- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų.
Atotrūkio rekordas
Devynetų magija buvo sėkminga tiek Vaidoto Žalos ir Ivo Pukio ekipažui, triuškinamai laimėjusiam varžybas, tiek Martynui Samsonui su Ervinu Snitku, kurie pirmą kartą tapo absoliučiais Lietuvos čempionais.
„Škoda Fabia R5“ automobiliu važiavę V. Žala su I. Pukiu tiesiog dominavo Elektrėnų, Trakų ir Kaišiadorių rajonų keliuose nepalikdami varžovams jokių šansų. Jie laimėjo visus devynis greičio ruožus ir namo išsivežė ne tik didžiąją, pereinamąją, ralio taurę, bet ir visus savivaldybių, kuriose driekėsi greičio ruožai, merų įsteigtus prizus.
Itin smagu lėkti, kai trasos ne trijų – o vieno automobilio pločio.
„Itin smagu lėkti, kai trasos ne trijų – o vieno automobilio pločio, kalvotos, vingiuotos, buvo momentų, iš kurių pavyko išsisukti per Marytės plauką tik automobilio šoną aptarkavus, bet buvo labai smagu“, – savo pasirodymu džiaugėsi V. Žala.
Čia jis pergalę pasiekė didžiausiu atotrūkiu nuo varžovų savo karjeroje. Antroje vietoje likusį M. Samsono ir E. Snitko ekipažą V. Žala aplenkė daugiau nei 3 minutėmis. Tiesa, ir varžovų, konkuruojančių dėl pergalės bendroje įskaitoje, jis neturėjo.
Neišvengė avarijų
Panašiausią į V. Žalos tempą demonstravęs Giedrius Notkus dar ketvirtajame greičio ruože pramušė ratą ir, praradęs keturias minutes laiko, iš kovos pasitraukė. Lyg to nebūtų gana, penktajame greičio ruože, lėkdamas į posūkį dideliu greičiu, galiniu ratu kabino kupstą, vertėsi ir sudaužė automobilį. Taip G. Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas jau antrą kartą iš eilės nebaigė ralio.
„Buvo momentų, iš kurių pavyko išsisukti per Marytės plauką tik automobilio šoną aptarkavus, bet buvo labai smagu.“
Tuo tarpu čempionato lyderis M. Samsonas, kurį žiūrovai mėgsta už itin aštrų ir efektingą važiavimą, mokėsi neskubėti. Iš kovos dėl titulo iškritus Vladui Jurkevičiui ir G. Notkui, Martynui tereikėjo pasiekti finišą. Sunkią dešinę koją turinčiam uteniškiui nebuvo lengva važiuoti saugiai, pripažino, kad toks tempas jam neįprastas.
Vis dėlto, pirmą kartą būdamas čempionato lyderiu, jis negalėjo sau leisti išbarstyti titulo Elektrėnų rajono pakelėje, kai jo buvo siekiama tiek daug metų. Automobiliu „Škoda Fabia N5+“ važiavęs ekipažas saugiai finišavo antroje vietoje. Taip M. Samsonas ir E. Snitkas oficialiai tapo Lietuvos ralio čempionais.
Finišas Utenoje
Trečioji absoliučios įskaitos vieta atiteko Rokui Steponavičiui ir Dovydui Ketvirčiui, važiavusiems automobiliu „Ford Fiesta N5 EVO3“. Po nesėkmingo pirmojo pusdienio, kaip juokėsi Rokas, jiems pavyko susigrąžinti laimės paukštę į draugiją ir jie aplenkė antrą kartą prie N5 klasės automobilio vairo sėdusį Deividą Gezevičių.
Tikra drama įvyko kovoje dėl pergalės viena ašimi varomų automobilių įskaitoje, kurioje visą ralį kovojo Sauliaus Trapuilos ir Manto Meilūno ekipažas, važiavęs „BMW M3“, ir Justo Simaškos ir Aro Kalėdos ekipažas su „BMW 328“. Po septynių greičio ruožų J. Simaška ir A. Kalėda netgi buvo išsiveržę į priekį, tačiau priešpaskutiniame, aštuntajame, greičio ruože vos startavus nusimontavo padanga, skilo ratlankis, vyrai turėjo stoti remontuoti automobilio trasoje ir iššvaistė apie 6 minutes. Milžiniška persvara, kurią buvo įgiję prieš kitus LARČ8 įskaitos varžovus, tiesiog dingo.
Bendroje viena ašimi varomų automobilių įskaitoje laimėjo S. Trapuila su „BMW M3“, o paskutiniame, trumpame greičio ruože Elektrėnų gatvėmis J. Simaška dar sugebėjo susigražinti trečią vietą savo klasėje.
Ralio sprinto įskaitoje laimėjo D. Sukacko ir D. Vasiliausko ekipažas, važiavęs automobiliu „BMW E46“. Antroje vietoje – šeimyninis Ožiūnų ekipažas, taip pat važiavęs BMW, o trečioje – A. Černius ir J. Ščiglinskienė, lėkę „Subaru Impreza“. Paskutinis Lietuvos ralio čempionato etapas vyks rugsėjo 30–spalio 1 d. Utenoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...