Patvirtinus mažesnę užsieniečių įdarbinimo kvotą, vežėjai žada investuoti užsienyje

  • Teksto dydis:

2025 metams patvirtinus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) siūlomą apie 1,5 karto mažesnę užsieniečių įdarbinimo kvotą nei šiemet, Lietuvos logistikos įmonės pareiškė kursiančios darbo vietas ir investuosiančios kaimyninėse šalyse. 

Tokią poziciją Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas (TTLA) pateikė valdžios institucijoms, trečiadienį pranešė organizacija.

Pasak TTLA vadovo Povilo Drižo, Lietuvos vežėjams itin trūksta darbuotojų, todėl įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių būtina siekiant tinkamai atlikti klientų užsakymus.

„Neturėsime kitos išeities, kaip vairuotojus darbinti svetur. Įmonės tam ruošiasi – analizuojamos plėtros galimybės Lenkijoje, Latvijoje ir kitur“, – pranešime sakė P. Drižas.

Seimo sprendimu nuo kitų metų metinė kvota trečiųjų šalių darbuotojams bus nustatoma griežčiau – ji negalės būti didesnė nei 1,4 proc. ankstesnių metų liepą Lietuvoje nuolat gyvenusių asmenų.

Socialinės apsaugos ir darbo ministro Vytauto Šilinsko įsakymo projekte siūloma 2025 metais įsileisti dirbti 24,83 tūkst. užsieniečių, arba 0,9 proc. Lietuvos gyventojų.

Neturėsime kitos išeities, kaip vairuotojus darbinti svetur. Įmonės tam ruošiasi – analizuojamos plėtros galimybės Lenkijoje, Latvijoje ir kitur.

Pasak ministerijos, siūlomas kvotos dydis padėtų palaikyti stabilią darbuotojų kaitą, yra tinkamas verslams veikti bei užtikrina ekonomikos stabilumą.

SADM duomenimis, transporto sektoriuje pernai dirbo daugiausia užsieniečių – 74,4 tūkst., arba 48 proc. visų šio sektoriaus darbuotojų. Dar 14 tūkst. jų dirbo statybose (15 proc.), 7,2 tūkst. – administracinėje ir aptarnavimo veikloje (12 proc.), 6,6 tūkst. – informacijos ir ryšių įmonėse (15 proc.).

„Šiuose sektoriuose jie yra pagrindinė darbo jėga jau dabar. Reikia maksimaliai išnaudoti esamų užsieniečių įgūdžius ir patirtį, siekiant geresnės jų integracijos, kad darbdaviai norėtų juos išlaikyti darbo vietose, o ne nuolat ieškotų naujų užsieniečių įdarbinimui“, – įsakymo projekte nurodo ministerija.

Pasak jos, šiuo metu darbuotojų pasiūla rinkoje neatitinka paklausos, todėl darbo jėgos trūkumą turi kompensuoti užsieniečiai, be to, darbuotojų poreikis kasmet augs dėl visuomenės senėjimo ir didėjančio pensininkų skaičiaus.

Tuo metu TTLA siūlo įtvirtinti maksimalią leistiną kvotą – apie 40 tūkst. Organizacijos teigimu, leidus įdarbinti dar 15 tūkst. darbuotojų vežėjai 2025 metai sumokėtų 112 mln. eurų daugiau mokesčių.

Pasak P. Drižo, dalis sektoriaus dar 2020 metais dėl nepalankios mokesčių politikos persikėlė į Lenkiją, kur įregistravo 7 tūkst. transporto priemonių ir įdarbino apie 11 tūkst. vairuotojų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kaunas

Kaunas portretas
Kada firmų šefai imsis priemonių ir sutvarkys atvykėlius,kurie terorizuoja lietuvius ir siekia juos "išėsti"iš darbo,kad galėtų firmose nevaldomai siautėti.Kai kur net koperuojasi į grupes,turinčias nusikaltėlių pobūdžius.Pvz.jeigu nusitaiko į kurį nors asmenį,iš ofise dirbančių savų žiurkių,susižino,ką ir kur tas asmuo gabena,kur pilasi kurą,kur stoja poilsio ir pasiunčia,taipogi savus,kad apvogtų arba bent suniokotų.Negana to,teko savo akimis matyti,kaip vienos didelės pakaunės firmos importiniai rusakalbiai vairuotojai,eina ir kabinėjasi,reketuoja,grąsina, prie visų,kurie su lietuviškais numeriais.Mes buvom su lengvuoju autimobiliu sustoję degalinėje,kadangi numeriai lietuviški,tai ir mano šeimą "pavaišino" savo manieromis,kad mes,lietuviai,turim dinkt na...iš Lietuvos,nes jiems,atvykėliams,mes gyventi ir dirbti,taip,kaip jie nori,trugdom.

Mūsų reikalas

Mūsų reikalas portretas
Tikėjosi,kad prisiveš pigios darbo jėgos.Tam,kad tarnybos netampytų dėl diskriminacijos,lietuviams sumažino atlyginimus iki tokių,kokius moka atvykėliams.To pasekoje,lietuviai vairuotojai išsilakstė po užsienį.Nereikia ieškoti kaltų toli,kai jie panosėje.

Cha cha

Cha cha portretas
Šantažuotojai
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių