- Andrejus Žukovskis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Savaitės Vilniuje būta neramios, netgi šiek tiek kosminės. Šiukšlių vežėjai spėjo pasigirti, kad savo konteinerius gali stebėti pasitelkę kosminius palydovus, meras verkšleno dėl tuščio miesto biudžeto ir sniegu užverstų miesto gatvių, kurioms sutvarkyti trūksta pinigų. Tačiau daugelio žvilgsniai pastarosiomis dienomis buvo nukrypę į sostinės viešąjį transportą. Kalbant vaizdingai, gyvenome po „troleibuso“ ženklu.
Iš pradžių vienam bankų pardavus 20 mln. litų savivaldybės skolų transportininkams, viešojo transporto darbuotojams buvo išmokėti metiniai priedai, vadinamieji 13-ieji atlyginimai. Tai sukėlė tiek miesto valdžios, tiek dalies vairuotojų interesus ginančių profesinių sąjungų pasipiktinimą.
Viešojo transporto vadovas Gintaras Nakutis atsidūrė tarp dviejų ugnių – iš vienos pusės skambėjo miesto valdžios kaltinimai dėl neva vėjais paleistų milijonų. Iš kitos pusės piktinosi profesinės sąjungos vadai – jie tvirtino, kad darbuotojams išdalyti pažadėti 8 mln. litų tėra trečdalis visos grąžintinos sumos už 2009–2011 m. susikaupusią skolą.
Nerimo aistros ir dėl savivaldybės „Grindai“ bei „Vilniaus viešajam transportui“ perleistų 10-ies nekilnojamojo turto objektų Turniškių apylinkėse. Įmonėms leista šiuos objektus parduoti ir šitaip pagerinti savo finansinę situaciją, tačiau tuoj pat kilo įtarimų, ar šitaip neplaunami pinigai už pusę kainos parduodant vertingą turtą.
Dar nenutilus kalboms apie pinigus, pirmadienį į paviršių vėl iškilo troleibusų klausimas. Termometro stulpeliui nukritus žemiau 15 laipsnių šalčio, kai kurie vilniečiai nesulaukė savo troleibuso. Dar kartą imti keikti viešojo transporto vadovai, tinkamai nepasirengę šalčiams. Tačiau blogybės šaknys pasirodė slypinčios kai kur kitur.
Šaltis atėjo su Vilniaus viešojo transporto pertvarkos planais. Ne paslaptis, kad viešasis transportas nuostolingas. O kaip kitaip sumažinti nuostolius, jei ne trumpinant maršrutus ar juos naikinant? Tai pirmadienį ir įvyko. Be garsių kalbų, be pompastikos, be raudonos juostelės kirpimo į gatves išriedėjo mažiau troleibusų. Ir tai tapo ženklu, kad liepos 1-oji, kai bus panaikinta 18 autobusų ir troleibusų maršrutų, neišvengiamai išauš.
Tiesa, tuomet bus šilta, daugelis atostogausime arba važiuosime dviračiais, tad kurį laiką net nepastebėsime, kad autobusas ar troleibusas mūsų stotelėje sustos ne kas 10, o kas 20 minučių. O kai pastebėsime, nebus ką keikti.
Ko gero, neprisiminsime ir kitų dalykų – mero Artūro Zuoko pažadų. Vargu ar taip įsivaizdavome jo žadamą Vilniaus ateities viešąjį transportą. Per patį mikroautobusų, troleibusų ir autobusų naikinimo įkarštį, ko gero, nė neprisiminsime nei buvusio mero Juozo Imbraso žadėtų gondolų, nei dabartinio mero proteguojamo tramvajaus, nei metro, nei Nerimi lakstančių katerių ir garlaivių.
Būkime madingi, gyvenkime ekologiškai, sulaukime vasaros ir važiuokime dviračiais arba mero pamėgtais riedžiais. Bet, sakysite, kad ir žadėtų dviračių takų nėra tiek, kiek turėtų būti... Na ką gi, lieka vienintelės rūšies transportas – kojos. Pirmyn!
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Hansas H. Luikas: už Trumpo beprotybės slypi metodas, kuris nežada nieko gero, ypač Vokietijai
Donaldas Trumpas komanduoja Amerikai bei pasauliui savo įrašais socialinėje žiniasklaidoje ir keliais būdvardžiais: „great“ (didingas), „beautiful“ (gražus), „stupid“ (kvailas) ir „idiot“ (idiotas). ...
-
Karas Ukrainoje – Putino fiasko
Karas Ukrainoje yra Vladimiro Putino fiasko. Ir ne dėl to, kaip tęsiasi „trijų dienų specialioji karinė operacija“. ...
-
Ar sugebėsime grįžti į sveiko proto savivaldos sistemą?
Antradienį įvyko ministro pirmininko Gintauto Palucko susitikimas su merais. Ne iš vieno mero lūpų skambėjo frazės, jog į Vyriausybės pastatą dalykiškam pokalbiui jie pateko pirmą kartą po ketverių metų totalaus ignoravimo. Žinoma, ...
-
Nuovargio karta
Vaikų bumo, X, Y, Z, Alfa karta... Pagal gimimo metus esame vienos ar kitos atstovai – skirtingų vertybių, prioritetų, savito mąstymo. Nors įprasta tarp jų ieškoti skirtumų, yra ir bendrumų. Vienas jų – nuovargis. Mokymosi, profesi...
-
Nugalėtojo niekas neteisia
Ar netikėtai užkluptas Trečiojo reicho puolimo (1941 m. birželio 22 d.) Josifas Visarionovičius Džiugašvilis (1878–1953) galėjo apsilankyti Dievo namuose ir išpažinti savąsias nuodėmes, kaip BBC dokumentiniame filme „Stalina...
-
Technologijos teologija
Prieš 800 metų Vakarų pasaulio žmogus per savo gyvenimą pamatydavo tiek naujų atvaizdų, kiek šiandienis žmogus išvysta per vieną dieną, – tokia ištarmė šiandien skelbiama daugelio pasaulio universitetų humani...
-
Genadijus ir BRELL
Genadijus nusivylė, kad pabrango dyzelinas. „Tai pirk elektrinį automobilį“, – pasiūlė serviso darbuotojas Abdula. „O kur tokius pardavinėja?“ – dalykiškai pasidomėjo Genadijus. „Elektrėnuose“ &nda...
-
Parduotuvėje – operacija „Pirštinės“
Ir vis tik gerų žmonių yra. Nors daugelis pasakytų priešingai. ...
-
Sena ir nauja
Praėjus lygiai savaitei po senojo naujojo Jungtinių Valstijų prezidento inauguracijos, vadinamojo paskutiniojo teismo dienos laikrodžio rodyklės dar viena sekunde pasislinko link vidurnakčio. Kitaip tariant, iki visiško žmonijos susinaikinimo lik...
-
Ukrainiečių pseudodraugams
Iš anksto norėčiau pranešti, kad šiame tekste bus išsakyta daug karčių žodžių, kurie įsiutins ne vieną, tačiau dabartinis naujosios Lietuvos valdžios, mūsų Prezidento, naujojo JAV prezidento aplinkos bei jo paties elges...