Ar vairuotojams rūpi taupyti degalus?

Anksčiau buvo garsiai kalbama apie kuro ekonomijos, ekologijos ir kitus išlaidas mažinančius veiksnius. Diskutuojama apie jų realią nauda ir buvo bandoma įrodyti, kad tai naudinga visiems. Dabartiniais laikais niekas jau apie tai nebediskutuoja. Visiems ir taip aišku, kokie svarbūs yra šie veiksniai.  

Vilkikų gamintojai stengiasi kurti kuo taupesnes transporto priemones, kad transporto parko valdytojai galėtų sutaupyti kuro ir sumažinti savo išlaidas. Tiesa, visi puikiai supranta, kad tikrasis kuro taupymas labiausiai priklauso nuo vairuotojo, sėdinčio už vilkiko vairo. Išlaidos kurui standartinėje Europos pervežimo kompanijoje sudaro apie trečdalį visų išlaidų.

Transporto priemonių gamintojai suinteresuoti gamina taupesnius vilkikus, tų vilkikų savininkai tikisi, kad transporto priemonės vartos kaip įmanoma mažiau kuro, o koks gi vairuotojų požiūris į tai? Ar jiems rūpi sunaudoti kuo mažiau kuro? Kai kuriose įmonėse už tai yra išmokamos premijos ir vairuotojai tokiu būdu yra skatinami ir toliau vairuoti efektyviai. Likusiose įmonėse, kur už kuro ekonomiją nėra atlyginama, galbūt vairuotojai patys sau atsilygina, sutaupę kelias dešimtis ar šimtus litrų kuro? 

Kaip ten bebūtų, nekreipiant dėmesio į tai, dėl kokių priežasčių vairuotojai taupo ar netaupo kuro, apžvelgime atliktų apklausų duomenis.  

„Worldtrucker“ atliktos apklausos metu paaiškėjo, kad daugiau nei 50 proc. vairuotojų stengiasi vairuoti kaip įmanoma efektyviau. Siekiantys maksimaliai taupyti kurą buvo 53 proc. apklaustųjų. 42 proc. apklaustųjų teigia, kad tik kartais stengiasi sutaupyti kuro, bet to nedaro nuolat. Likę 5 proc. atsakė, kad kuro taupymas jiems neaktualus ir tyčia jie to nedaro.  

Cargonews.lt gruodžio pradžioje klausė savo skaitytojų, kaip jų įmonėje yra taupomas kuras. 15 proc. apklaustųjų didžiausia dėmesį skiria kuro sistemų priežiūrai. Po 12 proc. naudoja telematines sistemas ir siunčia savo vairuotojus į mokymus. Kokybiškas eksploatacines medžiagas naudoja 8 proc. apklaustųjų. Lygiai tiek pat rūpinais vilkikų aerodinamika ir tinkamu slėgiu padangose. 19 proc. apklaustųjų kurą taupo kitais būdais. Taip pat 19 proc. prisipažino, kad kol kas kuro netaupo jokiais būdais.


Šiame straipsnyje: vairavimasvilkikas

NAUJAUSI KOMENTARAI

...

...  portretas
kazkokius vejus raso.. uz km moka ir nori, kad dar taupytu vairuotojai kura. Daugiau nei juokinga. Kaip atlyginimas bus mokamas ne uz km o uz dienas ar dienpinigiais, kaip ir turetu priklausyti, tada galima kalbeti ir apie taupymus ir vazineti neskubant, 85 km/h. Kokie visi gudrus siais laikais, tai net sunku apsakyti :) kaip tokia betvarke transporto srytyje, tai nematau jokio rupescio taupymui. Taupo tik tie, kas nori dastumti malkutes..

Ignas

Ignas portretas
Chipuoji vilkika ant kuro sanaudu sumazinimo dar 10%, paaiskini tai vairuotojams, sumazini kuro norma 8%, ir buk malonus tilpk. Jokiu nesamoniu....

to 2

to 2 portretas
gal galetum dar paaiskint, kaip tu isivaizduoji ekonomija su cipuotu motoru valkiojant 24 t. po kalnus?? Jegos dasideda, bet ekonomijos visai nera.. jau geriau pirkti vilkika su galingu motoru o ir lizinginio vilkiko nepacipuosi. Kas liecia paaiskinima, kad tilpk i norma nors subine zeme raizyk, tai tada sedi pats ir vaziuoji ir jokiu bedu
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių