- Goda Vileikytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Antrai kadencijai išrinktam prezidentui Gitanui Nausėdai pareiškus, jog kelių plėtra ir priežiūra turės būti naujos kadencijos Vyriausybės prioritetas, asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenka tikisi, kad nuoseklus G. Nausėdos dėmesys keliams duos teigiamų rezultatų.
„Prezidento dėmesys šitai sferai, be abejo, yra labai svarbus ir reikšmingas. (...) Aš tikiu, kad sistemiškai prezidento rodomas dėmesys kelių būklei galiausiai duos teigiamą rezultatą. Bet sprendimai, be abejo, yra Vyriausybės ir Seimo“, – pirmadienį BNS sakė Š. Frolenka.
Finansų ministerijai praėjusią savaitė pasiūlius didinti gynybos finansavimą didintant akcizus visų rūšių kurui, asociacijos vadovas teigia besitikintis, kad valdžia priims sprendimus, kurie leistų bent 80 proc. surenkamų akcizų skirti kelių priežiūrai ir remontui.
„Tai, kas vyksta, kas diskutuojama dėl gynybos finansavimo, tai mes nesikišame su savo išvedžiojimais ar postringavimais, ar pasiūlymais dėl procentų nuo akcizo, kurie keliauja gynybos finansavimui, bet mes labai tikimės, kad priėmus sprendimus šitoje srityje kiti sprendimai bus susiję su bent 80 proc. vinječių (mokesčio – BNS) ir akcizų nukreipimu į kelių infrastruktūrą“, – sakė Š. Frolenka.
Anot jo, jau problema, kai iš kuro akcizo bei vinječių surenkami mokesčiai nėra atskirti nuo kitų biudžeto įplaukų, yra nenauja, todėl kelius galimai pasiekia ne visos surinktos lėšos.
Tikiuosi, kad nauja (...) Seimo dauguma iš esmės peržiūrės kelių finansavimo modelį ir atras naują sprendinį.
„Judinant gynybos mokesčius Vyriausybė jau rado sprendimą, kaip konkrečius mokesčius nukreipti konkrečiam tikslui, tai aš tikiuosi, kad nauja (...) Seimo dauguma iš esmės peržiūrės kelių finansavimo modelį ir atras naują sprendinį“, – teigė Š. Frolenka.
Asociacijos vadovas taip pat pabrėžė, kad dalis gynybos finansavimui skirtų lėšų turėtų būti skirta keliams.
„Jeigu mes norime būti pasiruošę turėti realų šalies apginamumą, mes turime užtikrinti, kad tais keliais, kuriuos mes turime, galėtų judėti tiek fiziniai asmenys su savo lengvaisiais automobiliais, tiek sunkiasvoris transportas su prekėmis, tiek ir karinė technika, kai atvyksta sąjungininkai čia pratyboms, ar jei kas vyktų bet kokiais kitais tikslais“, – aiškino jis.
Š. Frolenka pridūrė, kad finansuojant kelių infrastruktūrą reikia ir kitų struktūrinių pokyčių.
„Reikia nuolat peržiūrėti vinječių įkainius ir galiausiai turėti atstuminę mokesčių sistemą – tą pasiekus mes turime užtikrinti, kad tas mokestis, kurį moka sunkiasvoris transportas, padengtų bent jau tų kelių, kuriais jie naudojasi, priežiūrą. (...) Kitas dalykas, reikia išplėsti mokamų kelių sąrašą, tą kilometrų skaičių, nes iš tikrųjų toli gražu ne už visus kelius, kuriuos naudoja sunkiasvoris transportas, jis už juos moka“, – sakė asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas.
G. Nausėda žurnalistams kiek anksčiau teigė, jog „kelių plėtra, kelių strategija turi būti jau ateinančių Vyriausybių prioritetas“, o šiaurės rytų Lietuvos dalyje esančių kelių būklė „taip pat yra apverktina“.
G. Nausėda ne kartą yra teigęs, jog Lietuvos kelių būklė jo netenkina ir prastėja tam neskiriant pakankamai lėšų. Viešėdamas kitose šalies savivaldybėse prezidentas anksčiau sakė, jog savivaldai reikia daugiau savarankiškumo tvarkant rajoninius kelius.
Finansų ministerija praėjusią savaitė pasiūlė didinti gynybos finansavimą didinti keliant akcizus visų rūšių kurui. Pagal ministerijos siūlymą benzino, dyzelino, ūkininkų naudojamo žaliojo dyzelino akcizo gynybos dedamoji didėtų 6 centais už litrą. Ministerijos skaičiavimais, taip kasmet būtų galima surinkti apie 126 mln. eurų.
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas Vidmantas Janulevičius pirmadienį teigė, jog verslas tikisi, kad dalis pinigų iš siūlomo pakelti kuro akcizo bus skirti kelių priežiūrai ir remontui.
Gynybos finansavimą siekiama padidinti iki 3 proc. bendrojo vidaus produkto, siekiant sparčiau vystyti diviziją Lietuvos kariuomenėje ir priimti Vokietijos brigadą.
Lietuvoje keliams šiemet numatoma skirti 872 mln. eurų, tačiau lėšų kasmet trūksta sutvarkyti visus šalies kelius bei tiltus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu39
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...
-
Skelbia, kaip kitąmet bus vertinamos užsiimančių individualia veikla pajamos4
„Sodros“ pensijos taško vertė kitąmet sudarys 7,16 euro, o kad jį įgytų individualia veikla pagal pažymą užsiimantis asmuo 2025-aisiais turės uždirbti ne mažiau kaip 40 169 eurų pajamų, penktadienį rašo „Verslo ži...
-
Vaičiūnas įvertino pažeisto elektros kabelio grėsmes: reikia griežtesnių priemonių3
Per Kalėdas įvykęs povandeninio kabelio tarp Suomijos ir Estijos gedimas skatina persvarstyti papildomus elektros gamybos pajėgumus, sako energetikos ministras. ...
-
Ekspertai įvardijo svarbiausią 2024-ųjų ekonomikos įvykį (apžvalga)1
Reikšmingiausias besibaigiančių 2024-ųjų metų ekonomikos įvykis Lietuvoje buvo aukštųjų technologijų grupės „Teltonika“ akcininko Arvydo Paukščio pareiškimas apie stabdomas Liepkalnyje plėtojamo „Telton...
-
Lietuvoje daugėja mokesčių vengiančių imigrantų9
Pastaraisiais metais vis daugiau individualia veikla Lietuvoje besiverčiančių užsieniečių vengia atsiskaityti su valstybe, penktadienį rašo portalas LRT. ...
-
Neringa didina rinkliavas už įvažiavimą: vairuotojus kurorto apetitas glumina15
Didėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą. Vasarą per patį turistų piką du mėnesius teks mokėti 50 eurų. Buvo 30 eurų. Susimokėti, nors ir perpus pigiau, bet teks ir elektromobiliams. ...