- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
Princo Williamo ir jo žmonos asmens sargybinis atsitiktinai iššovė
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S.Brundza: automobilis yra meno kūrinys ir technikos stebuklas
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
-
S. Brundza: „Cadillac“ kolekcija – už save kalbanti automobilių istorija
Žymus Lietuvos lenktyninių ir senovinių automobilių kolekcininkas Stasys Brundza didžiuojasi didžiausia amerikietiškų automobilių „Cadillac“ kolekcija Europoje.
– Kaip pajutote aistrą senoviniams automobiliams?
– Aš automobilininkas-lenktynininkas nuo gimimo. Lenktynėse dalyvavau ir pernai. Pirmas automobilis buvo nupirktas 1982 m. „Horch“, kurį pavyko neblogai restauruoti. Kolekciją kaupti pradėjau nuo 1998 m., atsiradus geresnėms finansinėms galimybėms. Žinoma, pašto ženklus būtų paprasčiau kolekcionuoti, nes užima mažiau vietos.
– Koks buvo Jūsų pirmasis automobilis?
– 1951 m. tėvai nusipirko „Moskvic 400“, jis dabar puikuojasi mano kolekcijoje. Juo važinėjo mano mama, kai man buvo penkeri metai. Sportuoti pradėjau su tėvo automobiliu. Asmeninį automobilį įsigijau 1971 m. Tai buvo „Opel Record“, kurį man pardavė draugai iš Maskvos. Tai, ko gero, būtų pats gražiausias visų laikų „Opel“ markės automobilis.
– Kiek senovinių automobilių yra Jūsų kolekcijoje?
– Turiu 98 automobilius, kuriuos galima eksponuoti, ir apie 20 automobilių, kuriuos reikia restauruoti. Nežinau, ar iki savo gyvenimo galo spėsiu tai padaryti.
– Kodėl šiai parodai atrinkote būtent šiuos?
– Prekybos centre „Panorama“ parodyta amerikietiškų automobilių pramonės raida. Tikiuosi, lankytojus sudomins galimybė artimiau susipažinti su šios pramonės vinimi – „Cadillac“ markės automobiliais, kurie ir eksponuojami šioje parodoje. Į ją patenka 1904-1972 m. laikotarpio „kadilakai“ iš skirtingų dešimtmečių. Automobilių skirtumai, jų dizainas ir atskleis lankytojams šių mašinų pramonės evoliucija.
– Parodoje daugiausiai eksponuojami „Cadillac“ markės automobiliai. Ar amerikietiškos mašinos yra Jūsų mėgstamiausios?
– Kai reikėjo pasirinkti kryptį, ir kol mes buvome „Wolksvagen“ atstovai, tai automobilių istorija buvo orientuojama „Wolksvagen“ koncernui. Kai tik mes tapome nepriklausomi, tai reikėjo pasirinkti temą. Europoje tuo metu nebuvo tokios „Cadillac“ kolekcijos, kur matytųsi amerikietiškų automobilių pramonės raida. Dabar turiu apie 50 „Cadillac“ markės automobilių, kai kurie yra kasmetiniai. Jie, žinoma, skiriasi dizainu ir kitomis savybėmis. Automobilių specialistai sako, kad Europoje tokios kolekcijos daugiau nėra.
– Kuris iš eksponuojamų automobilių „Panoramoje“ yra jūsų mėgstamiausias?
– Man labiausiai patinka 1953 m. „Cadillac D Zille“ automobilis. Taip pat ir 1959 m. „Cadillac 4D Flat Top“ – tikrai įspūdingas modelis su „sparnais“. Šių metų „Cadillac“ modeliai laikomi gražiausiais. Jie su prailgintais „Flat Top“ stogais ir puikiu panoraminiu galiniu stiklu.
– Su kokiais sunkumais dažniausiai susiduria automobilių kolekcininkai?
– Pavyzdžiui, Vokietijoje, automobilių kolekcininkas pirktą mašiną gali užregistruoti lengvatinėmis sąlygomis. Jie turi net specialius numerius antikvariniams automobiliams.
– Gal galėtumėte papasakoti istorijų apie automobilius, kurie eksponuojami „Panoramoje“?
– 1953 m. „Cadillac D Zille“ automobiliu pats grįžau iš Vokietijos. Bet iš tiesų, visi šie automobiliai yra automobilių pramonės pavyzdžiai, tikra, už save kalbanti istorija.
Dalį kolekcijos – 10 „Cadillac“ 1905 - 1972m. automobilių dar iki rugsėjo 9 d. galima pamatyti unikalioje parodoje, vykstančioje Vilniaus prekybos centre „Panorama“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...