„Rail Baltica“ ruožą nuo Kauno iki Latvijos sienos tirs archeologai

  • Teksto dydis:

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruože nuo Kauno iki Latvijos sienos vyks archeologiniai tyrimai. „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros“ įmonės „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis sako, jog daugelyje šio ruožo vietų iki šiol nebuvo jokios infrastruktūros, nevyko žemės darbai.

„Tad privalome būti atidūs, kad nebūtų pažeistos archeologams ir Lietuvos istorijai svarbios ir vertingos vietos“, – pranešime teigė K. Sankovskis. 

Per 18 mėnesių ketinama ištirti 6,9 tūkst. kv. metrų kultūrinio sluoksnio plotus.

„Kultūriniai sluoksniai, patenkantys į „Rail Baltica“ geležinkelio statybos zoną, bus ištirti detaliųjų archeologinių tyrimų metu, kad nebūtų sunaikinti žemės darbų metu. Surasti radiniai papildys šalies muziejų fondus“, – pranešime teigė vienos rangovių – įmonės „Kultūros paveldo išsaugojimo pajėgų“ direktorius Zenonas Bubonis.

Darbus už 1,6 mln. eurų (su PVM), be šios įmonės, atliks bendrovės „Statybų archeologija“ ir „Kultūros vertybių paieška“. Su jomis „LTG Infra“ pasirašė dvi sutartis, pranešė bendrovė. 

Birželį jau paskelbtas beveik 100 kilometrų „Rail Baltica“ ruožo į šiaurę nuo Kauno intermodalinio terminalo Latvijos sienos link tiesimo konkursas. Statybų bendra vertė yra 475 mln. eurų, o darbų pradžia numatyta 2021 metų pradžioje.

Visa „Rail Baltica“ vertė Baltijos šalyse siekia apie 5,8 mlrd. eurų, jos ilgis – 870 kilometrų, o vien  Lietuvoje – 392 km, kur trasa eina nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Kauną ir Panevėžį, Latvijoje kirs Rygą, Estijoje – Pernu ir Taliną.

Geležinkelį planuojama nutiesti iki 2026 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių