- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors Japonija yra tarp prioritetinių, potencialo turinčių eksporto krypčių, lietuviški produktai kelią į šią rinką skinasi sunkiai. Eksporto lūžiu galima įvardinti 2016 metus, kai nišą atrado tabako ir jo perdirbtų pakaitalų gamintojai.
Tada pirmą sykį lietuviškos kilmės prekių eksportas viršijo 100 mln. eurų. Tuo tarpu likusių gamintojų pastangos įsitvirtinti atrodo kur kas kukliau – jų dalis eksporto į Japoniją struktūroje sudaro kiek mažiau nei trečdalį.
„Lietuvos smulkusis ir vidutinis verslas santūriai vertina savo galimybes Japonijoje ir, apskaičiavę logistikos kaštus, baimindamiesi kalbos barjero, mieliau ieško kontaktų kaimyninėse, artimesnėse rinkose. Kita vertus, viena didžiausių ekonomikų pasaulyje labai atvira inovatyviems sprendimams. Į tolimą rinką drąsiau žengia lietuvių aukštųjų technologijų kūrėjai – pernai gyvybės mokslų produkcijos eksportas į šią šalį viršijo 10 mln. eurų ir pagal eksporto apimtį Japonija atsidūrė tarp šešių šiam sektoriui svarbiausių rinkų“, – sako Aivaras Knieža, „Versli Lietuva“ Eksporto departamento vadovas.
Pasak jo, iš dalies gyvybės mokslų sėkmę Japonijoje lemia ir ilgas įdirbis su šalies valstybinėmis institucijomis ir asociacijomis, vienijančiomis inovatyvias kompanijos, mokslo ir tyrimų centrus, universitetus, kviečiant į kas dvejus metus „Versli Lietuva“ organizuojamą tarptautinės gyvybės mokslų renginį „Life Sciences Baltics“.
Norint plėstis į Japoniją reikia turėti kokybišką, ištestuotą produktą.
Prieš 15 metų į Japoniją pradėjusio eksportuoti lietuviško prekės ženklo „Jūratė“ rinkodaros vadovė Indrė Dargytė pripažįsta, kad Lietuva vis dar išlieka didelė egzotika Japonijos gyventojams, nors prekybiniai ir turistiniai ryšiai po truputį gilėja. „Esame viena iš nedaugelio lietuviškų kompanijų, į Japoniją eksportuojančių su nuosavu prekės ženklu. Daliai partnerių Lietuva vis dar yra gamintojų, bet ne dizaino kūrėjų kraštas, nors matome augančią kompanijų tendenciją kurti aukštesnės pridėtinės vertės ir gero dizaino produktus, kurie skinasi kelią į japonų širdis“, – sako I. Dargytė.
Pernai „Jūratės“ lino gaminių eksportas į Japoniją sudarė 34 proc. visų lietuviško prekės ženklo pardavimų užsienyje – japonai vertina tai, kad didžioji dalis gaminių yra rankų darbo, lininiai. Anot I. Dargytės, norėdamas įeiti į Japonijos rinką lietuvių verslininkas turi gerai pasiruošti ir ją pažinti, nuspręsti, kuriuos didmenos pirkėjus norisi pritraukti ir kaip tą daryti – per parodas, vietinį partnerį ar agentą, ar tiesiogiai kontaktuojant.
„Japonai atidžiai renkasi partnerius, gerai išmano mūsų vietinės gamybos specifiką ir kaštus. Norint plėstis į Japoniją reikia turėti kokybišką, ištestuotą produktą. Be to, atsižvelgiant į kultūrinius ypatumus, reikia įvertinti, ar tikrai šioje rinkoje yra tokios produkcijos poreikis“, – pataria I. Dargytė.
2017 m. lietuviškos kilmės prekių eksportas į Japoniją sudarė 114,3 mln. eurų. Daugiausia į Japoniją eksportuota tabako ir perdirbto tabako pakaitalų (68 proc. viso eksporto), optikos ir matavimo prietaisų, chirurginių instrumentų (9 proc.), baldų (4 proc.), įvairių chemijos produktų (3 proc.), maisto (3 proc.) ir drabužių (2 proc.).
Apie Japonijos rinkos ypatybes ekspertai, analitikai, verslininkai ir diplomatai diskutavo „Versli Lietuva“ organizuotame eksporto klubo renginyje „Eksporto klubas: Japonija“ gegužės 9 d. Vilniuje. Organizuodama renginių ciklą apie skirtingas rinkas „Versli Lietuva“ skatina Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo įmones geriau pažinti užsienio rinkas ir planuoti eksporto plėtrą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šileika: e. tollingo sistema turės įtakos krovos Klaipėdos uoste apimtims
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika sako, kad elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistema, vadinamasis e. tollingas pabrangins krovinių pervežimus automobiliais, todėl turės įtakos Klaipėdos jūrų uost...
-
Naujųjų naktį viešbučiai bus užpildyti, tačiau metų pradžia bus sunkesnė5
Naujųjų metų naktį Lietuvos viešbučiai bus beveik visiškai užimti, tačiau pirmoji sausio savaitė jiems bus sunki, sako šio verslo atstovai. ...
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje2
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai1
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu46
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Uostamiesčio skolų kreivė: kaip klaipėdiečiai tvarko savo finansus?
Baigiantis kalendoriniams metams, paprastai siekiama nepalikti skolų naujiesiems. Tačiau tarp klaipėdiečių yra tokių, kurie šių nuostatų nepaiso. Vis dėlto antstoliai, vertinantys uostamiesčio skolininkų situaciją, konstatuoja, kad Klaipėdo...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko1
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...