- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Baigiantis vasarai, mažėja ir link jūros susidariusių eismo spūsčių. Tačiau rudenį didžiuosius Lietuvos miestus užplūsta studentai, kartu grįžta ir intensyvus eismas. BTA specialistai pastebi, kad iš mašinų grūsties greičiau ištrūkti trokštantys vairuotojai kartais ima elgtis neadekvačiai ir užvažiuoja ant šaligatvių, įlekia į priešpriešinę eismo juostą bei suka ten, kur draudžiama. Tokie neapgalvoti ir drastiški veiksmai neretai tampa priežastimi, dėl kurios vairuotojai patenka į avarijas.
„Galima išskirti dvi eismo spūsčių rūšis. Vienos susidaro vasarą, šventiniu laikotarpiu ir ilgųjų savaitgalių metu poilsiautojams masiškai važiuojant į tolimesnius Lietuvos kraštus. Kitos – miestų gatvėse, kuomet žmonės grįžta iš darbų. Eismas ypač suintensyvėja prasidėjus mokslo metams, nes iš gimtinių į didžiuosius Lietuvos miestus sugrįžta studentai. Iš bendrabučių vienu metu į darbus ar paskaitas skubantys jaunuoliai bei tėvai vežantys vaikus į darželius bei mokyklas užpildo miesto gatves, tad prasidėjus rudeniui reikia nusiteikti, jog vairuotojams stovinčiuose automobiliuose teks praleisti nemažai laiko. Didžiausios spūstys susidaro didmiesčiuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, nes būtent į šiuos miestus studijuoti suvažiuoja jaunimas iš visos Lietuvos. Tad natūralu, kad didesniame mieste, daugiau ir automobilių“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Pasak A. Žiukelio, eismo įvykiai piko metu įvyksta ir dėl skubėjimo bei išsiblaškymo. Žmonės prie vairo užsiima pašaline veikla, kalba mobiliuoju telefonu, nestebi situacijos kelyje ir tuomet atsitrenkia į priekyje važiuojantį automobilį. Per eismo spūstis transporto priemonės stovi labai arti viena kitos, žmonės persirikiuoja į gretimą juostą, o šio manevro metu dažnai kliudomos arti esančios mašinos. Gaišti laiko kelyje nenorintys gyventojai neįvertina galimybių tvarkingai persirikiuoti ir vadovaujasi mintimi „turbūt tilpsiu“. Tuomet ir įvyksta susidūrimai. Iš eismo spūsties ištrūkti trokštantys vairuotojai kartais net užvažiuoja ant šaligatvių, suka į priešpriešinę eismo juostą ir kitais įvairiausiais būdais bando pergudrauti kitus eismo dalyvius.
Menkos avarijos – didelės spūstys
Pasak BTA eksperto, mieste piko metu įvykę susidūrimai nėra dideli. Automobiliai apgadinami nesmarkiai, dažniausiai pažeidžiamos viena ar dvi detalės.
Nors eismo įvykiai menki, tačiau gyventojai praranda daug laiko pildydami deklaracijas, o tame kelio ruože susidaro papildoma automobilių grūstis.
Lenkia ištisas mašinų kolonas
Automobilių sangrūdos, kurios susidaro per šventes ar ilguosius savaitgalius skiriasi nuo piko metu atsiradusios spūsties. Šiuo laikotarpiu užstrigusį eismą galima pastebėti ne miesto centre, tačiau prie prekybos centrų, miegamųjų rajonų, prie išvažiavimų į užmiesčio kelius, autostradoje bei magistraliniuose keliuose.
Per šventinius savaitgalius išvažiavimuose iš didmiesčio tenka stovėti ilgas valandas, nes dėl didelio automobilių skaičiaus eismas beveik nejuda. Žmonės bando gudrauti, lenkia ištisas automobilių kolonas, spūstį bando apvažiuoti kelkraščiu, o kartais, tikintis greičiau pasiekti kelionės tikslą, trumpą kelio atkarpą bando įveikti dideliu greičiu. Pasak BTA eksperto A. Žiukelio, pavojingomis sąlygomis ir dideliu greičiu važiuojantys vairuotojai patenka į skaudžius įvykius, per kuriuos nukenčia ir transporto priemonė, ir vairuotojas.
Sunkvežimių vairuotojams pavojų kelia kaitra
Į automobilių grūstis patekusius vairuotojus vargina ne tik ilgos valandos kelyje, tačiau ir nepalankios oro sąlygos. BTA ekspertai išanalizavo duomenis ir išnagrinėjo, kaip transporto priemonių vairuotojus veikia kaitra. Pasirodo, jog lengvųjų automobilių vairuotojams saulės skleidžiama šiluma nėra pavojinga, nes avaringumo rodiklis beveik nesikeičia. Tačiau sunkvežimių vairuotojams karštis eismo įvykių riziką smarkiai padidina. Termometro stulpeliui viršijus 30 laipsnių karščio, statistiškai įvyksta dvigubai daugiau sunkvežimių avarijų, nei esant 20-25 laipsnių šilumos.
