- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi.
Ką atskleidė tyrimas?
Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad daugiau nei pusė Estijos gyventojų tamsiuoju paros metu nuolat dėvi atšvaitus, Lietuvoje taip elgiasi mažiau nei trečdalis, Latvijoje – mažiau nei penktadalis gyventojų.
Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa.
Tyrimo duomenimis, didžioji dalis Lietuvos (28 proc.) ir Estijos (55 proc.) gyventojų nurodė, kad atšvaitus dėvi nuolat, didžioji latvių dalis (29 proc.) teigė atšvaitus dėvintys retsykiais.
Mūsų šalyje ir Latvijoje atšvaitų niekada nenaudoja 16 proc. žmonių, Estijoje – 4 proc. Latvijoje labiausiai išsiskiria 16–19 metų amžiaus grupė – dauguma teigė niekada nesegintys atšvaito.
Lietuvoje vaikų saugumu tamsiuoju paros metu rūpinasi 9 proc., Latvijoje – 8 proc., Estijoje – vos 3 proc. visuomenės narių.
„Kasmet tiriame eismo dalyvių saugumo kelyje įpročius ir matome, kad Lietuvoje, deja, jie nesikeičia. Didelė dalis pėsčiųjų vis dar laikosi nuomonės, kad jų saugumas – labiau vairuotojų reikalas. Šį požiūrį puikiai iliustruoja pastarųjų trejų metų statistika“, – sakė „Gjensidige“ žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Mūsų šalyje ir Latvijoje atšvaitų niekada nenaudoja 16 proc. žmonių, Estijoje – 4 proc.
Pravers ir vairuotojams
„Gjensidige“ specialistės teigimu, atšvaitų poveikio pėsčiasis gali nesureikšminti, tačiau skirtumą tikrai žino vairuotojai, kurie žmogų su atšvaitu tamsiuoju paros metu, šviečiant artimosioms šviesoms, pastebi iš 150 m, o asmuo be atšvaito tampa matomas tik 30 m atstumu.
„Atšvaito svarba itin išauga užmiesčio keliuose, naujos statybos kvartaluose ir mažesnėse gyvenamosiose vietovėse, kur nėra šaligatvio, pėstieji juda važiuojamąja kelio dalimi, o automobilių leistinas greitis yra didesnis nei 60 km/val. Tamsiuoju paros metu čia be atšvaito einantys pėstieji beveik visiškai išnyksta kelio aplinkoje, vairuotojui sumažėja galimybių laiku sustabdyti transporto priemonę ar išvengti susidūrimo“, – pabrėžė V. Katilienė.
Atšvaitus turėtų dėvėti ne tik pėstieji, dviratininkai ir važiuojantys paspirtukais, tačiau ir automobilių vairuotojai. Yra liūdnų pavyzdžių, kai vairuotojai, nedėvėdamas jokių jo matomumą gerinančių priemonių, tamsiuoju paros metu kelkraštyje keitėsi ratą, o pro šalį važiavusi transporto priemonė juos kliudė ir sužalojo.
Saugaus eismo eksperto, vairavimo mokyklos vadovo Artūro Pakėno teigimu, atšvaitai pėstiesiems būtini ne tik užmiesčio keliuose.
„Eidamas šaligatviu pėsčiasis yra saugesnis, tačiau, kirsdamas važiuojamąją dalį, tamsiai apsirengęs ir nedėvintia atšvaito, jis yra praktiškai nematomas. Ypač pavojingas ir apgaulingas prietemos metas“, – sakė specialistas.
Dėvėti – ne bet kaip
Anot A. Pakėno, pėstieji atšvaitą turėtų dėvėti ne bet kaip – svarbu rasti vietą nuo juosmens iki kelių, nes būtent šiame aukštyje yra vairuotojo žvilgsnis ir automobilių šviesos.
Ekspertas patarė, kaip patikrinti, ar atšvaitas veikia.
„Tai galima padaryti naudojant kišeninį arba išmaniojo telefono žibintuvėlį, pakeliant šviesos šaltinį iki akių lygio ir nukreipiant į atšvaitą tamsioje aplinkoje. Jei atšvaitas veikia, šviesa bus aiškiai atspindima“, – reziumavo vairavimo mokyklos vadovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...