- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pėstieji ir dviratininkai vis dažniau patenka į eismo įvykius, o to priežastis – Kelių eismo taisyklių (KET) nežinojimas. Pasak ekspertų, vienas iš pavyzdžių – kai šalia gatvės nutiestas dviračių takas, tačiau dviratininkai važiuoja ne juo, o gatve, taip rizikuodami savo ir kitų eismo dalyvių saugumu. Apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su JUDU judumo transformacijos vadovu Jonu Damidavičiumi.
– Ar dažnas įvykis yra avarijos, kurias sukelia pėstieji, dviratininkai?
– Tokių incidentų tikrai pasitaiko. Ypač dabar, kai fiksuojam didesnį dviratininkų srautą mieste, natūralu, kad kyla daugiau tų konfliktinių situacijų tiek su pėsčiaisiais, tiek su transporto priemonėmis. Tai tų įvykių skaičius vis didėja. Gaunam tiek gyventojų skundų, kad reikia tvarkyti situaciją, tiek eismo įvykių situaciją matom.
– Kokie būtent eismo įvykiai, ką dažniausiai pastebite?
– Dažnai kyla eismo įvykis, kai pėstysis konfliktuoja su dviratininku. Čia vienas iš tų dalykų, kai turim gana siaurą infrastruktūrą tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems ir tas jų judėjimas kartais susikerta. Ir tie konfliktai kyla, kai susiduria dviratininkas su pėsčiuoju. Čia yra tie dalykai, apie kuriuos bandome dabar daugiau šnekėti. Ne dviratis su automobiliu ar pėstysis su automobiliu, kas mums labiau įprasta, bet dviratininkas su pėsčiuoju.
– Kokios yra šių konfliktų priežastys? Kokių taisyklių žmonės nesilaiko?
– Visų pirma, skirtingas judėjimo būdas. Pėstysis juda taip, kaip jam patinka, jis gali staigiai pasukti, sustoti, o dviratininkų judėjimo trajektorija yra gana tiesi ir jų stabdymo kelias yra kitoks. Tai vertinant skirtingus judėjimo būdus ir kaip jie elgiasi vienas šalia kito, čia ir kyla tam tikros situacijos. Žinoma, reikia prisiminti, kad dviratininkai turi judėti savo infrastruktūra, jei tokia yra, pėstieji tuo tarpu juda šaligatviais, pėsčiųjų takais. Tiek vieni, tiek kiti turėtų laikytis taisyklių ir nevažiuoti arba neiti priešingoj infrastruktūroj negu jie yra.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar dviračiai gali judėti gatvėmis ir kokiais atvejais gali važiuoti gatvėmis?
– Visais atvejais, kai yra įrengti dviračių takai, dviratininkai turėtų judėti būtent jais. Tais atvejais, kai tos infrastruktūros nėra, dviratininkams leidžiama važiuoti keliu, kuo arčiau dešiniojo krašto. Ir jeigu eismas labai intensyvus, jiems yra leidžiama važiuoti pėsčiųjų infrastruktūra. Tačiau svarbu prisiminti, kad tuo atveju dviratininkai turi pėsčiuosius aplenkti pėsčiųjų greičiu ir laikytis kuo didesnio atstumo.
– Žmonės dažnai važinėjasi su vaikais ir dažnai kyla klausimas, ar važiuoti priekyje vaikų, ar paskui juos?
– Tai nėra reglamentuota KET. Idealiu atveju, vienas iš tėvų važiuotų priekyje ir nurodytų, kur sukti, kada sustoti ir kitas tėvas važiuotų už vaikų ir galėtų dar apsaugoti. Čia saugiausias variantas, koks tik galėtų būti.
– Kalbant apie pėsčiuosius, kokios yra pagrindinės taisyklės, kurias galbūt jie pamiršta?
Ne dviratis su automobiliu ar pėstysis su automobiliu, kas mums labiau įprasta, bet dviratininkas su pėsčiuoju.
– Kartais pėstieji vaikšto dviračių takais, taip trukdydami eismą. Šią situaciją matom ir dėl to mieste imamės to edukavimo apie tai, kam yra dedikuota infrastruktūra ir kas ja galėtų judėti.
– Kalbant apie dviračius, kokios vietos yra avaringiausios? Pavyzdžiui, kokios gatvės yra pavojingiausios sostinėje, į ką atkreipti dėmesį?
– Vertinu labiau tas vietas, kurios susidaro pagrindinio ir šalutinio kelių sankirtose. Nes jeigu dviračių takas yra sulig pagrindine gatve, visi šalutiniai keliai ten turi praleist ne tik automobilius, bet ir dviratininkus. Lygiagrečiais tokia pati situacija yra ir kai iš kiemų išvažinėjama į gatves. Irgi susidaro tos situacijos, kai vairuotojai įsukinėdami ar išsukinėdami iš kiemo nepastebi dviratininkų, kurie dviračių infrastruktūra važiuoja. Tai čia yra tos potencialiausios vietos, kurios kelia tuos konfliktus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...