- Žygimantas Šilobritas, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po ketvirtadienį paskelbtų Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) išvadų visuomenėje vėl kilus diskusijoms dėl Nacionalinio stadiono likimo, nekilnojamojo turto plėtros kompanijos „Hanner“ valdybos pirmininkas Arvydas Avulis teigia, kad šios pastabos nekeičia planų užbaigti dešimtmečius besitęsiančias projekto statybas.
„Mes nemanome, kad iš VPT gautos pastabos galėtų būti priežastis, dėl ko nevykdyti šio projekto. Nėra pastabų, dėl kurių reikėtų atsisakyti ir nedaryti šio projekto“, – Eltai teigė A. Avulis.
„Mes žiūrime į VPT pastabas kaip į pasiūlymus, jas vertiname. Sutarėme su VPT, kad susitiksime kitą savaitę ir pratęsime dialogą prie apskrito stalo, kur ieškosime tokio susitarimo, kuris tiktų visoms pusėms“, – pridūrė jis.
Visgi, „Hanner“ valdybos pirmininkas neslepia, kad tiek VPT, tiek Europos Komisijos (EK) pritarimo laukimas vilkina darbų pradžią. O tai, pažymi A. Avulis, didina riziką, kad projekto kaina augs.
„Laikas bėga, darbai nevyksta, tad projektas brangsta. Kai vyksta darbai, projekto kaina neauga. Vykdant statybas labai greitai net galima padaryti pigiau. Žinoma, kuo ilgiau statai, tuo brangiau. Čia panašu į taksi – kuo ilgiau važiuoji, tuo brangiau susimoki. Čia didžiausias iššūkis ir problema“, – tvirtino jis.
„Jeigu tos diskusijos su VPT ar Europos Komisija užsitęs savaites ar mėnesius, tikrai nėra gerai. Tas projektas yra pakankamai sudėtingas ir rizikingas. Rizikingas ta prasme, kad kaina, dėl kurios susitarta, beveik nepalieka rezervų. Ir suprantame, kad niekam nesinori dirbti su nuostoliais“, – paaiškino jis.
Sutarties sąlygos ar teisės aktai nebuvo pažeisti
A. Avulis teigė, kad ketvirtadienį pateiktas pastabas jis aptarė ne tik su savivaldybe ir VPT vadovu Dariumi Vedricku. Situacija aptarta ir su teisininkais.
„Jie pažeidimų nerado“, – teigė A. Avulis, primindamas, kad ir VPT vadovas jokių pažeidimų nefiksavo.
„VPT išvadose pareikšta tik nuomonė. Jie sako, kad mes nepažeidėme sutarties sąlygų, mes nepažeidėme teisės aktų. Tiesiog, jeigu žmonių kalba pasakyti, VPT atrodo, jog galėjo savivaldybė susitarti ir geriau“, – komentavo jis.
A. Avulis įsitikinęs, kad VPT nevisai įvertino derybų tarp savivaldybės ir „Hanner“ pasiekimus.
„Į išvadą iš vienos pusės turime atsižvelgti, bet turime labai stiprių argumentų prieš VPT, nes kai kurios jų pastabos nėra stipriai pagrįstos ir argumentuotos“, – sakė jis.
Vis dar pasiruošęs atiduoti projektą, jeigu kažkas gali pastatyti pigiau
Po VPT išvados visuomenėje vėl iškilus klausimui, ar Nacionalinio stadiono projektas nėra per brangus, A. Avulis teigia, kad, remiantis institucijų informacija, tai pigiausias įmanomas variantas. Jeigu egzistuotų kompanijų, galinčių pastatyti šį projektą pigiau, A. Avulis tikina, kad tokiu atveju stadiono statybas bemat perduotų.
„Mes visada kalbamės su ekspertais ir vadovaujamės statistikos departamento informacija. Tai jeigu tikėti statistikos departamentu, mes ketiname pastatyti pigiau, nei tokie darbai šiuo metu, išaugus kainoms, daromi. Taip pat jau ne kartą visiems kartoju – prašome, ateikite ir pastatykite, jeigu galite pigiau. Mes tikrai nesiveržiame, nelipame per kitų galvas, tiesiog norime padėti užbaigti gėdingą trijų dešimtmečių projektą“, – komentavo jis.
Tai jeigu tikėti statistikos departamentu, mes ketiname pastatyti pigiau, nei tokie darbai šiuo metu, išaugus kainoms, daromi.
„Galėčiau tai pasakyti tiek Blinkevičiūtei, tiek kitiems kritikuojantiems. Jeigu jūs manote, kad yra, kas gali padaryti – pasakykite kas. O jeigu nežinote, prašau taip nekalbėti“, – teigė jis, reaguodamas į penktadienį išsakytus socialdemokratų lyderės komentarus.
ELTA primena, kad vasario pabaigoje Vilniaus miesto savivaldybės taryba pritarė pokyčiams, numatytiems sostinės daugiafunkciame projekte.
VPT ketvirtadienį pranešė, kad nėra aišku, kodėl stadiono kainų padidėjimo rizika nėra dalijamasi tarp visų šalių, o atsakomybė visiškai perkeliama Vilniaus savivaldybei ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (ŠMSM).
