- Arnas Mazėtis / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visoje Lietuvoje kelininkai per vasarą imasi didžiausių kelių remontų, dėl to atsiranda greičio apribojimai, keičiasi eismo juostos, o keliuose dirba ir darbininkai, ir sunkioji technika.
Bet tai nestabdo vairuotojų – dažnas nekreipia dėmesio į apribotą greitį ar atsiradusias kliūtis. Kuo tai gresia ir ko reikėtų papildomam saugumui?
Daugiau apie tai pasakojo Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.
– Ar pastebite prasižengėlių?
– Kartais Lietuvoje vis dar nesilaikoma Kelių eismo taisyklių (KET). Ne išimtis ir atkarpos, kuriose vykdomi kelio darbai. Ribojamas greitis, pastatomi įspėjamieji ženklai tam, kad vairuotojai būtų dar labiau atidesni, laikytųsi KET ir žiūrėtų į spidometrą. Kelio ruožas, kuriame vykdomi darbai, yra didesnio pavojaus ir šioje vietoje atsakingumo vairuotojams tikrai stinga.
Turime atvejų, kai yra žuvę darbuotojai, vykdantys kelio darbus.
– Ironiškas klausimas, kam tie ženklai statomi, jeigu jų vis tiek niekas nepaiso. Vienas ryškesnių pavyzdžių yra kelyje Vilnius–Kaunas. Ten nemažai remontų, bet visi kaip važiavo dideliu greičiu, taip važiuoja.
– Tikrai ne visi. Absoliuti dauguma vairuotojų paiso ir tiki tais ženklais, kad greičio ribojimas arba įspėjamasis ženklas, pirmiausia, reikalingas tam, kad vairuotojas būtų saugus. Kita vertus, tikrai atsiranda tų, kurie nepaiso kelio ženklų, o jų paskirtis tokia, kad ir vairuotojas, ir darbuotojai, atliekantys kelio darbus, būtų saugūs. Šioje vietoje turbūt vairuotojams reikėtų įsisąmoninti, kad jeigu yra ženklai, ribojantys greitį, toje atkarpoje yra vykdomi darbai ir gali atsirasti darbuotojas ar kažkokia papildoma kliūtis, kai reikės staigiai stabdyti. Greitis ribojamas tam, kad tokį sprendimą būtų galima lengvai realizuoti.
– Kokios dažniausios nelaimės yra tokiuose ruožuose?
– Nepaisant lenkimo taisyklių, išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Atsitinka atvejų, kai atsitrenkiama į kelio darbų įrenginius. Turime atvejų, kai yra žuvę darbuotojai, vykdantys kelio darbus.
– Ar tai yra dažnas atvejis?
– Ne, tai nėra dažnas atvejis. Ir vienas toks atvejis skatintų būti dar labiau dėmesingesniems, kai vyksta kelio darbai, tam, kad tokios nelaimės neatsitiktų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar pareigūnai tokiuose kelio ruožuose patruliuoja arba stato specialiąją įrangą, kad drausmintų pačius vairuotojus? Ar tai yra palikta pačių vairuotojų atsakomybei? Vasarą kelių remontų yra daug, pareigūnų prie kiekvieno nepastatysi.
– Taip, pareigūnų prie kiekvieno nepastatysi, bet jūs puikiai žinote, kad Lietuvos keliuose, miestų gatvėse pareigūnai patruliuoja. Ir to dalyko nedaro viešai, nepriklausomai, ar vykdomi darbai, ar ne. Be abejo, žiūrime, kur tikrai yra rizika atsitikti nelaimei ir patrulio darbas būtų maksimaliai efektyvus, paskatintų, įtikintų vairuotojus laikytis KET. Svarbiausias momentas yra, kad tie greičio ribojimo ženklai, pirmiausia, yra reikalingi patiems vairuotojams.
Šioje vietoje tikrai nemažai bendraujame su pačiais kelininkais, įmonėmis, kurios atlieka kelių darbus. Kalbame apie tai, kad galėtų atsirasti ir įspėjantys greičio rodytuvai, kai vairuotojas matytų, kokiu greičiu važiuoja ne tik spidometre, bet ir ženkle. Kad gebėtų priimti sprendimą pasirinkti dar mažesnį, saugų greitį.
KET galioja visuose Lietuvos keliuose, nepriklausomai jie remontuojami ar ne.
Kita vertus, labai svarbu, kad kelininkai, atlikę darbus, pašalintų ženklus arba uždengtų, jog neklaidintų pačių vairuotojų, o vairuotojas tikėtų tuo ženklu, esančiu prieš atliekamus darbus.
– Jeigu pastebėjau kelyje keistai besielgiantį vairuotoją, galbūt galiu pranešti policijos pareigūnams? Vairuotoją laikinai pasekti, kad jis kažkur nenuvažiuotų?
