- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Į gatvę – su nešvankybėmis
-
S.Brundzai teko 1984 metais pagamintu „Aston Martin Lagonda“ pasididžiuoti prieš Didžiosios Britanijos karalienę Elžbietą II.
-
Į gatvę – su nešvankybėmis
-
Į gatvę – su nešvankybėmis
-
Į gatvę – su nešvankybėmis
-
Neringos meras D.Jasaitis prisiminė, kad jam suvirpėjo širdis, išvydus Amerikos keliais riedantį „Chrysler 300C“, kurio numeris LIETUVA.
-
Į gatvę – su nešvankybėmis
-
Į gatvę – su nešvankybėmis
-
Į gatvę – su nešvankybėmis
-
Giedrius Drukteinis
Prakutusių lietuvių automobilių vardinių numerių manija vis labiau glumina. Lietuvaičiai net ir užsienyje žūtbūt siekia išsiskirti. Tačiau tai, ką jie rašo ant savo mašinų numerių, ne tik kelia dviprasmiškų minčių, bet gali ir visai išversti iš kojų.
Vaiduoklis ar pusgalvis?
Valstybiniu automobilio numeriu su savo vardu, įmonės pavadinimu ar tinklalapio nuoroda nieko nebenustebinsi.
O štai dėl numerio-keiksmažodžio aplinkinių dėmesys jau garantuotas.
Neseniai žinomas lenktynininkas Dainius Matijošaitis uostamiestyje užfiksavo iš Jungtinės Karalystės atvykusio juodos spalvos automobilio BMW X6 numerius PRI2RAK.
"Šiandienos radinys, bevaikštant po mūsų gražiąją Klaipėdą. Manau, kad "ikso" savininkas čia bandė užsirašyti žodį "Prizrak" (kas nežino, tai čia rusiškai "vaiduoklis"), na, bet gavosi, kaip gavosi", – socialiniame tinkle pastaba pasidalijo D.Matijošaitis.
Tikėtina, kad lenktynininkas turėjo omenyje ir tai, kad lietuviai šiuos vardinius numerius perskaitė kiek kitaip – "Pridurak" (išvertus iš rusų kalbos – "kvailys").
Tuo pat metu po uostamiestį zujo dar vienas automobilis, kurio vardiniai numeriai taip pat traukė praeivių dėmesį. Anglijoje registruotą automobilį puošė vardinis numeris PSIIHAS.
Vertinant tokią "išmonę", gali kilti pagrįstų abejonių dėl tokio užrašo sumanytojo išsilavinimo ir ypač dėl kalbos mokėjimo, nes jis akivaizdžiai neskiria "h" nuo "ch".
Nesugebėjimas skirti šių dviejų tarptautiniuose žodžiuose vartojamų raidžių suteikia galimybę šį faktą vertinti kaip žemos filologinės kultūros požymį ar net apskritai kaip analfabetizmą.
Tarsi pabėgę iš kalėjimo
Komentarų audros sulaukė dar viena valstybinių numerių fiksacija.
Socialiniuose tinkluose plinta fotosesijos prie automobilio su valstybiniais numeriais PI5K NX nuotraukos.
Nėra sunku nutuokti, jog pirmasis žodis ir trumpinys yra ne kas kita, o keiksmažodžiai, kurie delinkventų žargonu nurodo eiti kuo toliau.
Apie kultūrą ar išsilavinimą čia nė kalbos negali būti. Akivaizdu dar ir tai, kad ir šiuo atveju tokio užrašo sumanytojas neskiria lotyniško alfabeto raidės "x" nuo jau minėto "ch".
Keiksmai – draudžiami
Žinomas lenktynininkas, Seimo narys Stasys Brundza tikino, kad viešai keiksmažodžius demonstruojantys asmenys formaliai turėtų susilaukti kokios nors atsakomybės.
"Tačiau mašina registruota užsienyje, Lietuvoje keiksmažodžiu papuoštos mašinos nepriregistruosi. Vis dėlto geras klausimas – juk viešumoje draudžiama vartoti keiksmažodžius. Valstybinė lietuvių kalbos komisija turėtų imtis šios problemos. Bet kaip tuomet vertėtų pasielgti? Neįleisti tokio automobilio į šalį? Čia turėtų ir Vidaus reikalų ministerijos atstovai tarti žodį, ar būtų pažeistos tokio automobilio savininko teisės", – samprotavo S.Brundza.
Politikas prisipažino ir jo, aistringo vairuotojo, akis dažnokai užkliūva už įvairių automobilių numerių.
"Vakar važiuodamas pastebėjau numerį "666 999". Pamaniau, kad jei jis kur nors griovyje apsiverstų, išliktų lygiai tokie patys numeriai. Aišku, nelinkiu aš jam to. Sulaukiau 69 metų, gal ir man reikėtų tokių numerių? Amžina data, kad ir kaip vartaliosi", – juokėsi S.Brundza.
Nesąmonė – už pinigus
S.Brundza pripažino, kad užsienio šalyse mažai kas susimąsto, ką lietuvaičiai rašo ant savo automobilių numerių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...
-
Žalieji tikslai – iššūkis įpročiams
„Nuo arklio pereiti prie ratų buvo lengva, o dabar keistis žmonės nenori, nes retas keliavimo būdas yra patogesnis nei savo automobiliu“, – tvirtina ekologas Liutauras Stoškus. ...