- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau įvežama iš kitų šalių, rašo „Lietuvos rytas“.
Renkasi prekę lietuvišką
Dar prieš dvejus metus prekybos tinklo „Maxima“ atlikta apklausa parodė, kad beveik trečdalis (29 proc.) gyventojų visuomet perka tik Lietuvos gamintojų produktus. Daugiau nei pusė (55 proc.) – dažnai, o 14 proc. – kartais.
Atlikto tyrimo metu paklausti, kas skatina rinktis lietuviškas prekes, lygiai pusė dalyvių tvirtino besistengiantys palaikyti vietos gamintojus ir šalies ekonomiką. Beveik tiek pat – 49 proc. – atsakė, kad vietos produktai yra šviežesni.
Daugiau nei trečdalis (37 proc.) žmonių Lietuvoje pagamintą produkciją laikė natūralesne. Maždaug kas ketvirtas apklaustasis sako, kad Lietuvos gamintojų produktai yra geresnio skonio (26 proc.) ir geresnės kokybės (23 proc.).
Kas penktas pirkėjas minėjo, kad perkant vietos produkciją daromas mažesnis poveikis aplinkai dėl trumpesnio transportavimo, taip pat kad lietuviški gaminiai yra sveikesni.
Daugiau nei pusė (58 proc.) apklaustųjų buvo pasirengę mokėti daugiau už lietuviškas prekes.
Daugiau nei trečdalis (37 proc.) žmonių Lietuvoje pagamintą produkciją laikė natūralesne. Maždaug kas ketvirtas apklaustasis sako, kad Lietuvos gamintojų produktai yra geresnio skonio (26 proc.) ir geresnės kokybės (23 proc.).
Vertina produktų kokybę
Šįmet įmonės „Havas Group“ užsakytas tyrimas irgi atskleidė, kad vienas svarbiausių kriterijų renkantis maisto gaminius yra lietuviška jų kilmė, kaip ir skonio savybės, aukšta kokybė bei geras pastarosios ir kainos santykis.
Šiųmetės apklausos rezultatai parodė, kad pirkėjai apie kokybę sprendžia ne tik iš produkto sudėties, bet ir jo kilmės vietos: būtent lietuviškos kilmės produkciją vartotojai dažniausiai sieja su kokybe.
Taip pat pastebėta, kad gyventojai linkę pirmenybę teikti nepriklausomiems ir lietuviškiems prekių ženklams.
Paprašius spontaniškai paminėti kiekvienos kategorijos prekių ženklus, kurie jiems siejasi su kokybe, daugiausia buvo įvardinti „Dvaro“, „Vilniaus duonos“ ir „Biovelos“ pavadinimai.
„Lietuviški prekių ženklai jau daugybę metų yra rinkoje. Jie turi ir nuolatinį jų produkcijos pirkėją, kurio lojalumą pelnyti užtrunka ne vienus metus. Prekių ženklų populiarumas tiesiogiai susijęs su gyventojų požiūriu į jų kokybę. Jei produktas laikomas kokybišku, tuomet yra daugiau šansų, kad jis, nepriklausomai nuo kategorijos, atsidurs pirkinių krepšelyje“, – aiškino tyrimą užsakiusios „Havas Group“ strategijų vadovas Tomas Markūnas.
Importas auga, lyderiauja - Lenkija
Nepaisant tokio pirkėjų nusiteikimo, daugelio svarbiausių maisto produktų iš užsienio įvežama vis gausiau.
Pieno pramonės konsultavimo bendrovės CLAL duomenimis, per sausio-rugpjūčio mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, sūrių importas išaugo 3,6 proc. – iki 16 tūkst. tonų. Taip pat įvežta daugiau geriamojo pieno – augimas siekė 1,6 proc.
Kaip paskelbė Valstybės duomenų agentūra, per pirmuosius septynis šių metų mėnesius buvo importuota 143,1 mln. vienetų kiaušinių – 6,2 proc. daugiau nei prieš metus. Tiesa, kiaušinių importo vertė – 17,9 mln. eurų ir ji 6,5 proc. mažesnė nei prieš metus.
