- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
-
„TopGear“ apdovanojimai 2015
Visi septyniolika „TopGear“ apdovanojimų 2015“ dalyvių spalio 3-ąją, penktadienį, išsirikiavo Europos aikštėje, šalia Vilniaus miesto savivaldybės. Simbolinį unikalaus renginio startą paskelbė miesto meras Artūras Zuokas.
Vilniaus vadovas pasidžiaugė, kad toks konkursas vyksta jau antrus metus, nes geri automobiliai yra neatsiejami mūsų visų gyvenimo simboliai: „Dažnai užsieniečiams svečiams pasakoju, kokios svarbios lietuviams mašinos. Dažnas veikiau neturės buto, bet turės gerą automobilį“.
A. Zuokas prisiminė, kad jam teko Niujorke bendrauti su garsiaisiais „TopGear“ laidos vedėjais, kuriuos jis netgi pakvietė atvykti į Vilnių. Kol Jeremy Clarksonas, Richardas Hammondas ir Jamesas May svarsto mero pasiūlymą, tarptautinė Baltijos šalių „TopGear“ komanda tęsia tradicija tapusį renginį „TopGear“ apdovanojimai 2015“.
„TopGear“ Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Karolis Judzentavičius priminė, kad „TopGear“ komanda automobilius vertina iš kitos prizmės: „Jokie skaičiai neatskleidžia, kokio pločio šypsena nutvieskia veidą, pirmą kartą sėdus prie širdį virpinančios svajonės vairo. Mums, „TopGear“ komandos nariams, automobilis niekuomet nebuvo tik iš gelžgalių, plastmasių ir varžtų surinkta transporto priemonė. Nesvarbu, ar tai – porą dešimčių tūkstančių kainuojantis miesto mažylis, ar milijono vertės lenktynių trasų monstras, „TopGear“ visuomet ieško tos empiriniu būdu nepamatuojamos vertybės, kurią mes vadiname „virpuliuku“.
Ilmaras Likumas, „TopGear“ Latvija“ vyriausiasis redaktorius, prisiminė, kad pernai „TopGear“ apdovanojimai 2014“ startavo gruodžio pradžioje, tad esant gana sudėtingoms eismo sąlygoms, gana greitai paaiškėjo, kurie automobiliai yra šilčiausi, stabiliausi ir patikimiausi. „Šiemet mes vertinsime tas pačias savybes, tačiau kadangi tikimės geresnio oro, žadame išsiaiškinti, kurie automobiliai važiuoja smagiausiai ir kelia daugiausia emocijų“.
Šiemet 17 dalyvių varžysis dešimtyje nominacijų. Visų jų nugalėtojams bus įteiktos iš Žvaigždžių metalo pagamintos apdovanojimų statulėlės, kurias savo žaizdruose nukalė „Samsonas Motorsport“ burtininkai. Statulėlių gamybai panaudoti „Samsono“ konstruojamose sportinių automobilių transmisijose naudojami pagrindinės pavaros trumpliaračiai. Ir ne bet kokie, o savo vertę jau įrodę „koviniu“ režimu – jie išimti iš ralyje, krose ir kitose lenktynėse dalyvavusių „Mitsubishi“, „Subaru“, BMW bei kitų markių automobilių.
Beje, jau pirmą renginio dieną buvo išdalinta dalis prizų. Jie įteikti renginio generaliniams rėmėjams – bendrovių „Lukoil“ ir „Michelin“ atstovams.
Baltijos šalių metų automobilis paaiškės spalio 9-ąją Taline, kai tarptautinė komisija, įveikusi 1300 kilometrų per visas tris Baltijos šalis, paskelbs savo verdiktą.
