- Vilija Andrulevičiūtė, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kartais kone visą akcijos laiką tuščios tam tikrų prekių lentynos veikiausiai nėra jokia prekybos tinklų gudrybė, sako rinkodaros specialistas Linas Šimonis. Pasak pašnekovo, tuščios nukainotų prekių lentynos gali pakenkti patiems prekybos tinklams. Prekybos tinklų atstovai akcijų planavimą vadina labai sudėtingu procesu ir tikina, kad kartais akcinės prekės sulaukia tokios sėkmės, kad lentynų jomis papildyti nepavyksta ir dėl to, kad jų negaunama iš tiekėjų.
LRT.lt laišką parašė vilnietis Karolis, kuris stebėjosi tuščiomis erdvėmis prekių, kurioms taikomos akcijos, lentynose. Vyras pasakoja pastebėjęs, kad prekėmis lentynos nepapildomos keletą dienų, todėl įtaria, kad tai ne nukainotų prekių sėkmė, o kokia nors prekybos tinklo gudrybė.
„Užsukęs į arčiausiai namų esančią prekybos tinko „Maxima“ parduotuvę pastebiu, kad kai kurių prekių, kurioms taikomos akcijos, neįmanoma rasti visą akcijos laikotarpį. Žinoma, netikrinu nuo pat ryto kelissyk per dieną, tačiau užsukęs po darbo kiekvieną pavakarę pastebiu tas pačias tuščias lentynas“, – rašo Karolis.
Neseniai tokį reiškinį vyras teigia stebėjęs vyno lentynoje, nes jo mėgstamam vynui neseniai buvo taikoma nuolaida. Tačiau lentynoje nė butelio Karolis tikina neradęs tris ar keturias dienas. Pasak vyro, lentynoje buvo galima pastebėti ne vieną tokį tuščią plotą.
„Tačiau tai tikrai nėra vienintelės prekės, kurios dingsta per akcijas (galbūt ten taip ir neatsiradusios). Panašių reiškinių galima stebėti namų ūkio, kai kurių maisto produktų lentynose. Gal tiesiog prekybos tinklams neapsimoka pardavinėti tų prekių sumažintomis kainomis, tačiau pavilioja akcijomis pirkėjus, kad vis tiek kažką įsigytų?“ – laiške svarsto Karolis.
Dėl akcinių prekių ragina nedelsti
Prekybos tinklo „Maxima“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Rosvaldas Gorbačiovas teigia, kad besiruošdami akcijoms, prekybos tinklo darbuotojai visada stengiasi užsakyti reikiamą prekių kiekį, tačiau kai kurios akcijos būna populiaresnės, nei prognozuota.
„Tokiu atveju, jei yra galimybė, užsakome papildomą kiekį akcinių prekių. Suprantame, kad pirkėjas, neradęs akcinės prekės lentynose, gali nusivilti, todėl kviestume nelaukti paskutinės akcijos dienos, o norimą prekę įsigyti anksčiau“, – kalba R. Gorbačiovas.
Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė pažymi, kad planuojant akcijų kiekį vertinama daug veiksnių, tačiau visų prognozuoti neįmanoma.
„Yra faktorių, kurie gali smarkiai pakoreguoti rezultatą. Pavyzdžiui, suplanuota akcija ledams savaitgaliui, o oras staigiai atšyla ir trijų dienų planuotas kiekis nuperkamas per dieną. Į didžiąsias parduotuves prekės vežamos kasdien, tačiau į mažesnes – kelis kartus per savaitę ir kartais tiesiog fiziškai sunku atvežti papildomą kiekį akcijai, o kartais ir tiekėjas daugiau neturi tos prekės.
Taip pat įtakos turi ir konkurentų akcijos – jei akcijos sutampa, pardavimai būna gerokai mažesni. Būtent tam, kad apsidraustume nuo sunkiai prognozuojamų faktorių, mes visada rašome, kad akcijai skirtų prekių kiekis yra ribotas“, – aiškina B. Čaikauskaitė.
Pašnekovė pažymi, kad jei pirkėjas parduotuvėje neranda ieškomos prekės, jis neperka ir dar nusivilia parduotuve, todėl tuščios lentynos prekybininkams yra nenaudingos.
Savo ruožtu prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė sako, kad prekybos tinklas nėra pastebėjęs, jog visu kurios nors akcijos laikotarpiu prekės lentynoje apskritai nebūtų.
„Taip, pasitaiko, kad prekių lentynoje trūksta, kol jų atsivežame. Taip pat labai retai, bet būna, kad, paskelbus akciją, sutrinka tiekimas iš tiekėjo pusės. Tuomet visada informuojame pirkėjus, jeigu prekės nėra ar nebus“, – pasakoja G. Bielskytė.