Lietuviški prekių ženklai jau daugybę metų yra rinkoje. Jie turi ir nuolatinį jų produkcijos pirkėją, kurio lojalumą pelnyti užtrunka ne vienus metus.
Užtat per pirmuosius penkis šių metų mėnesius kiaulių importas į šalį sumažėjo 22,74 proc. ir sudarė 50,434 tūkst. vienetų. Tačiau vidutinė importo kaina siekė 121 eurą už kiaulę ir buvo didesnė nei prieš metus (114 eurų).
Lenkija – viena pagrindinių importuojančių šalių, maždaug pusė viso sūrio atvežta iš šios šalies.
Geriamojo pieno rinkoje taip pat importo lyderė yra Lenkija. Vien šiemet per sausio-rugpjūčio mėnesius iš jos importuota daugiau kaip 30 tūkst. tonų (tai sudaro 98 proc. viso šios kategorijos importo).
Daugiausia paukštienos per pirmąjį pusmetį taip pat buvo atgabenta iš Lenkijos – 16,958 tūkst. tonų, arba 2,6 proc. daugiau nei 2023 metų antrąjį pusmetį, iš Ukrainos (1,3 tūkst. tonų, arba 18,79 proc. mažiau) bei Nyderlandų (1,23 tonų, arba 32,1 proc, daugiau).
Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, paukštienos importas iš Lenkijos padidėjo 1,8 proc., iš Nyderlandų – 4,3 karto.
Stengiasi ir prekybos tinklai
Prekybos tinklai dažniausiai irgi stengiasi pabrėžti lietuvišką maisto kilmę.
Pavyzdžiui, „Norfa“ jau seniai garsėja kokybiškais mėsos ir pieno produktais. Taip yra dėl to, kad šį tinklą valdanti „Norfos mažmena“ pati juos gamina – turi įsigijusi mėsinę Šilalės rajone bei pieninę Alytuje.
Tuo metu, pavyzdžiui, „Rimi“ pati gamyba neužsiima, tačiau dar pernai paskelbė palaikanti vietos gamintojus, todėl beveik 100 proc. mėsos ir duonos gaminių bei 90 proc. pieno produktų buvo lietuviški. Per metus padėtis iš esmės nepasikeitė.
„Apie 90 proc. pieno, mėsos, duonos gaminių yra būtent lietuviški. Netgi mūsų naujo vardo žemoms kainoms „Rimi Smart“ 7 iš 9 pieno produktų yra pagaminti Lietuvoje. Pirkėjams patinka žinomi ir mėgstami prekės ženklai, bet pastebime, kad tendencijos, kurios būdingos Europai, jau atsirado ir Lietuvoje – vis daugiau pirkėjų į pirkinių krepšelį įsideda privačios etiketės produktų“, – sakė „Rimi“ atstovė Eglė Krasauskienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu45
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko1
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...
-
Skelbia, kaip kitąmet bus vertinamos užsiimančių individualia veikla pajamos4
„Sodros“ pensijos taško vertė kitąmet sudarys 7,16 euro, o kad jį įgytų individualia veikla pagal pažymą užsiimantis asmuo 2025-aisiais turės uždirbti ne mažiau kaip 40 169 eurų pajamų, penktadienį rašo „Verslo ži...
-
Vaičiūnas įvertino pažeisto elektros kabelio grėsmes: reikia griežtesnių priemonių3
Per Kalėdas įvykęs povandeninio kabelio tarp Suomijos ir Estijos gedimas skatina persvarstyti papildomus elektros gamybos pajėgumus, sako energetikos ministras. ...
-
Ekspertai įvardijo svarbiausią 2024-ųjų ekonomikos įvykį (apžvalga)1
Reikšmingiausias besibaigiančių 2024-ųjų metų ekonomikos įvykis Lietuvoje buvo aukštųjų technologijų grupės „Teltonika“ akcininko Arvydo Paukščio pareiškimas apie stabdomas Liepkalnyje plėtojamo „Telton...