- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos tarptautinio transporto ir logistikos įmonių atstovai viliasi, kad naujoji Vyriausybė efektyviai bendradarbiaus su verslu, bus atvira dialogui ir priims pasvertus sprendimus, kurie palengvins verslo sąlygas bei sustiprins šalies konkurencingumą tarptautinėje arenoje.
Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, po Seimo rinkimų verslas nusiteikęs pozityviai, teigiamai vertina koalicijos susitarimą ir laukia naujosios Vyriausybės programos.
„Lietuvos ekonomikos laukia sudėtingas laikotarpis ir ambicingi iššūkiai, kuriems suvaldyti prireiks išmintingų ir atsakingų valdžios sprendimų. Tikimės, kad Vyriausybė vykdys protingą mokestinę politiką ir efektyvų biudžeto balansavimą. Tuo pačiu ieškos būdų, kaip palaikyti verslo gyvybingumą, padidinti šalies konkurencingumą, skatinti investicijas į inovacijas ir plėtrą“, – vylėsi P. Drižas.
Jo teigimu, su nueinančiąja Vyriausybe verslo asociacijos aktyviai siekė atvirų diskusijų bei solidarumo, teikė siūlymus, kaip gerinti verslo aplinką Lietuvoje.
„Tiesa, pagirti, kad į mūsų siūlymus buvo įsiklausyta, negalėčiau. Nueinančiai Vyriausybei ne visada pavykdavo suvaldyti atskirų ministerijų veiksmus. Tačiau palankiai vertiname nueinančios valdžios ryžtą ir palaikymą aktyviai ginant Lietuvos nacionalinius interesus dėl vežėjų verslą diskriminuojančio Mobilumo paketo Europos Sąjungos mastu“, – pažymi P. Drižas.
Jis tikisi, kad naujoji Vyriausybė geriau supras verslininkus nei ankstesnioji, įsiklausys į socialinių partnerių nuomonę bei pasiūlymus. „Esame pasirengę būti konstruktyviu Vyriausybės socialiniu partneriu, – sako P. Drižas. Abipusis verslo ir Vyriausybės bendradarbiavimas – būtina sąlyga gerinti makroekonominius ir socialinius rodiklius: didinti šalies konkurencingumą, auginti eksporto apimtis, didinti darbo vietų skaičių“.
Kalbėdamas apie Lietuvos tarptautinio transporto ir logistikos verslo bendruomenės lūkesčius TTLA vadovas išskyrė pagrindines sritis, kuriose tikimasi bendradarbiavimo. Tai – aktyvi ekonominė diplomatija, siekiant ginti nacionalinius verslo interesus ir taip stiprinant mūsų vežėjų konkurencingumą tarptautiniu mastu bei skatinant paslaugų eksporto augimą.
Verslas taip pat suinteresuotas didinti krovinių judumą plėtojant intermodalinį krovinių vežimą išnaudojant skirtingų transporto rūšių panaudojimą. Kitos nurodomos prioritetinės sritys yra transporto sektoriaus konkurencingumo didinimas, gerinant transporto ir logistikos paslaugų kokybę, o taip pat investicijų į verslo procesų skaitmenizavimą skatinimas.
Tarp prioritetinių sričių verslas taip pat išskiria neigiamo poveikio aplinkai mažinimo priemonių įgyvendinimą pagal ES Žaliojo kurso veiksmų plano gaires.
TTLA vienija didžiausias šalies transporto ir logistikos įmones, kurių bendra apyvarta siekia per 80 proc. Lietuvos krovininio kelių transporto apyvartos. Dabartinės asociacijos narės – išskirtinai tarptautinio krovinių transporto įmonės, veiklą vykdančios ne tik Lietuvos, bet ir Europos, Azijos bei kituose regionuose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu45
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Uostamiesčio skolų kreivė: kaip klaipėdiečiai tvarko savo finansus?
Baigiantis kalendoriniams metams, paprastai siekiama nepalikti skolų naujiesiems. Tačiau tarp klaipėdiečių yra tokių, kurie šių nuostatų nepaiso. Vis dėlto antstoliai, vertinantys uostamiesčio skolininkų situaciją, konstatuoja, kad Klaipėdo...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko1
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...
-
Skelbia, kaip kitąmet bus vertinamos užsiimančių individualia veikla pajamos4
„Sodros“ pensijos taško vertė kitąmet sudarys 7,16 euro, o kad jį įgytų individualia veikla pagal pažymą užsiimantis asmuo 2025-aisiais turės uždirbti ne mažiau kaip 40 169 eurų pajamų, penktadienį rašo „Verslo ži...
-
Vaičiūnas įvertino pažeisto elektros kabelio grėsmes: reikia griežtesnių priemonių3
Per Kalėdas įvykęs povandeninio kabelio tarp Suomijos ir Estijos gedimas skatina persvarstyti papildomus elektros gamybos pajėgumus, sako energetikos ministras. ...