Kaip po VPT vertinimo teigė Vilniaus meras Valdas Benkunskas, po indeksavimo Nacionalinis stadionas su visu daugiafunkciu kompleksu turėtų kainuoti maždaug 1,2 mln. eurų daugiau nei planuota anksčiau, t. y. 157,2 mln. eurų. Skaičiuojama, kad statybos darbai pabrango 27,1 mln. eurų, dar prisidėtų naujų darbų (3 tūkst. papildomų vietų stadione ir universali arena), t. y. 13 mln. eurų. Tačiau teigiama, kad 38,1 mln. eurų būtų galima sutaupyti skolinantis tik 2 m., o ne 22 m., kaip planuota anksčiau.
Nacionalinio stadiono projektą Vilniuje iš kapitalo fondų valdytojos „BaltCap“ ketina perimti nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Hanner“. Jos savininkas Arvydas Avulis nurodo, kad stadiono statybas galėtų užbaigti iki 2026 metų pabaigos. Pasak sostinės mero Valdo Benkunsko, vien faktinė statybų kaina nuo 2020 m. pradžios iki 2022 m. vidurio padidėjo 40 proc.
Visą daugiafunkcį kompleksą sudaro Nacionalinis stadionas su sporto muziejumi viduje, sporto centras su krepšinio, rankinio, gimnastikos, bokso salėmis, trys futbolo treniruočių aikštės, tarptautinės kategorijos lengvosios atletikos stadionas su futbolo aikšte, lengvosios atletikos apšilimo zona su mėtymo sektoriais, kultūros centras su biblioteka ir 300 vietų vaikų darželis.
Prieš statybų atnaujinimą savivaldybei dar reikės sulaukti teigiamų Europos Komisijos išvadų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Populiariausios lietuvių atostogų kryptys per šventes: dažnas Kalėdas ar Naujuosius sutiks saulės atokaitoje1
Artėjant gražiausioms žiemos šventėms, lietuviai intensyviau dairosi atostogų krypčių svetur. Dauguma tautiečių kelionių paketus suskumba įsigyti iš anksto ir renkasi Kalėdas ar Naujuosius metus pasitikti kepinant saulei. ...
-
Veterinarijos tarnybos ir „InnoForce“ ginče paskelbtas verdiktas
Informacinių technologijų (IT) įmonei „InnoForce“ nepavyko įrodyti, kad Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) neteisėtai nutraukė IT sistemų diegimo sutartis, bei prisiteisti iš jos skolą. ...
-
Kėbulo geometrijos atstatymas: kodėl jis svarbus?
Po avarijos ar kitokio poveikio automobilio kėbului, geometrijos pažeidimai gali likti nepastebėti, tačiau jų pasekmės – rimtos. Tokie pažeidimai ne tik turi įtakos važiavimo komfortui, bet ir kelia pavojų saugumui. Automobilio geometrijos atst...
-
Ekspertai ir valdžia skirtingai aiškina SEB sprendimą: kas iš tiesų vyksta13
SEB bankas planuoja į vieną sujungti visus Baltijos šalyse veikiančius SEB, o būstinę iš Vilniaus perkelti į Taliną. Banko vadovė tikina, kad prie tokio sprendimo prisidėjo nestabili mokestinė aplinka Lietuvoje. Investuotojai ir verslin...
-
Brangs „Vilniaus vandenų“ paslaugos1
Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų gyventojai už geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą nuo kitų metų vasario per mėnesį mokės vidutiniškai 58 centais (su PVM) daugiau, penktadienį prane&scaron...
-
VERT: ESO dalį vystytojų blogai informavo
Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) dalį komercines saulės elektrines siekusių įrengti vystytojų netinkamai informavo apie jiems nesuteiktus prisijungimus prie tinklo, penktadienį pranešė patikrinimą atlikusi Valstybin...
-
Tvarumo idėja keičia mokslo pasaulį
Kauno technologijų mokymo centras (KAUTECH) drauge su Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacija į diskusiją sukvietė mokymo įstaigų ir verslo atstovus. Dalyviai diskutavo tema „Tvari verslo ir mokslo įstaigų partnerystė: kokie ...
-
„Grigeo Klaipėda“ Kuršių marių taršos byloje bus apklausiami užsienio specialistai
Artimiausiuose bendrovės „Grigeo Klaipėda“ Kuršių marių taršos bylos posėdžiuose bus apklausiami specialistai iš užsienio, penktadienį pranešė Šiaulių apygardos teismas. ...
-
Šventiniu periodu „Kauno švara“ dirbs įprastai3
Šventiniu periodu UAB „Kauno švara“ dirbs įprastai. Prašoma gyventojų pasirūpinti važiuojamosios dalies priežiūra – neužstatyti šiukšlių konteinerių. ...
-
Kaunas veža Kalėdas į apkasus: Ukrainos kariams – vilkikas paramos
Kaunas dar kartą susitelkė gerumui. Per šešias paramos akcijos „Kalėdos keliauja į apkasus“ dienas surinktas artipilnis vilkikas paramos Chersono, Pakrovsko, Torecko ir Sumų apskrityse kovojantiems Ukrainos kariams, sužeistiesie...