovė sulaukė beveik ketvirtadaliu mažiau pranešimų apie transporto priemonių dalių vagystes.
Dažniausiai buvo vagiami automobilių veidrodėliai ir žibintai, tačiau pasitaikė atvejų, kai buvo pavogti parkavimosi davikliai ar katalizatoriai. Vagysčių žymiai sumažėjo, tačiau kompensacijų apimtis augo – nuo 182 tūkst. iki 286 tūkst. eurų.
Kai kurie vairuotojai patiria žalų, kurių padaro smulkūs gyvūnai – daugiausia graužikai, taip pat katės, kiaunės, paukščiai.
„Pernai užfiksavome atvejį, kai pelės pragraužė automobilių aikštelėje stovėjusio automobilio laidų apsauginį sluoksnį, tad į vidų patekus vandeniui buvo sugadinti ne tik laidai ir jų jungtys, bet ir pagrindinis variklio kompiuteris. Klientui išmokėjome 3 tūkst. kompensaciją“, – sakė ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas R. Bieliauskas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams6
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų13
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių41
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas2
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai1
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...
-
Kelių mokesčiai: kodėl Lietuva dar nesilygiuoja į Europą?2
Tvirtinant Lietuvos metinį biudžetą kilo diskusijų dėl kelių finansavimo. Europos pavyzdžiai rodo, kad, pakeitus kelių mokesčio sistemą, galima surinkti papildomų lėšų kelių infrastruktūrai ir gauti kitos naudos. Tačiau mokesčių na&sca...
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti18
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...