- Edvardas Kubilius, LRT RADIJO laida „10–12“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros, tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT RADIJUI sako vairavimo mokyklos „Draiveris“ instruktorius Kęstutis Jurevičius ir Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys. Anot jų, reikia skatinti ne tik atsakingą dalyvavimą eisme, bet ir suvokimą, kad gerbdami vienas kitą apsaugosime ir save.
V. Grašys nepritaria nuomonei, kad atšilus orams ir motociklininkams išvažiavus į gatves, padaugėja avarijų, tačiau įsitikinęs, kad vairuotojai vasarą turėtų būti atidesni: „Žiemą motociklininkai eisme nedalyvauja, jų plieniniai žirgai stovi garažuose. Kadangi važinėjimas motociklu yra sezoninis, automobilių vairuotojai apie juos pamiršta ir nesiima atsargumo priemonių – nepažiūri į galinio vaizdo veidrodėlį ar nepraleidžia iš šalutinio kelio važiuojančio motociklininko“, – sako V. Grašys.
K. Jurevičius džiaugiasi nauja tendencija, kai motociklininkai tampa vis drausmingesni ir į motociklą žiūri kaip į transporto priemonę, su kuria keliauja ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų.
Tikriausiai kelią ar gatvę įsivaizduojame kaip kovos areną, kurioje turime varžytis, kuris pravažiuos pirmas ar praleis kitą.
Viena geriausių priemonių, mažinančių motociklininkų greitį, K. Jurevičius vadina vairuotojo pažymėjimo atėmimą – jei maksimalus leistinas greitis viršijamas 30 kilometrų per valandą arba daugiau, vairuotojas praranda pažymėjimą. Tai labai didelis saugiklis, dėl kurio motociklininkai labiau kreipia dėmesį ir į leistiną važiavimo greitį.
V. Grašys nemano, kad reikėtų kovoti su nedrausmingais vairuotojais. Pasak jo, derėtų sutarti, kad eismo saugumas privalo rūpėti visiems eismo dalyviams: motociklininkams, dviratininkams, automobilių vairuotojams. Anot pareigūno, eismo sąlygos priklauso nuo požiūrio į saugumą ir atsakomybės.
Ugdyti nuo mažens
„Trūksta dalyvavimo eisme kultūros. Sunku pasakyti, kodėl taip yra. Tikriausiai kelią ar gatvę įsivaizduojame kaip kovos areną, kurioje turime varžytis, kuris pravažiuos pirmas ar praleis kitą. Reikia skatinti atsakingą ir kultūringą dalyvavimą eisme, ne tik pagarbos demonstravimą, bet ir suvokimą, kad gerbdami vienas kitą apsaugosime ir save“, – pasakoja V. Grašys.
K. Jurevičius pasakoja, kad atsakingą dalyvavimą eisme derėtų skatinti rodant pavyzdį kitiems. Anot instruktoriaus, jaunuoliai mokosi iš savo artimųjų, jie stebi, kaip elgiasi tėvai: ar jie kultūringi, ar šaukia ant kitų. Jis teigia, kad visų pirma reikėtų rodyti pavyzdį savo vidiniame rate.
V. Grašys pritaria tokioms mintims ir teigia, jog didžiausia problema yra kultūros ir pagarbos vienas kitam stoka. Pareigūnas įsitikinęs, kad už saugų eismą atsakomybę derėtų prisiimti nepriklausomai nuo to, ar vairuojame motociklą, automobilį, ar einame pėsčiomis.
E. Genio/LRT nuotr.
„Vairavimo kultūra keičiasi. Vis dėlto apie saugų eismą turėtume kalbėti ne tik su atvykusiu į vairavimo kursus, o nuo mažens – dar lankydamas darželį, mokyklą, vaikas turėtų būti supažindinamas su kultūra keliuose. Jaunuoliams derėtų mokytis iš tėvų pavyzdžio, taip ugdysime kultūringą eismo dalyvį“, – kalba V. Grašys.
K. Jurevičius pastebi, kad motociklininkai tampa draugiškesni, jų kultūra keičiasi ir automobilių vairuotojai pradeda juos toleruoti.
„Žinoma, nemanau, kad galima pakeisti tuos, kurie važinėja beprotišku greičiu, jiems reikia adrenalino. Tokius vairuotojus aš vadinu „benzingalviais“. Reikėtų skatinti specialių trasų naudojimą lenktynėms, ten vairuotojai gali išlieti savo pyktį, pasisemti adrenalino ir ramiai grįžti namo“, – ragina K. Jurevičius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti17
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą3
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...