- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Tyrimas: keturi iš dešimties pėsčiųjų nedėvi atšvaito tamsoje
-
Tyrimas: keturi iš dešimties pėsčiųjų nedėvi atšvaito tamsoje
-
Tyrimas: keturi iš dešimties pėsčiųjų nedėvi atšvaito tamsoje
-
Tyrimas: keturi iš dešimties pėsčiųjų nedėvi atšvaito tamsoje
-
Tyrimas: keturi iš dešimties pėsčiųjų nedėvi atšvaito tamsoje
-
Tyrimas: keturi iš dešimties pėsčiųjų nedėvi atšvaito tamsoje
-
Tyrimas: keturi iš dešimties pėsčiųjų nedėvi atšvaito tamsoje
-
Tyrimas: keturi iš dešimties pėsčiųjų nedėvi atšvaito tamsoje
-
Tyrimas: keturi iš dešimties pėsčiųjų nedėvi atšvaito tamsoje
Net keturi iš dešimties lietuvių nedėvi atšvaito tamsiu paros metu, trijuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose to nedaro apie pusė gyventojų, rodo „KOG instituto“ reprezentatyvus visuomenės tyrimas.
Juos pirmadienį socialinėje akcijoje „Nematomų žmonių autobusas“ minint Europos judumo savaitę pristatė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA).
„Rudens ir žiemos mėnesiai tampa išbandymu eismo dalyviams. Pėstiesiems tenka eiti tamsoje ar prieblandoje, o vairuotojams – esant dar ir tokioms prastoms oro sąlygoms kaip lietus ir sniegas sunku įžiūrėti be atšvaito einantį žmogų. Dėl slidžios kelio dangos ilgėja automobilio stabdymo kelias. Norime visiems priminti, kad geriausia priemonė, galinti padėti išvengti nelaimės, – atšvaito dėvėjimas“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.
„Nematomų žmonių autobusas“ į sostinės centrą atvežė 43 žmones – Vilniaus sakralinės muzikos choro „Adoramus“ ir choro „Momentum“ narius – simbolizuojančius 2020–2022 metais Lietuvos keliuose žuvusius žmones, kurių žūties priežastis – atšvaito nedėvėjimas.
Organizatorių nuotr.
„Kai išgirstame statistiką, dažnai skaičiai ir lieka tik skaičiais. Todėl siekdami parodyti atšvaitų nedėvėjimo problemos mastą Lietuvoje pasitelkėme vizualinę išraišką. 43 žmonės – tai autobusas, pilnas keleivių. Kiekvienas statistinis vienetas – tai kažkieno senelis, močiutė, mama, tėtis, sūnus, dukra, kolega, draugas ar draugė“, – pasakoja G. Lukošius.
43 žmonės – tai autobusas, pilnas keleivių. Kiekvienas statistinis vienetas – tai kažkieno senelis, močiutė, mama, tėtis, sūnus, dukra, kolega, draugas ar draugė.
Nedėvi dėl įvairių priežasčių
„KOG instituto“ tyrimo metu gyventojų klausta, dėl kokių priežasčių jie nedėvi atšvaito tamsiu paros metu. Didžiausia dalis – 37 proc. – apklaustųjų tvirtino, kad gyvybę išgelbėti galinčios priemonės nedėvi, nes nevaikšto tamsiu paros metu. 13 proc. teigė, kad neturi atšvaito, 11 proc. – jog nevaikšto pėsčiomis, nes važiuoja automobiliu, 9 proc. – kad nevaikšto neapšviestomis gatvėmis.
„Žmonės nurodo įvairiausias priežastis. Vieniems atšvaitai neva yra nestilingi, nepatogūs, kiti paprasčiausiai pamiršta juos užsidėti. Visas apklausos metu iš apklaustų Lietuvos gyventojų išgirstas atšvaitų nedėvėjimo priežastis šiandien vykusios socialinės akcijos metu įgarsino ir ant autobuso užrašė choristai. Jas išgirdus ar perskaičius, akivaizdu, jog visus atšvaitų nedėvėjimo pasiteisinimus nusveria priežastis, kodėl atšvaitą reikia dėvėti, – ši maža, bet efektyvi priemonė gali išgelbėti gyvybę“, – teigia LTSA direktorius.
Dažniausiai atšvaitų nedėvi trijų didžiausių Lietuvos miestų (Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos) gyventojai – gyvybę saugančios priemonės atsisako daugiau nei pusė jų (52 proc.), rodo „KOG instituto“ duomenys.
