- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vežėjai vilkikų vairuotojų krizę Vyriausybei siūlo spręsti bendromis pastangomis – naujus vairuotojus įlieti į darbo rinką galėtų padėti transporto infrastruktūros gerinimas, profesionalių vairuotojų mokymų subsidijavimas bei kitos profesijos patrauklumą gerinančios priemonės.
Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovo Povilo Drižo, vilkikų vairuotojų krizę Europoje gilina augantis transporto paslaugų poreikis, kurio negali kompensuoti menkas naujų vairuotojų atėjimo į darbo rinką aktyvumas.
„Profesionalių vairuotojų trūkumo krizė turi įtakos visai valstybės ekonomikai, kadangi apima tiekimo grandines, pramoninę gamybą, prekybą ir prekių aprūpinimą galutiniams vartotojams. Todėl tai nėra vien tik transporto ir logistikos verslo problema. Šį klausimą valstybė ir verslas turi spręsti bendrai“, – sako P. Drižas.
Jo teigimu, prioritetine ekonominės politikos kryptimi turi tarpti migracijos ir įdarbinimo procedūrų supaprastinimas, pritraukiant vairuotojus iš kitų šalių. Tam reikia reformuoti imigracijos politiką, įtraukiant atsakingas valstybės institucijas.
Į darbo rinką įlieti naujus profesionalius vairuotojus galėtų padėti valstybinės subsidijos 95 kodo pirminio vairavimo mokymo ir kvalifikacijos kėlimo dokumentams įgyti. Ši subsidijavimo programa galėtų būti orientuota siekiant į darbo rinką pritraukti jaunimą, moteris ar perkvalifikavimo siekiančius asmenis, registruotus bedarbius.
TTLA vienijamų įmonių pateiktais duomenis, darbuotojams skatinti naudojamos įvairios priemonės: vairuotojams atliekamas kasmetinis vairuotojų sveikatos patikrinimas, darbdaviai moka papildomas įmokas į darbuotojų III pakopos pensijų fondą. Vairuotojams taip pat apmokamos gyvybės ir sveikatos, kelionių draudimo paslaugos, jie draudžiami nuo nelaimingų atsitikimų, dengiamos jų gydymo užsienyje išlaidos.
Didelė dalis didžiųjų vežėjų yra įsteigę vairuotojų mokymų centrus, akademijas, investavę į kokybišką mokymo infrastruktūrą. „Atvykusiems naujokams suteikiamas kelių savaičių adaptacijos laikotarpis, per kurį vairuotojai supažindinami su darbu įmonėje, vykdomi kompetencijos kėlimo mokymai, suteikiamas nemokamas apgyvendinimas ir maitinimas“, – sako P. Drižas.
Verslas taip pat investuoja į vilkikų atnaujinimo parką – kas antras Lietuvoje registruotas vairuojamas vilkikas yra naujesnis nei 3 metų amžiaus. Modernūs vilkikai užtikrina ne tik ergonomišką darbo vietą vairuotojui, tačiau juose papildomai įrengiami skaitmeniniai asistentai vairuotojams, kurie planuoja maršrutą, sustojimus, kuro užpylimo vietas – taip siekiama iki minimumo sumažinti vairuotojo klaidos galimybę ir streso lygį.
Pasak P. Drižo, Lietuvos didieji vežėjai investuoja į vairuotojų poilsio infrastruktūrą Europoje – stato viešbučius vairuotojams, įrengia saugias automobilių stovėjimo aikšteles, siekiant užtikrinti tinkamas darbo sąlygas ir kokybišką profesionalių vairuotojų poilsį.
„Tačiau reikalingas ir valstybių prisidėjimas ES mastu, kuriant platų krovininio transporto stovėjimo aikštelių ir viešbučių tinklą“, – sako P. Drižas. Europos Komisijos duomenimis, šiuo metu visoje ES trūksta 100 tūkst. automobinių statymo vietų, o iš esamų tik 2,5 proc. yra sertifikuotos ir gali užtikrinti reikiamą saugumo lygį. Situacija su viešbučių pasiūla šalia pagrindinių ES transporto koridorių yra dar blogesnė – viešbutis šalia automobilių statymo aikštelės yra retenybė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šileika: e. tollingo sistema turės įtakos krovos Klaipėdos uoste apimtims
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika sako, kad elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistema, vadinamasis e. tollingas pabrangins krovinių pervežimus automobiliais, todėl turės įtakos Klaipėdos jūrų uost...
-
Naujųjų naktį viešbučiai bus užpildyti, tačiau metų pradžia bus sunkesnė5
Naujųjų metų naktį Lietuvos viešbučiai bus beveik visiškai užimti, tačiau pirmoji sausio savaitė jiems bus sunki, sako šio verslo atstovai. ...
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje2
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai1
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu46
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Uostamiesčio skolų kreivė: kaip klaipėdiečiai tvarko savo finansus?
Baigiantis kalendoriniams metams, paprastai siekiama nepalikti skolų naujiesiems. Tačiau tarp klaipėdiečių yra tokių, kurie šių nuostatų nepaiso. Vis dėlto antstoliai, vertinantys uostamiesčio skolininkų situaciją, konstatuoja, kad Klaipėdo...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko1
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...