Visi „TopGear“ apdovanojimų 2015“ dalyviai
BMW M4
Naujasis M3 yra ir M4. Tik pirmasis gavo sedano, antrasis – kupė kėbulą. M klasė vėl grįžo prie 3 litrų šešių cilindrų eilėje variklių, bet jie užsiaugino po porą turbinų, tad galia ūgtelėjo iki stogą raunančios 431 AG esant 7300 sūkių per minutę – tokias aukštumas pasiekia net ne visi atmosferinių agregatų tachometrai. Padangos susigūžusios tupi kamputyje ir dreba lyg epušės lapai.
BMW X4
„Brangioji, aš sumažinau mūsų X6!“ Šis sportiškas visureigis-kupė pagamintas X3 pagrindu, tad išsaugojo gerąsias šio ypatybes ir pridėjo keletą savų. 3 litrų dyzelinis motoras neįtikimai taupus, bet pasiekia 258 AG ir šiam kupriui iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 5,8 sekundės – greičiau, nei gali daugelis karštųjų hečbekų. Visą galią į keturis ratus padeda perduoti ir standartiškai montuojamas galinis blokuojamasis diferencialas.
Honda Civic Tourer
Jeigu ateiviams reikėtų kraustytis, jie, matyt, naudotų „Civic Tourer“. Automobilio išvaizda vis dar kosminė, o krovinių skyriaus tūrio – 624 litrų – pakaks net didžiausiai marsiečių šeimynai. Bagažinė didesnė už BMW 5 ir „Audi 6“. „Civic“ galinėje ašyje sumontuota adaptyviųjų amortizatorių sistema, leidžianti ne tik reguliuoti pakabos kietumą, bet ir į bagažinę prikrauti krūvą sunkių daiktų – galas vis vien išliks tokiame pat aukštyje. 1,6 litro motoras degalus siurbčioja švelniai lyg britai arbatą – 100 km sunaudoja vos 3,8 l/100 km dyzelino.
Iveco Daily
Gamykla siūlo net 8000 skirtingų naujojo, unikalų veidelį turinčio „Daily“ furgono modifikacijų. Didžiausios versijos krovinių tūris tiesiog milžiniškas – siekia beveik 20 kub. m ir gali vežti iki 4000 kg. Jame be vargo tilps visa „TopGear“ manta ir gal net vienas kitas automobilis. Pirkėjai gali rinktis 2,3 ir 3 litrų turbininius dyzelinius variklius, kurių galia svyruoja nuo 106 iki 205 AG.
Jeep Cherokee
Ką tik pardavimo salonus Lietuvoje pasiekęs modernus „Jeep“ gyvai atrodo milijoną kartų geriau nei nuotraukose. Kaip ir dera tikram džipui, bekelėje nosį gali nušluostyti daugumai krosoverių, tačiau jiems nenusileidžia komfortu ir įrangos gausa. Be mechaninės pavarų dėžės, galima užsisakyti ir 9 laipsnių automatą. To pavydėti gali net didesnysis giminaitis „Grand Cherokee“!
Kia Optioma
Pirmasis rimtas korėjiečių bandymas sužaisti partiją prie vidutinio dydžio sedanų stalo. „Kios“ dizaineris Peteris Schreyeris paplušėjo iš peties ir sukūrė akiai patrauklų bei europiečių skoniui įtinkantį dizainą. Papildomai užsakomos komforto ir elektronikos įrangos gausa nustebintų net vokiškus premium segmento konkurentus.
Kia Soul
Jau antros kartos korėjietiško kubizmo atstovas. Bet šį kartą tai nėra tiesiog dėžė su ratais „Kios“ dizaineriams pavyko sukurti žavų, neeilinio dizaino miesto SUV. Interjero kokybė pagerėjo keliais šviesmečiais, o užsisakius geresnę garso sistemą, kolonėlių apvadai mirksės muzikos ritmu! Tiek benzininis, tiek dyzelinis variklis yra tokio pat tūrio – 1,6 litro ir pasiekia apie 130 AG, tik dyzelinis variantas gerokai pirmauja sukimo momento varžybose.
