- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius.
Laukia mokesčių iššūkiai
Susisiekimo ministerijos duomenimis, 17 proc. augo krovinių ir 2 proc. – keleivių vežimo apimtis.
„Lietuvos transporto ir logistikos sektorius toliau išlieka konkurencingas. Pastebimas ne tik krovinių gabenimo augimas, bet ir daugiau keliaujančių žmonių, pasirenkančių mažiau taršias, alternatyvias viešojo transporto priemones, taip pat ir aiškus sektoriaus persiorientavimas į Vakarų ir Šiaurės Europos rinkas“, – teigė Susisiekimo ministerijos analitikė, Tarptautinio bendradarbiavimo grupės vyresnioji patarėja Natalija Baranauskienė.
Pasak analitikės, artimiausi ir 2025 m. iššūkiai – ES šalių didinami ir įvedami nauji taršos mokesčiai.
Lėtesnį transporto paslaugų pajamų augimą lėmė ne itin sparčiai atsigaunanti gamyba ir vartojimas, nors vežimo paslaugų įkainiai šiais metais stabilizavosi ir vežimų apimtis augo.
Sektoriaus derlius
Kelių sektorius išliko palankioje padėtyje dėl degalų ir kitų energijos išteklių kainų.
Pirmą 2024-ųjų pusmetį Lietuvoje daugėjo keliaujančių viešuoju transportu.
Krovininio kelių transporto vežėjai, nepaisydami lėtėjančios Vokietijos ekonomikos, kuri yra viena pagrindinių Lietuvos transporto paslaugų eksporto rinkų, augino krovinių vežimo apimtį beveik 17 proc.
Lietuvos kelių transporto sektoriuje pirmą šių metų pusmetį dirbo 6 089 vežėjai (turintys ES licencijas kroviniams), transporto parką sudarė per 82 tūkst. vilkikų.
Keleivių vežimo apimtis augo kiek daugiau nei 2 proc., daugėjo kelionių viešuoju transportu tiek miestuose, tiek tarpmiestiniais maršrutais (iš viso – 171 mln. keleivių), autobusais vežtų keleivių skaičius augo apie 3 proc.
Kryptis – naujos rinkos
Neliko nuošalyje ir geležinkelių keleiviai, kurių vežta beveik 11 proc. daugiau (2,6 mln. keleivių).
Geležinkelių transportu per 2024 m. pirmą pusmetį pervežta 7 proc. mažiau krovinių nei pernai per tą patį laikotarpį, tačiau vidaus vežimai – medienos, statybinių medžiagų kelių infrastruktūrai gerinti – augo beveik 9 proc.
Geležinkelių sektorius užtikrintai pereina į Vakarų ir Šiaurės Europos rinkas.
Realizuojami krovinių srautų diversifikavimo projektai, tarp jų – intermodalinių krovinių gabenimas maršrutu Kaunas–Duisburgas, įmonės „Orlen Lietuva“ naftos produktų vežimai per visas tris Baltijos valstybes maršrutu Bugeniai–Valga.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...