- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vienas prekybos tinklas paskelbė naują informatyvią kampaniją, skirtą senjorams, tačiau į juos kreipėsi vyresnio amžiaus žmonėms nesuprantamomis svetimybėmis.
Dalins patarimus?
„Iki“ programėlę vadina „epsu“, o tiesioginę transliaciją socialiniuose tinkluose – „live’u“, – paaiškino Gintarė Kitovė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė.
G. Kitovė tikino, kad senjorams skirtos kūrybinės reklamos kampanijos „Senjorai visada pirmi“ tikslas – dalijant aktualius patarimus padėti senjorams jaustis patogiau ir užtikrinčiau apsiperkant šiuolaikinėje parduotuvėje.
Kampanijos sumanytojai „Iki“ programėlę vadina „epsu“, o tiesioginę transliaciją socialiniuose tinkluose – „live’u“.
„Vienas šios kūrybinės kampanijos išskirtinumų – reklaminiuose tekstuose vartojama šnekamoji kalba, neretai sunkiau suprantamus bendrinės lietuvių kalbos žodžius keičiant gerokai dažniau vartojamais, todėl kalboje seniai įsigalėjusiais“, – aiškino komunikacijos specialistė.
Viešai žarstomos svetimybės
Neaišku, ar reklaminės kampanijos kūrėjai iš viso domėjosi, kokias reakcijas senjorui kelia jam nesuprantami žodžiai – „epsas“ ir „live’as“?
Į dienraščio „Klaipėda“ klausimą, ar akcijos kūrėjai nerado lietuviškų atitikmenų šioms svetimybėms, G. Kitovė neatsakė, tik pakartojo pranešime spaudai minėtas frazes.
„Pavyzdžiui, kampanijos videoreklamose galima išgirsti, kad aktorė Janina Matekonytė mobiliąją „Iki“ programėlę vadina „epsu“, o tiesioginę transliaciją socialiniuose tinkluose – „live’u“. Būtent šnekamoji kalba leidžia vyresnio amžiaus „Iki“ pirkėjams pasijausti dar arčiau prekybos tinklo, reklamose kalbančio visai taip pat, kaip ir žmonės jų artimiausioje aplinkoje – vaikai ar anūkai. Taigi, gerokai labiau suprantamai nei vartojant neoficialioje aplinkoje beveik negirdimą bendrinę terminologiją“, – tikino G. Kitovė.
Būtent šnekamoji kalba leidžia vyresnio amžiaus „Iki“ pirkėjams pasijausti dar arčiau prekybos tinklo.
Prekybininkai įtikinėjo, kad Lietuvos senjorai esą imlūs naujovėms.
„Akį patraukiančiomis reklamomis siekiame ne tik suprantamai padrąsinti senjorus pasinaudoti moderniomis priemonėmis, bet ir ugdyti jų pasitikėjimą savo gebėjimais naudojantis savitarnos kasomis, padėti rasti geriausius pasiūlymus ir išnaudoti visus prekybos tinklo teikiamus privalumus“, – aiškino G. Kitovė.
Vaizdo reklamos autoriai – kūrybos agentūra „We unfold“. Komunikaciją „Iki“ įgyvendina kartu su agentūromis „Fabula Rud Pedersen Group“ ir „SOMA agency“.
Gintarė Kitovė. „Iki“ nuotr.
Ką pasakys inspekcija?
Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK) specialistai stebėjosi, kad viešojoje erdvėje reklamos rengėjai žarstosi svetimybėmis.
„Tai yra iš anglų kalbos paimti žodžiai, nors mes turime lietuviškus atitikmenis. Juk galima pasakyti, kad kviečia senjorus naudotis mobiliąja programėle, o tiesioginę transliaciją galima vadinti ir lietuviškai. Aš nežinau, kokių tikslų siekia ši reklaminė kampanija, dar jos nemačiau. Tačiau Valstybinė kalbos inspekcija, išvydusi reklamą, manyčiau, įvertins“, – tikino VLKK Svetimžodžių keitimo lietuviškais atitikmenimis skyriaus specialistai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Neringa didina rinkliavas už įvažiavimą: vairuotojus kurorto apetitas glumina9
Didėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą. Vasarą per patį turistų piką du mėnesius teks mokėti 50 eurų. Buvo 30 eurų. Susimokėti, nors ir perpus pigiau, bet teks ir elektromobiliams. ...
-
Tarpušvenčiu lietuviai plūsta į Palangą: kiek čia kainuoja šventės?9
Palangos verslininkai pastebi, kad į kurortą daugiausia svečių atvyksta tarpušvenčiu, o itin daug – sutikti Naujųjų metų. Šią tendenciją rodo viešbučių ir privačių būstų užimtumas. ...
-
Eglutės žaisliukai – gyvenimo atspindys: kokias istorijas jie pasakoja?
Žiemos sode pastatyta Kalėdų eglutė antrus metus gaivina primirštą, bet prieš šimtmetį gyvavusią tradiciją. Mat grafai Tiškevičiai savo Kretingos rezidencijos Kalėdų eglę visuomet puošdavo Žiemos sode. Po ja dova...
-
Be jų neįsivaizduojamos Kalėdos, o toks čempionatas – vienintelis pasaulyje?2
Kretingoje pakvipo mandarinais. Čia surengtos pirmosios mandarinų valgymo varžybos. ...
-
Kariai sugrįžo namo8
Lietuvos karinių jūrų pajėgų kariai šiandien, gruodžio 21-ąją, grįžo iš penkis mėnesius trukusios NATO vykdomos tarptautinės operacijos „Brilliant Shield“ (liet. „Briliantinis skydas“). Džiaugsmingais sveikini...
-
Kariškių užmojai kelia klausimų dėl turizmo5
Kairių poligone kariškių ketinimai įrengti tolimojo šaudymo pratybų poligoną sukėlė klausimų Klaipėdos rajono savivaldybei dėl turizmo infrastruktūros plėtros. ...
-
„Grigeo Klaipėda“ Kuršių marių taršos byloje bus apklausiami užsienio specialistai
Artimiausiuose bendrovės „Grigeo Klaipėda“ Kuršių marių taršos bylos posėdžiuose bus apklausiami specialistai iš užsienio, penktadienį pranešė Šiaulių apygardos teismas. ...
-
Kalėdos bus be sniego
Šių metų Kalėdas švęsime be sniego. Anot sinoptikų, orai per šventines dienas anaiptol neprimins žiemos. Laikysis teigiama oro temperatūra, protarpiais palis, labiau vėjuota bus tik šį savaitgalį. Šventinėmis dieno...
-
Vakarų laivų gamyklos direktorius šventinėje skuboje linki neišbarstyti to, kas svarbiausia
Šventinėje skuboje neišbarstykime to, kas svarbiausia: te artėjančios šv. Kalėdos brangių žmonių artumu užpildo visas širdies kerteles. Stabtelėjimas metų sandūroje tebūna prasmingas ir įkvepiantis, belaukiant, kol atsi...
-
„Klaipėdos vandens“ direktorius: iššūkių būta įvairių
Vakar vykusiame susitikime įmonės „Klaipėdos vanduo“ atstovai žurnalistams atskleidė, su kokiais iššūkiais šiemet teko susidurti ir kokie pokyčiai laukia kitąmet. ...