Kia Sportage
Šiais metais „Kios“ krosoveriui atlikta plastinė operacija. 2010-aisiais pristatytas dizainas vis dar traukia akį, o šį pavasarį įdiegtos naujovės yra lyg grietinėlė ant saldaus torto: akylesni iškart pastebės naujas radiatoriaus groteles, kiek pakeistus rūko ir šviesos diodų galinius žibintus bei naujos formos ratlankius. Salone pasitinka kokybiškos ir minkštesnės nei anksčiau interjero medžiagos. Dyzelinis 2,0 litrų motoras turi net 184 AG – tai vienas geriausių rodiklių nebrangių SUV klasėje.
Lexus NX 300h
Dar viena absoliuti šviežiena, į TG apdovanojimus atriedėsianti tiesiai nuo gamyklos konvejerio. Kurdami šį į koncepcinį modelį panašų hibridinį SUV, „Lexus“ dizaineriai savęs išties nevaržė. Grobuonies burną primenančios priekinės grotelės ir aštrios it skustuvo ašmenys linijos – stovėjimo aikštelėje jo nepastebėti nepavyks. Interjero kokybe žavėsis net šveicariškų laikrodžių gamintojai. 2,5 litro vidaus degimo variklio ir elektros motoro tandemas pasiekia 200 AG, bet pasitenkina vos 5,2 l/100 km degalų.
Nissan Qashqai
Jau antroji, ant visiškai naujos modulinės platformos pagaminta „Nissan“ pinigų karvės karta. Ir vėl pirkėjai ją graibstyte graibsto. Nieko stebėtino – nors tai iš esmės tėra ant kojokų pastatytas normalus hečbekas, jis vilioja aukštesne sėdėjimo pozicija, parketinio visureigio išvaizda ir technologijų gausa. Be to, tai pirmas atmosferinių variklių atsisakęs „Nissan“ modelis – visi motorai dabar turi prikabintą sraigę.
Nissan X-Trail
Naujutėlio „X-Trail“ linijos sušvelnėjo – tapo rafinuotesnės ir ne tokios grubios. Naujokas seka mažesniojo brolio „Qashqai“ pėdomis ir yra lyg išpūsta bei ištęsta jo versija. „X-Trail“ propaguoja šeimos vertybes ir siūlo trečią sėdynių eilę. Vos 1,6 litro tūrio dyzelinis variklis pasiekia 130 AG ir net 320 Nm. Pridėję visų ratų pavarą ir 21 cm prošvaisą, gauname įvairiuose frontuose žavintį šeimos SUV.
Peugeot 308 SW
Hečbeko versija pernai tapo Europos metų automobiliu, tad 33 cm ilgesnis universalas gali būti tik geresnis, tiesa? Naujokas laikėsi griežtos dietos ir dabar sveria net 140 kg mažiau už pirmtaką. Tai viena priežasčių, kodėl naujasis 3 cilindrų turbininis benzininis motoriukas taip žvaliai traukia pirmyn. Nulenkus galines sėdynes, bagažinės erdvė išauga iki 1660 litrų – galėsite vežti porą spintų ir dar liks vietos banglentėms.
Renault Master
Vienas populiariausių didelių furgonų Europoje. Tuo viskas ir pasakyta. Svarbiausia naujojo „Master“ naujovė slypi po variklio dangčiu – naujieji dyzeliniai agregatai naudoja
„Twin Turbo“ technologijas, tad pasižymi ne tik didesne galia (nuo 135 iki 165 AG), bet ir mažesnėmis degalų sąnaudomis. Viduje telpa net 5 europadėklai. Visų šalių kurjeriai, vienykitės!
Renault Megane RS 275 Trophy
Modelis, padėjęs „Renault“ susigrąžinti greičiausio priekiniais ratais varomo automobilio rekordą Žaliajame pragare – Niurburgo žiedo trasoje. Turbininis 2 litrų agregatas pasiekia 275 AG. Maža to, jis standartiškai gauna titaninę „Akrapovič“ išmetimo sistemą, riboto slydimo diferencialą ir standesnę pakabą. „Michelin“ specialiai šiam modeliui parūpino „Pilot Sport Cup 2“ padangas. Jau užuodžiame jų dūmus...