Rinkodaros specialistas: tai vargiai tyčinis reiškinys
Rinkodaros specialistas L. Šimonis įsitikinęs, kad viena dažniausių tuščių lentynų priežasčių – didesnė, nei planuota, akcijų sėkmė, o bandymas tokiu būdu gudrauti įmanomas, tačiau mažai tikėtinas.
„Kad ir kaip kruopščiai akcijos planuojamos, jų sėkmė gali būti gerokai didesnė, nei planuota, ir prekės tikrai gali dingti. Tiekėjai tokiu atveju turi greitai pristatyti papildomai prekių ir, mano žiniomis, prekybos tinklai labai griežtai kontroliuoja tiekėjus, kad jie laiku pristatytų prekes. Tiekėjai, be abejo, nenori pardavinėti savo prekių už kainas su akcijomis, nes tai jiems yra nepelninga. Gali būti, kad jis sąmoningai negali pateiti reikiamo kiekio.
Tačiau prekybos tinklams tuščia lentyna – tikrai ne į naudą, todėl abejoju, kad jie galėtų sąmoningai palikti tuščias kai kurių akcinių prekių lentynas. Gal kartais vienas ar kitas taip padaro, tačiau nemanau, kad tai yra masinis ir specialiai sukuriamas reiškinys“, – kalba pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Traukinio maršruto iš Vilniaus į Taliną sąlygos šokiruoja: kaip nuskristi į Tokiją
Po beveik 30 metų pertraukos iš Vilniaus į Taliną vėl galima pasiekti traukiniu. Suderinus maršrutus, atsirado visiškai funkcionuojantis kasdienis susisiekimas. Yra besidžiaugiančių, tačiau optimizmas dingsta, išgirdus, jog ...
-
Seimas linkęs suteikti daugiau laisvės savivaldybėms tvarkant vietinės reikšmės kelius
Seimas linkęs pritarti siūlymui padidinti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimą, skiriamą vietinės reikšmės keliams, savivaldybių nuosavybėn perleidžiant daugiau valstybei priklausančių rajoninių kelių. Parlamento si...
-
Profesorė apie šalies ekonomiką: žmonės gyvena patį geriausią laikotarpį, kiek esame gyvenę4
Lietuvoje šiemet augant gyventojų pajamoms, perkamoji galia taip pat toliau didės, sako SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas. ...
-
VMVT direktorė – apie pokyčius, naujas galimybes visuomenei ir paukščių gripą3
Praėjus 10 mėnesių po Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) reformos, institucijos direktorė Audronė Mikalauskienė teigia, kad pertvarkos metu pavyko skaitmenizuoti ir automatizuoti pagrindinius procesus. Šios skaitmenizacijos metu,...
-
Ekonomistai: pavyko išvengti blogiausio scenarijaus4
Ukrainai nuo sausio 1 d. sustabdžius rusiškų gamtinių dujų tranzitą į Europą, ekspertai teigia, kad tai lėmė dujų kainų šuolį Europos rinkose. Tačiau ekonomistas Marius Dubnikovas pažymi, kad kaina jau leidžiasi žemyn, o neįprast...
-
Viename Lietuvos mieste pabrango parkavimas: panaikintas ir svarbus patogumas2
Šiauliuose nuo sausio pabrango parkavimas miesto centre, o vairuotojai už automobilių stovėjimą nebegali atsiskaityti per mobiliojo ryšio operatorius. Kad nepatirtų nuostolių, tokį sprendimą priėmė pati UNIPARK bendrovė. Tik esą juos ...
-
Šokiruojanti tiesa: daugiau nei 100 verslo subjektų pažeidė reklamos įstatymą?1
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), praėjusiais metais atlikusi apie 3 tūkst. skleidžiamos reklamos patikrinimų, daugiau nei 100 verslo subjektų pateikė rekomendacijas dėl skleidžiamos jų kosmetikos gaminių reklamos. ...
-
Seimo komitetas skubina perkelti šalies bitininkystei palankią ES Medaus direktyvą2
Parlamentinis Kaimo reikalų komitetas ragina Žemės ūkio ministeriją nelaukti 2025-ųjų gruodžio 14-osios ir greičiau parengti pataisas dėl Europos Sąjungos (ES) vadinamosios Medaus direktyvos perkėlimo į Lietuvos teisę. Tokiu atveju keistųsi ir g...
-
Ruošiamasi atnaujinti Antaniškių parko estradą Radviliškyje
Radviliškio rajono valdžia planuoja per dvejus metus atnaujinti buvusią Antaniškių vasaros estradą – apie 5 mln. eurų kainuosiančius darbus tikimasi pradėti šiemet. ...
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...