- Dominykas Biržietis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vidaus reikalų ministerijai (VRM) registravus įstatymo projektą, kuriuo draudikai būtų įgalioti spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų, draudikų atstovas sako juos neturint kompetencijos tai daryti.
Įstatymo pataisomis tikimasi sumažinti policijos pareigūnams nagrinėjant techninius eismo įvykius tenkančią administracinę naštą ir skirti resursus rimtesniems Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimams, kitiems nusikaltimams aiškintis.
Anot Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovo Vytauto Grašio, vairuotojams nesutariant dėl kaltės eismo įvykio atveju, kuomet nėra sužaloti ar žuvę žmonės, tik padaryta materialinė žala, jie turėtų galimybę išsikviesti policijos pareigūnus.
Šie įformintų eismo įvykį, padarytų nuotraukas, tačiau tyrimo neatliktų, tik įkeltų medžiagą į eismo įvykių registrą ir perduotų tyrimą draudikui. Jis nustatytų, kuris asmuo yra kaltas dėl eismo įvykio.
„Nebebus gaištamas policijos laikas, nebus rašomas protokolas, nebus nagrinėjama. Atsitinka atvejų, kuomet asmenys, surašius protokolą, nori žodinio nagrinėjimo, skundžia, vyksta į policiją. Ši skiria pareigūnų ir laiko resursus, kad išnagrinėtų įvykį ir priimtų sprendimą“, – radijui „M-1“ sakė V. Grašys.
Policijos manymu, siūlomi pakeitimai skatintų žmones labiau gilintis į KET ir mažiau ginčytis, sutarti dėl kaltės.
„Norime savo turimus pajėgumus nukreipti į pačias aktualiausias problemas, tvarkos pažeidimus, pavojų žmogaus gyvybei, sveikatai ir manome, kad tai didžiausias mūsų uždavinys, kurį turime prioriteto tvarka spręsti“, – kalbėjo V. Grašys.
Jo teigimu, draudimo kompanijos kompetentingos ištirti techninius eismo įvykius: ir dabar jos naudojasi policijos informacine sistema, atlikdamos savo tyrimus peržiūri, kaip įforminta avarija, priima ir ginčija sprendimus.
Asociacija: draudimo bendrovės neturi kompetencijos
Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis atkreipė dėmesį, kad aptariama idėja yra pasirodžiusi Seimo rinkimų metu, vykstant diskusijoms apie policijos finansavimą.
„Ir aš labiau į ją žiūriu kaip į politinę idėją, politinės kampanijos dalį, ne į kažkokį dalyką, į kurį būtų rimtai pasižiūrėta, įvertinta, kiek tai kainuoja, kokios pasekmės, ar vartotojams nuo to bus paprasčiau“, – „M-1“ sakė jis.
Draudikų atstovas taip pat pažymėjo, kad bendrovės neturi kompetencijos nustatinėti, kas yra eismo įvykio kaltininkas. Jos tik vertina ir atlygina žalą, dažnai besivadovaudamos policijos arba pačių eismo dalyvių susitarimu.
Policija nori neatlikti tam tikrų funkcijų. Tai reiškia resursų taupymą. Bet kažkas kitas tai turės daryti, bet tai kainuos, kas už tai sumokės?
„Policija nori neatlikti tam tikrų funkcijų. Tai reiškia resursų taupymą. Bet kažkas kitas tai turės daryti, bet tai kainuos, kas už tai sumokės? (...) Galiausiai, už viską susimoka galutinis paslaugos arba prekės gavėjas“, – kalbėjo A. Romanovskis.
Jis tvirtino negirdėjęs, kad rengiant šį projektą draudikų būtų klausta, ar jie turi galimybę, kompetenciją, resursus tirti techninius eismo įvykius.
Per metus – 21 tūkst. techninių įvykių
V. Grašio duomenimis, pernai registruota 21 tūkst. techninių eismo įvykių, į kuriuos reagavo policija. Iki šių metų rugsėjo fiksuota 13 tūkst. tokių atvejų.
„Paskaičiavome, kad šios procedūros policijai vidutiniškai kainuoja apie pusantro milijono eurų. (...) Pinigais neskaičiavome, kiek sutaupytume, nes procesas dar nevyksta, bet manau, kad tai būtų ženkli suma, kuri galėtų prisidėti prie lėšų taupymo ir policijos orientavimosi į aktualiausias problemas“, – sakė Viešosios tvarkos biuro vadovas.
Jis nurodė, kad tiesiogiai apie idėją su draudikais nediskutuota, bet jau kelerius metus kalbama apie tai, kad techniniai eismo įvykiai neracionaliai naudoja policijos resursus ir juos būtų galima nukreipti ten, kur „visuomenei yra labiau aktualu“.
Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo pataisas VRM registravo spalio 1 dieną.
Kaip teigiama projekte, pakeitimų tikslas – atlaisvinti policijos pajėgas nuo perteklinių funkcijų, susijusių su civiliniais santykiais, ir sudaryti sąlygas greitesniam draudimo išmokų mokėjimui, kai turtinė žala patiriama techniniame eismo įvykyje.
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas projektui turėjo pastabų dėl aiškesnio kaltininko nustatymo, kai tai daro draudikai, reglamentavimo, taip pat ginčų tarp draudikų reguliavimo. Įvertinusi atitiktį Europos Sąjungos teisei, Teisingumo ministerija pastabų projektui neturėjo.
Siekdama sumažinti biurokratinę naštą pareigūnams, VRM taip pat siūlo atsisakyti prievolės policijai lydėti didžiagabarites transporto priemones. Parlamentarai spalio pradžioje po pateikimo pritarė šiems siūlymams, toliau jie bus svarstomi Seimo komitetuose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina2
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...