Renault Traffic
Šių mikroautobusų pasaulyje jau parduota daugiau nei 1,6 mln. Toks skaičius pirkėjų juk negali klysti, tiesa? Naujasis „Traffic“ naudoja visiškai naujus 1,6 litro „dCi“ variklius (yra versijų ir su dviem turbokompresoriais – kuris vairuotojas nenorėtų, kad ant jo automobilio galo puikuotųsi užrašas „Bi-Turbo“?).
Renault Twingo
Kurdama naująjį mažylį „Renault“ suvienijo jėgas su „Mercedes“. Trijų cilindrų variklis sumontuotas gale ir varo galinius ratus, bet jis beveik guli ant nugaros, tad bagažinėje vis dar liko vietos jūsų pirkiniams. Tik gaila, kad stabilumo kontrolės sistemos išjungti nepavyks, tad šonaslydžio potencialas liks neišnaudotas.
Škoda Yeti
Praktiškas, stilingas ir visai neprimena plaukuoto sniego žmogaus. Atnaujinta priekinė dalis supanašėjo su kitais giminės atstovais. Varikliai, transmisijos ir interjero detalės paveldėtos iš pagrindinės „Volkswagen“ bendrovės. Stebina malonios smulkmenos, pavyzdžiui, daiktadėžėje rasite LED žibintuvėlį, energijos gaunantį iš automobilio elektros tinklo. Apie viską pagalvota!
A. Zuoko favoritas – kabrioletas
Vilniaus miesto merui Artūrui Zuokui, davusiam startą „TopGear“ apdovanojimams 2015“, teko nelengva užduotis – nuspėti, kuris iš 17 naujų automobilių, dalyvaujančių geriausio Baltijos šalių automobilių rinkimuose, laimės. Tiesa, politikas šį kartą sugudravo...
Prisijungęs prie tarptautinės „TopGear“ komandos, susirinkusios prie pat savivaldybės, miesto vadovas pripažino, kad dar nespėjo apžiūrėti visų automobilių, išrikiuotų Europos aikštėje. Lydimas žurnalo „TopGear Lietuva“ vyriausiojo redaktoriaus Karolio Judzentavičiaus, A. Zuokas susipažino su rinkimų dalyviais. Tačiau susirūpinęs politiko veidas išdavė, kad apsispręsti nėra lengva.
„Kuris automobilis jums gražiausias?“ – kreipdamasis į Europos aikštėje susirinkusius žurnalistus garsiai paklausė meras. Ir vos sulaukęs atsakymo, nužingsniavo prie artimiausio modelio. BMW M4 – ant jo kapoto netrukus atsidūrė lipdukas su Vilniaus miesto simboliu.
Mero pasirinkimas – vienintelis rinkimuose dalyvaujantis kabrioletas. Kupė kėbulo M4 turi 3 litrų šešių cilindrų eilėje variklį su pora turbinų, tad galia ūgtelėjo iki stogą raunančios 431 AG esant 7300 sūkių per minutę – tokias aukštumas pasiekia net ne visi atmosferinių agregatų tachometrai.
Paklaustas, ar visada pasiduoda žurnalistų valiai ir spaudimui, A. Zuokas nusijuokė, kad politikams nieko kito ir nebelieka. „Visi nauji automobiliai yra geri, bet man pažįstamas jausmas važiuoti šiuo“, – sakė meras. Tačiau A. Zuokas prisipažino esą elektrinių automobilių šalininkas – šios transporto priemonės ypač tinka miestuose. „O rinkdamasis automobilį šeimai pirmiausia atkreipiu dėmesį į patogumą ir ekonomiškumą“.
