- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keliolika metrų – tiek vasarą važiuojant šlapiu užmiesčio keliu gali pailgėti automobilio stabdymo kelias pasirinkus nekokybiškas padangas. Šis atstumas gali nulemti rimtą avariją. Padangų gamintojai pastebi, kad vis daugiau Lietuvos vairuotojų įsitikina, kad verta investuoti į saugumą ir renkasi premium klasės padangas.
Retas vairuotojas, išbandęs kokybiškas patikimų gamintojų padangas, grįžta prie prastesnio automobilio „apavo“. Padangų skirtumus itin ryškiai atspindi stabdymo kelias. Važiuojant šlapiu keliu mažiau kokybiškų padangų stabdymo kelias gali būti dramatiškai ilgesnis nei premium padangų. Važiuojant miesto greičiu, stabdymo kelias ant šlapios dangos gali pailgėti 3-5 metrais, o užmiestyje skirtumas gali siekti net keliolika metrų.
Premium klasės padangų gamintojai nuosekliai investuoja į produktų tobulinimą, juos atnaujina kas kelerius metus. Gamyboje taikomos naujausios technologijos, tobulinamas gumos mišinys. Tuo tarpu pigesnės padangos prekyboje visiškai nekeičiamos išbūna dešimtmetį ir daugiau, jų kokybė – tai kompromisas tarp padangos savybių ir kainos.
„Padangos yra svarbiausias automobilio saugumo garantas. Naudodamas nežinomo gamintojo padangas vairuotojas rizikuoja savo saugumu. Saugumas, komfortas ir galimybė pasirinkti pačių tinkamiausių savybių padangas – principai, kuriuos užtikrina rimti gamintojai“, - sakė „Goodyear“ produktų specialistas Baltijos ir Šiaurės šalims Ernestas Čejauskas.
Pasak jo, kiekvieno vairuotojo poreikiai yra kitokie, ir juos stengiamasi atliepti. Pavyzdžiui, mažus vaikus į darželį vežanti mama gali rinktis saugias padangas, kurios padės laiku sustoti ir išvengti susidūrimo su netikėta kliūtimi. Darbo reikalais daug keliaujantis verslininkas suras komfortiškas, triukšmo nekeliančias padangas. Dinamišką važiavimo stilių mėgstantieji gali ieškoti ypač gero sukibimo padangų, suteikiančių automobiliui stabilumo greitame posūkyje.
Vienas patikimiausių būdų pasitikrinti padangų kokybę – nepriklausomi testai. Per daugelį metų premium klasės padangos savo pranašumą stabiliai įrodo testų rezultatuose patekdamos į pirmaujančias pozicijas. Pasitaiko, kad tarp geriausiųjų kartais atsiranda ir pigesnių padangų. Tačiau laikas parodė, kad ilgai geriausiųjų dešimtuke tokios padangos neišsilaiko – sėkmingas jų pasirodymas testuose būna labiau atsitiktinis.
Objektyvus rodiklis, į kurį patartina atkreipti dėmesį renkantis padangas – standartizuota ES padangų ženklinimo etiketė. Joje pateikiamas unifikuotas padangos savybių įvertinimas: kuro ekonomija, stabdymas ant šlapio kelio, triukšmo lygis. Didžioji dalis premium klasės produktų paženklinti aukštais įvertinimais (pvz. B – kuro eknomija, A – stabdymas ant šlapio kelio).
Pripažintų gamintojų padangas patariama įsigyti iš oficialių atstovų Lietuvoje, kurie suteiks gamintojo garantiją ir parinks tinkamiausias padangas. „Rekomenduodami padangas klientams remiamės ne tik testų rezultatais, - sakė bendrovės „Dagris“ padangų prekybos vadovas Gintaras Žemaitis. – Labiausiai pasitikime pačių vairuotojų, išmėginusių padangas, rekomendacijomis. Pastebėjau, kad siurprizų čia nėra: gerų atsiliepimų dažniausiai sulaukia premium klasės padangos.“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti17
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą3
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...