„Tikėtina to priežastis – klaidingas įsitikinimas, jog apšvietose miestų gatvėse atšvaitai yra nereikalingi. Iš tiesų atšvaitą reikia dėvėti net ir gyvenant Vilniuje, Kaune ar kitame didžiajame mieste. Rudenį, žiemą, kai gerokai sutrumpėja šviesusis paros metas, į darbą vykstame ir iš jo grįžtame jau sutemus. Prastėjančios oro sąlygos – rūkas, lietus, šlapdriba ir sniegas – dar labiau apsunkina matomumą. Todėl atšvaitas būtinas kiekvienam eismo dalyviui“, – sakė G. Lukošius.
Anot tyrimo, mažesniuose miestuose, įskaitant Šiaulius, Panevėžį, atšvaitus dėvi beveik du trečdaliai (64 proc.) gyventojų.
Organizatorių nuotr.
Daugiau žuvusiųjų – kaimuose
Anot LTSA Kelių transporto eismo įvykių tyrimų klausimų skyriaus patarėjo Jono Drungos, 2020–2022 metais miestuose dėl to, kad nedėvėjo atšvaito, žuvo 7 žmonės, kaimuose – 36.
„Miesteliuose, kaimuose ne visi keliai, šaligatviai yra tinkamai apšviesti, todėl atšvaito nedėvinčiam asmeniui rizika patekti į kelių eismo nelaimę gerokai didesnė nei mieste“, – teigė jis.
Apskaičiuota, kad tinkamai pritvirtintas atšvaitas pėsčiojo matomumą vairuotojui gali padidinti bent tris kartus.
Atšvaitas turi būti segamas dešinėje kūno pusėje, automobilių žibintų aukštyje. Jei naudojamas juostinio tipo atšvaitas – ant dešinės rankos aukščiau riešo arba dešinės kojos blauzdos, ties kelio riba. Pakabinamas atšvaitas turėtų švytuoti žmogaus kelių lygyje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Išbandytas naujasis išvykimo terminalas: papasakojo, su kokiais trukdžiais susidūrė2
Prieš atidarant naująjį Vilniaus oro uosto terminalą, jis pirmą kartą testuojamas, pasitelkus tūkstantį savanorių. Jie nuo ankstyvo ryto pirmieji išbandė naujausias oro uosto technologijas, kokių iki šiol Lietuvoje dar nebuvo. No...
-
Savaitgalį sostinėje vyks Laisvės gynėjų dienos minėjimo renginiai2
Savaitgalį Vilniuje vyks 34-osioms Sausio 13-iosios metinėms skirti renginiai. Tragiškų sausio įvykių paminėjimas šeštadienį bus pradėtas tradiciniu tarptautiniu bėgimu „Gyvybės ir mirties keliu“, skirtu pagerbti saus...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur2
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Sausio 13-osios aukoms atminti – daugiau nei 8 tūkst. žmonių dalyvavo pagarbos bėgime
Sausio 11 d. Vilniuje 33-iąjį kartą įvyko tarptautinis pagarbos bėgimas „Gyvybės ir mirties keliu“, skirtas atminti žuvusius 1991-ųjų sausio 13-osios naktį ir mirusius nuo sužalojimų, patirtų sovietų kariams šturmuojant Vi...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Šaligatvių barstymas druska: sostinės valdžia atsakė į dažniausius klausimus
Įsivyraujant žiemiškesniems orams, vilniečiams kyla klausimų, kaip ir kiek beriama druskos ant šaligatvių. Savivaldybė atsakė į dažniausiai kylančius klausimus apie takų priežiūrą žiemą. ...
-
Penkiose Vilniaus rajono ambulatorijose grąžinami laboratoriniai tyrimai
Rudaminos, Juodšilių, Kalvelių, Skaidiškių ir Pagirių ambulatorijose gyventojai ir vėl galės atlikti laboratorinius tyrimus, pranešė Vilniaus rajono savivaldybė. ...
-
Sostinės meras: kitais metais Vilniuje bus atnaujintos dešimties gydymo įstaigų registratūros2
Šeškinės poliklinikoje atnaujinus registratūrą, per šiuos metus tokiu pavyzdžiu paseks dar dešimt Vilniaus miesto gydymo įstaigų, sako sostinės meras Valdas Benkunskas. Pasak jo, tokioms investicijoms skirta 10 mln. eurų i&s...
-
Benkunskas: po sprogimo daugiabutyje paskelbta lokali ekstremali situacija
Sostinės meras Valdas Benkunskas teigia, kad po praėjusią savaitę Dzūkų gatvėje esančiame daugiabutyje įvykusio sprogimo, Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė lokalią ekstremalią situaciją. ...
-
Vilniaus moksleiviai kviečiami dalyvauti „Žaliajame mokinių iššūkyje“
2025 m. pradžia Vilniui – ypatinga. Miestas didžiuojasi pelnęs „Europos Žaliosios sostinės 2025“ titulą, kuris kviečia vilniečius ir miesto svečius prisijungti prie tvaraus gyvenimo būdo iniciatyvų bei padėti kurti dar žalesnį, ...