- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
2025 metams patvirtinus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) siūlomą apie 1,5 karto mažesnę užsieniečių įdarbinimo kvotą nei šiemet, Lietuvos logistikos įmonės pareiškė kursiančios darbo vietas ir investuosiančios kaimyninėse šalyse.
Tokią poziciją Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas (TTLA) pateikė valdžios institucijoms, trečiadienį pranešė organizacija.
Pasak TTLA vadovo Povilo Drižo, Lietuvos vežėjams itin trūksta darbuotojų, todėl įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių būtina siekiant tinkamai atlikti klientų užsakymus.
„Neturėsime kitos išeities, kaip vairuotojus darbinti svetur. Įmonės tam ruošiasi – analizuojamos plėtros galimybės Lenkijoje, Latvijoje ir kitur“, – pranešime sakė P. Drižas.
Seimo sprendimu nuo kitų metų metinė kvota trečiųjų šalių darbuotojams bus nustatoma griežčiau – ji negalės būti didesnė nei 1,4 proc. ankstesnių metų liepą Lietuvoje nuolat gyvenusių asmenų.
Socialinės apsaugos ir darbo ministro Vytauto Šilinsko įsakymo projekte siūloma 2025 metais įsileisti dirbti 24,83 tūkst. užsieniečių, arba 0,9 proc. Lietuvos gyventojų.
Neturėsime kitos išeities, kaip vairuotojus darbinti svetur. Įmonės tam ruošiasi – analizuojamos plėtros galimybės Lenkijoje, Latvijoje ir kitur.
Pasak ministerijos, siūlomas kvotos dydis padėtų palaikyti stabilią darbuotojų kaitą, yra tinkamas verslams veikti bei užtikrina ekonomikos stabilumą.
SADM duomenimis, transporto sektoriuje pernai dirbo daugiausia užsieniečių – 74,4 tūkst., arba 48 proc. visų šio sektoriaus darbuotojų. Dar 14 tūkst. jų dirbo statybose (15 proc.), 7,2 tūkst. – administracinėje ir aptarnavimo veikloje (12 proc.), 6,6 tūkst. – informacijos ir ryšių įmonėse (15 proc.).
„Šiuose sektoriuose jie yra pagrindinė darbo jėga jau dabar. Reikia maksimaliai išnaudoti esamų užsieniečių įgūdžius ir patirtį, siekiant geresnės jų integracijos, kad darbdaviai norėtų juos išlaikyti darbo vietose, o ne nuolat ieškotų naujų užsieniečių įdarbinimui“, – įsakymo projekte nurodo ministerija.
Pasak jos, šiuo metu darbuotojų pasiūla rinkoje neatitinka paklausos, todėl darbo jėgos trūkumą turi kompensuoti užsieniečiai, be to, darbuotojų poreikis kasmet augs dėl visuomenės senėjimo ir didėjančio pensininkų skaičiaus.
Tuo metu TTLA siūlo įtvirtinti maksimalią leistiną kvotą – apie 40 tūkst. Organizacijos teigimu, leidus įdarbinti dar 15 tūkst. darbuotojų vežėjai 2025 metai sumokėtų 112 mln. eurų daugiau mokesčių.
Pasak P. Drižo, dalis sektoriaus dar 2020 metais dėl nepalankios mokesčių politikos persikėlė į Lenkiją, kur įregistravo 7 tūkst. transporto priemonių ir įdarbino apie 11 tūkst. vairuotojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas: VMI negali automatiškai priverstinai išieškoti delspinigių
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) nutarė, kad Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) negali automatiškai priverstinai išieškoti delspinigių. ...
-
Lietuvių žiemos kelionės: įvardijo tendencijas
Lietuviai per žiemos šventes vis dažniau renkasi aplankyti Europos miestų kalėdines muges, sako Lietuvos turizmo rūmų prezidentė. Šių metų naujiena – daugiau oro bendrovių skrydžių ne į Londoną ar Dubliną, o į Malagą ...
-
ES delsia aktyvuoti atvykimo ir išvykimo sistemą: ar Lietuva yra pasirengusi?
Bendrijai delsiant aktyvuoti Europos Sąjungos (ES) atvykimo ir išvykimo sistemą (EES), Lietuva teigia esanti pasiruošusi ją paleisti bet kuriuo metu. ...
-
Gitanas Nausėda: elektros kabelių Baltijos jūroje gedimai nebeatrodo kaip atsitiktinumas9
Trečiadienį pranešus apie povandeninės elektros jungties tarp Suomijos ir Estijos gedimą, prezidentas Gitanas Nausėda pažymi – šis bei pastaruoju metu Baltijos jūroje padažnėję panašūs incidentai rodo, kad tai nebėra atsi...
-
Gera žinia vaiko tėvų globėjams: kaip ir seneliai, galės gauti atostogas anūkams prižiūrėti
Nuo kitų metų vaiko tėvų globėjai, kaip ir seneliai, galės gauti atostogas ir išmoką vaikui prižiūrėti. ...
-
Kokių mokesčių pakeitimų galima tikėtis kitąmet?1
Valdančiosios daugumos atstovai tikino nežinantys, kokius pasiūlymus dėl mokestinės reformos kitąmet atneš Vyriausybė, tačiau žada teikti prioritetą diskusijoms. Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas Algirdas Sysas sako, kad v...
-
Tarpušvenčiu lietuviai plūsta į Palangą: kiek čia kainuoja šventės?9
Palangos verslininkai pastebi, kad į kurortą daugiausia svečių atvyksta tarpušvenčiu, o itin daug – sutikti Naujųjų metų. Šią tendenciją rodo viešbučių ir privačių būstų užimtumas. ...
-
Nausėda: siekiant sukurti diviziją iki 2030-ųjų gynybai reikia skirti 5,5 proc. nuo BVP26
Norint iki 2030 metų Lietuvoje sukurti diviziją gynybai reikia skirti 5,5 proc. nuo bendrojo vidaus produkto (BVP), sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Kalėdoms lietuviai linkę rinktis praktiškas dovanas, joms išleis iki 250 eurų
Didesnė dalis šalies gyventojų Kalėdoms renkasi praktiškas dovanas, o artėjant šventėms itin šokteli dovanų čekių bei kortelių pardavimai, BNS sako Lietuvos prekybos centrų atstovai. ...