– Jeigu pastebėjote ir pranešėte policijai, tikrai blogiau nebus. Tikrai turime atvejų, kai ir ne pagal greičio matavimų įrangą nustatomas viršytas greitis. Pagal tam tikrus automobilių techninius parametrus. Šioje vietoje visuomenės dėmesingumas ir informacijos pateikimas policijai paskatins dar atsakingiau elgtis tuos, kurie ne visada laikosi kelių eismo taisyklių.
– Jeigu tokiame ruože aš viršijau greitį, įvyko nelaimė man ar kitam vairuotojui, ar gali būti skirta papildoma bauda, kad nesilaikiau KET? Kitas dalykas, draudimo atsakomybė.
– Manau, kad taip. KET galioja visuose Lietuvos keliuose, nepriklausomai jie remontuojami ar ne. Jeigu dėl jūsų pažeidimo įvyko eismo įvykis, šioje vietoje susilauksite atsakomybės iškvietę policiją.
Labai svarbus momentas yra tai, kad apribojamas judėjimas, kai vykdomi kelio darbai. Įvykus eismo įvykiui – trukdomas eismas. Tai vairuotojas turėtų imtis visų priemonių kaip atlaisvinti kelią, kad netrukdytų kitiems eismo dalyviams.
– Netrukus ateis ruduo ir žiema, tada irgi yra vykdomi kelio darbai, būna ribojimų, kokie čia pavojai atsiranda?
– Galbūt išskirtinių pavojų nėra, oro sąlygos – matomumas. Patys pirmieji kelio ženklai, kurie statomi prieš vietą, kurioje atliekami kelio darbai, vairuotojui turėtų signalizuoti, kad pasiruošk, priimk sprendimą, sulėtink greitį, važiuok atsargiai. Reikia raginti vairuotojus būti dar labiau atidesniems ir paisyti KET.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl apšvietimo stygiaus jaučiasi nesaugiai: rajone situacija tragiška
Sportininkų gatvėje 9-ojo daugiabučio namo kieme neveikia apšvietimas. Klaipėdiečiai teiraujasi, kada jis bus įjungtas, kadangi rytais ir vakarais vidinis kiemas, automobilių stovėjimo aikštelė ir takelis prie mokyklos skendi tamsoje, ta...
-
Prezidento patarėjas: NATO pajėgos Baltijos jūroje pagerins žinojimą, kas joje vyksta
Sustiprintas NATO patruliavimas Baltijos jūroje siekiant apsaugoti kritinę infrastruktūrą Baltijos jūroje, leis geriau žinoti, kas joje vyksta, sako prezidento patarėjas nacionalinio saugumo klausimais Marius Česnulevičius. ...
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti13
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Žiniasklaida: Seimo viešbutyje nebeliko karo pabėgėlių iš Ukrainos
Šalia Seimo esančiame parlamentarams skirtame viešbutyje iš viso gyvens 70 parlamento narių. Tiesa, iki šiol čia laikinai glaudęsi 60 karo pabėgėlių iš Ukrainos iš viešbučio buvo priversti išsikel...
-
Sutriko „Sodros“ veikla: dalis paslaugų gali būti laikinai neprieinamos2
Trečiadienio popietę sutriko „Sodros“ veikla, todėl dalis elektroninių paslaugų gali būti neprieinamos. ...
-
Prieš 125 metus šviesas įžiebė Kauno centrinė elektrinė3
Kaune viena po kitos dygsta puikios skulptoriaus Rimanto Okulič-Kazarino kompozicijos, primenančios Kauną, kurio nebėra. Kūrėjas įamžino Felikso Vizbaro vilą, Centrinį žydų banką, Jono Vailokaičio namą ir pastatą, kuris, jei būtų išlik...
-
Karinės jūrų pajėgos NATO misijai Baltijos jūroje skyrė du laivus, jie išplaukė1
Karinės jūrų pajėgos NATO kritinės infrastruktūros apsaugos operacijai Baltijos jūroje skyrė du laivus, jie trečiadienį išplaukė į jūrą, BNS nurodė Lietuvos kariuomenė. ...
-
Vilniaus meras apie rekordinius kelių remonto darbus: per metus – dar 121,3 km atnaujintų gatvių
Praėjusiais metais Vilniuje tęsti ypač ambicingi gatvių remonto darbai. 2024 m. atnaujinta 121,3 km sostinės gatvių, iš kurių žvyrkelių – beveik 5 km, atnaujinta 61,6 km šaligatvių ir įrengta 13,7 km dviračių takų. ...
-
Daugiau nei pusė Seimo narių siūlo atlikti LRT auditą, kiti teigia – tai nepriimtina6
Daugiau nei pusė Seimo narių siūlo pavesti Valstybės kontrolei (VK) atlikti Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) 2021–2024 metų veiklos auditą. ...
-
Uostamiestis mini Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-ąsias metines1
Sausio 15-ąją uostamiestyje, Skulptūrų parke, prie paminklo „Už Laisvę žuvusiems“, tradiciškai buvo paminėtos Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės. Jų metu buvo prisiminti svarbūs 1923-iųjų istorin...