Tarptautinė „TopGear“ komanda taip pat padėkojo miesto vadovui už svetingą priėmimą ir ... kad jis šį penktadienį neatvyko į darbą tanku.
Iš Vilniaus penktadienį vakare pajudėsiantis „TopGear“ apdovanojimų 2015“ karavanas šeštadienį išsirikiuos Marijampolėje, o sekmadienį pasieks Panevėžį. Po to keliaus per Latviją ir Estiją, kurios sostinėje spalio 9-ąją paaiškės, kuris iš 17-kos dalyvių pelnė Baltijos šalių metų automobilio titulą. Konkurso automobiliai apauti „Michelin“ padangomis, o bakus per visą 1300 km žygį tarptautinės komisijos ekipažai pildys „Lukoil“ degalinėse.
Tolesnė programa
Šeštadienį, spalio 6 d., „TopGear“ apdovanojimų“ karavanas patrauks į Marijampolę, kur 10–16 val. dalyvaus „Sūduvos kraitės“ šventėje J. Basanavičiaus aikštėje. Čia bus surengta automobilių paroda, o nuo 14.00 val. Tartu mokslo centro AHHAA atstovai rodys įspūdingus eksperimentus ir triukus. Nuo 16 val. vyks „Lukoil“ ekologiškiausio automobilio rinkimai UAB „Bendida“ naftos saugykloje.
Spalio 5 d., 10 val., „TopGear“ ekipažai iš Marijampolės išvyks į Rumšiškes ir 12 val. Lietuvos liaudies buities muziejuje rinks kiekvieno cento vertą modelį. Į šią nominaciją nepretenduojantys sportiniai automobiliai važiuos į Panevėžį ir 13 val. susirungs ekstremalaus vairavimo mokymo centre. 18 val. Panevėžio centre, Laisvės aikštėje vyks automobilių paroda ir AHHAA atstovų pasirodymas.
Spalio 6 d. dalyviai pasuks į Latviją. 12–14 val. prie Rundalės rūmų bus rengiamas prabangiausias Baltijos šalių metų automobilis. 18 val. Rygos Rotušės aikštėje vyks paroda ir bus rodomi AHHAA triukai.
Antradienį, spalio 7 d., vyks Metų visureigio rinkimai ir bandymai kariniame poligone kartu su Latvijos kariais ir jų technika. 18 val. Cėsyse vyks automobilių paroda ir AHHAA triukai.
Spalio 8 d. maršrutas vaizdingais keliais drieksis iš Latvijos į Estiją pro Valgą, Sangastę, Sihvą, Otepę, Kanepį. 13 val. „TopGear“ vilkstinė pasieks Varbuse esantį Estijos kelių muziejų ir išrinks Baltijos šalių metų komercinį automobilį. Likęs karavanas keliaus į Tartų AHHAA mokslų centrą, kur bus įvertintas visų automobilių išmanumas ir išrinktas „protingiausias“ modelis. 18 val. AHHAA gimtinėje numatytas didysis mokslininkų pasirodymas.
Spalio 9 d. 11 val. Vymsyje, muziejuje po atvirtu dangumi, „TopGear“ svarstys, kuris iš šių metų konkurso dalyvių yra tinkamiausias šeimai. 13 val. karavanas pasieks Taliną ir istoriniame Rotermanni kvartale paskutinį kartą išsirikiuos su maršrutą įveikusių automobilių pirmtakais. Tą patį vakarą tarptautinė komisija suskaičiuos balsus ir apdovanos nugalėtojus.
„TopGear Apdovanojimų 2015“ dalyviai varžysis šiose kategorijose:
„TopGear“ metų automobilis
Sportiškiausias automobilis
Ekologiškiausias automobilis
Prabangiausias automobilis
Kiekvieno cento vertas automobilis
Geriausias SUV automobilis
Geriausias komercinis automobilis
Išmaniausias automobilis
Geriausias šeimos automobilis
„Delfi“ skaitytojų automobilis
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina4
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...