- Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaunas, kaip ir kiti didieji Lietuvos miestai, be valstybės proporcingo dėmesio, vien savo jėgomis, idealiai sutvarkyti savo gatvių neturi jokių šansų.
Keista girdėti iš Ūkio ministerijos vadovės Birutės Vėsaitės, kad „miestų kelių tvarkymas yra tik savivaldybės klausimas“, juolab kad su gerb. Birute teko dirbti ir Miesto taryboje vieną kadenciją.
Pats vairuoju ir matau, jog situacija Kauno gatvėse yra prasta. Dėl užsitęsusių šaltų orų Kaune, kaip ir visose Baltijos valstybėse, rimti gatvių remonto darbai dar neprasidėję. Visi Kauno vairuotojai, tarp jų – ir aš, pildamiesi degalus per metus sumokame per 200 mln. Lt akcizo. Ar numanote, kiek iš šios sumos atitenka Kauno gatvių tvarkymui? Kiek daugiau nei 10 mln. Lt! Visa kita atitenka magistralinės reikšmės keliams ir autostradoms, kurių yra tik apie 20 tūkst. km palyginus su 60 tūkst. km vietinės reikšmės kelių Lietuvoje.
Taigi iš kauniečių vairuotojų sumokamo akcizo mokesčio Kauno gatvėms lieka tik 1/20. Priminsiu, kad Kaune yra daugiau nei 960 km gatvių. Kas tie 10 mln. Lt tokio ilgio gatvių tinklui? Lašas jūroje, nes 1km = ~1mln.Lt. Ar tai normalu, ar pateisinami vairuotojų teisėti lūkesčiai, ar galioja protingumo-proporcingumo kriterijus!?
Lietuvoje užprogramuota situacija, jog didieji šalies miestai nėra pajėgūs savo lėšomis sutvarkyti savo gatvių. Ir šiuo klausimu Kaunas nesiskiria nei nuo Panevėžio, nei nuo Vilniaus (prieš pora mėnesių Vilniuje, prie Seimo, prakirtau savo padangą).
Kelių priežiūros įstatyme nustatyta, jog miestų gatvių remontui kasmet skiriama tik 20 procentų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, o net 80 proc. atitenka valstybės reikšmės kelių remontui bei tiesimui. Manau, visi sutiksite, jog ši proporcija neatitinka šiandieninės situacijos. Dabartinė LR Vyriausybė yra įsipareigojusi miestų gatvėms skirti 30 proc. Bet kada tai bus įgyvendinta, 2014 ar 2016m..?
Ūkio ministrė B. Vėsaitė „Žinių radijui“ akcentavo, kad „Vyriausybė investuoja į magistralinius kelius“. Noriu pabrėžti, kad Vyriausybė investuoja mūsų visų – mokesčių mokėtojų – pinigus. Jeigu paklaustume žmonių nuomonės, kam turėtų būti skirtas didesnis dėmesys – miestų gatvėms ar magistraliniams keliams? Neabejoju, jog absoliučios daugumos nuomonė sutaptų su manąja – gatvėms privalo būti skiriama daugiau lėšų.
Ne kartą teko lankytis panašaus dydžio miestuose - partneriuose. Tiesiog pavydu žiūrėti į Lenkijos Vyriausybės dėmesį savo miestams. Pavyzdžiui, per trejus metus į Bialystoko gatves valstybė investavo 1 milijardą zlotų! Mat Lenkijoje įstatymais nustatyta protinga lėšų paskirstymo miestų gatvėms ir magistraliniams keliams proporcija.
Kauno vairuotojų, perkančių degalus, sumokamas akcizas sudaro net penktadalį viso Kelių priežiūros ir plėtros fondo. Galima apsimesti, svaidytis akmenimis, bet paneigti pateiktų skaičių – ne. Tiesiog reikia ūkiškiau žiūrėti į realybę, kuri užprogramuota įstatymuose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Parduotuvėje – operacija „Pirštinės“
Ir vis tik gerų žmonių yra. Nors daugelis pasakytų priešingai. ...
-
Sena ir nauja
Praėjus lygiai savaitei po senojo naujojo Jungtinių Valstijų prezidento inauguracijos, vadinamojo paskutiniojo teismo dienos laikrodžio rodyklės dar viena sekunde pasislinko link vidurnakčio. Kitaip tariant, iki visiško žmonijos susinaikinimo lik...
-
Ukrainiečių pseudodraugams
Iš anksto norėčiau pranešti, kad šiame tekste bus išsakyta daug karčių žodžių, kurie įsiutins ne vieną, tačiau dabartinis naujosios Lietuvos valdžios, mūsų Prezidento, naujojo JAV prezidento aplinkos bei jo paties elges...
-
Naivumas ir saugumas
Savaitgalį pažeistas Latvijos–Švedijos povandeninis kabelis tapo ketvirtu tokiu incidentu per pastaruosius mėnesius. Net jei, kaip rašo JAV spauda, ankstesnių atvejų žvalgybos tarnybos nelinkusios laikyti sabotažo aktais, tendencija ...
-
Ar Kinijos DI startuolis „DeepSeek“ pakeis technologijų sektoriaus perspektyvą?
Dirbtinio intelekto (DI) investicijų bumas 2024 m. buvo viena iš svarbiausių rinkas varančių jėgų. Lyg iš niekur atsiradęs naujas žaidėjas kinų startuolis „DeepSeek“, teigiantis išvystęs JAV kompanijų DI prilygstant...
-
Koks bus Europos atsakas į infrastruktūros Baltijos jūroje puldinėjimą?
Naujas mėnuo – naujas kabelis. Šįkart rimtos žalos padaryta duomenų kabeliui, jungiančiam Latviją ir Švediją. ...
-
Trumpas stabdo paramą Ukrainai?
Jungtinių Valstijų parama Ukrainai pakibo ant plauko. Vienas pirmųjų naujosios Donaldo Trumpo administracijos sprendimų buvo suspenduoti tarptautinę paramą. Tol, kol ji nebus peržiūrėta ir įvertinta, ar atliepia „Amerika pirmiausiai&ldquo...
-
Beprotybei reikėtų audito
Prezidentas ne tik užsimojo didinti gynybos išlaidas iki 6 proc., bet ir nurodė, iš kokių šaltinių tai galima padaryti. ...
-
Mokytis ne mokykloje
Asociacijos „Kūrybinės jungtys“ praktikai, vedantys integruotas pamokas Lietuvos mokyklose, teigia, kad mokymasis muziejuje leidžia vaikams būti laisvesniems, smalsesniems, kūrybiškesniems. ...
-
Caro galvos skausmas
Kova su buvusiais geopolitiniais suokalbininkais nebuvo vienintelis dirgiklis, nuo 1941 m. birželio 22 d. iki 1945 m. gegužės 8 d. kėlęs galvos skausmą Josifui Visarionovičiui Džiugašviliui (1878–1953). ...