Pasak A. Žiukelio, tokią transporto priemonę vairuoti daug sunkiau, prie vairo sėdintys asmenys privalo būti daug atidesni, dažnai jie turi įveikti ilgas distancijas, o karštis padidina nuovargį. Lietuvos sunkvežimių parkas nėra naujas, tad ne kiekviename sunkvežimyje galima rasti kondicionierių, kuris vairuotojams padėtų atsigaivinti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šiaulių „Juventos“ mokykla tęs muzikinį ugdymą, tačiau turės pakeisti nuostatus
Šiaulių „Juventos“ progimnazija galės tęsti muzikinio ugdymo tradiciją, tačiau turės pakeisti nuostatus, sako švietimo ministrės patarėjas Tomas Bičiūnas. ...
-
Ukrainą pasiekė 4,5 tūkst. Lietuvos gamintojų dronų
Praėjusios savaitės pabaigoje Ukrainą pasiekė jos kariuomenei skirti Lietuvos gamintojų dronai, taip pat termovizoriai ir penkiatoniai teleskopiniai krautuvai, pirmadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija (KAM). ...
-
Vilnius kviečia sostinės gimtadienį sutikti festivalio šviesose: bus eismo ribojimų
702-ąjį sostinės gimtadienį žymės jau septintą kartą vyksiantis Vilniaus šviesų festivalis. Šių metų programoje – net 21 šviesos instaliacija, kurias geriausia aplankyti keliaujant pėsčiomis ar naudojantis viešuoj...
-
Vos vienas žingsnis ir važiuoti tarpmiestiniu transportu bus pigiau: kam galios lengvata?3
Tik vienas žingsnis Seime ir važiuoti tarpmiestiniu transportu bus pigiau. Taikyti daugiau lengvatų pasiūlė Prezidentas, tačiau pinigų visiems neužtenka. Nuo balandžio nuolaidomis naudotis galėtų tik šeimos su vaikais, moksleiviai ir pensinin...
-
Į komendantūras įtraukiamas beveik trečdalis užsiregistravusiųjų
Pirmines procedūras atliko ir į komendantūras įtraukiami kiek daugiau nei 2 tūkst. iš 6,3 tūkst. užsiregistravusių savanorių, sako Lietuvos kariuomenės Gynybos štabo atstovas Danas Mockūnas. ...
-
Ar patikėtumėte? Tik 20 proc. žmonių įveikia pradinės mokyklos uždavinius1
Gali skambėti kaip kažkokia melagiena, bet tiesa yra tokia: tik kas penktas planetos gyventojas išsprendžia pradinės mokyklos lygio skaitymo ir matematikos uždavinius. Pusėje šalių padėtis kritinė: ketvirtadalio suaugusiųjų įgūdžiai...
-
Lenkijos ataskaitoje dėl Rusijos propagandos – ir Lietuvoje veikiantis portalas
Rusijos ir Baltarusijos įtaką tiriančios Lenkijos komisijos ataskaita rodo, kad tarp prorusiškus naratyvus cituojančių žiniasklaidos priemonių yra ir Lietuvoje veikiantis portalas „L24.lt“. ...
-
Laisvadienis Sausio 13-ąją: ką apie Seimo siūlymus mano verslas?
Ar Lietuva turės dar vieną nedarbo dieną? Seimo Pirmininko Sauliaus Skvernelio iniciatyva parlamentas po pateikimo pritarė siūlymui Sausio 13-ąjai, minimai kaip Laisvės gynėjų dienai, suteikti valstybinės šventės statusą. Už tai balsavo 43 ...
-
Sparčiai mažėja gimstamumas: kokios to priežastys?7
Lietuvoje naujas antirekordas: pernai mirė dvigubai daugiau žmonių nei gimė. Gimstamumui sparčiai mažėjant, pernai sulaukta beveik 2 tūkst. mažiau naujagimių. Vaikų mažiau gimsta kasmet, bet tokių mažų skaičių šalis nematė pastaruosius...
-
Nuo sausio – nauja tvarka: palies tūkstančius gyventojų
Nuo sausio pradžios įsigijus naują išankstinio mokėjimo kortelę, ją privalote užregistruoti internete, o jei to nepavyks padaryti – reikia apsilankyti operatoriaus salone. ...