- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Netausoja: pavežėjų automobiliai kartais būna it nuvarytas arklys – su didele rida ir pribaigtu varikliu.
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
Per metus Lietuvoje parduodama beveik 0,5 mln. transporto priemonių. Dauguma jų – ne nauji, išpuoselėti, o gerokai gyvenimo matę ratuočiai. Naudotų automobilių pirkėjai patiria didelių nuostolių, nes šioje rinkoje netrūksta nesąžiningų dalyvių. Sukčiai neriasi iš kailio, sugalvodami vis įmantresnių schemų, kaip iš pirkėjų išvilioti pinigų.
Reikalauja avanso
Puikios komplektacijos, tinkamai prižiūrėtas, mažos ridos ir, lyg tyčia, gerokai pigesnis, nei turėtų kainuoti. Tiesiog svajonių automobilis. Reikia kuo greičiau rezervuoti! Taip dažnai pagalvoja pirkėjai, išvydę viliojantį skelbimą pardavimų portale. Tačiau stebuklų nebūna, arba jie pernelyg reti, kad nutiktų jums.
Statistikos duomenimis, bendra oficiali naudotų ir naujų transporto priemonių prekybos apyvarta 2023 m. Lietuvoje siekė 3,68 mlrd. eurų. Deja, nemažos pinigų sumos sumokamos už automobilius, kurie pirkėjų taip ir nepasiekia.
Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ ekspertai dalijasi patarimais, kaip atpažinti dažniausiai pasitaikančius sukčiavimo metodus ir neprarasti lėšų.
Pasak specialistų, pagal įprastą veiklos modelį sukčiai sugeba įtikinti pirkėjus pervesti automobilio rezervacijos mokestį arba avansą, o tada staigiai pradingsta. Dažniausiai jų parduodami automobiliai pirkėjo akį patraukia itin patrauklia kaina, kad sudomintų kuo daugiau potencialių aukų.
Pirkėjams meluojama, kad automobiliu domisi daug žmonių, taip darant psichologinį spaudimą, kad reikia paskubėti ir kuo greičiau pirkti, nes pasiūlymas dings. Gero automobilio nenorintys praleisti vairuotojai nieko neįtardami perveda sukčiams avansą ir tik vėliau supranta, kad buvo apgauti.
Metodai: sukčiai dažnai prašo pinigus už pirkinį sumokėti ne bankiniu pavedimu, o per pinigų perlaidos įmonę. / Vytauto Petriko nuotr.
Slepia defektus
Nepaslaptis, kad nemaža dalis į Lietuvą importuojamų transporto priemonių yra patekusios į eismo įvykius. Tai ypač taikytina iš JAV aukcionų atkeliaujantiems pirkiniams. Pastarieji dėl itin skirtingo klimato įvairiose Amerikos valstijose gali būti ir skendę ar buvę užpustyti smėliu.
Stipriai apgadintas automobilis gali būti suremontuotas kuo pigiau, netinkamomis medžiagomis ir detalėmis, o tai gali turėti neigiamų padarinių vairuotojo ir keleivių saugumui patekus į avariją. Pavyzdžiui, siekdami sumažinti remonto išlaidas, perpardavėjai gali tyčia neįmontuoti oro pagalvių vietoje tų, kurios avarijos metu išsiskleidė.
3,68 mlrd. – tiek eurų pernai siekė naudotų ir naujų transporto priemonių prekybos apyvarta.
Nesąžiningi pardavėjai tyčia slepia faktus apie transporto priemonės istoriją ir parduoda jį kaip neturintį trūkumų. Paprasčiausias būdas išvengti tokių siurprizų – išsamiai tikrinti dominančio pirkinio istoriją, kuri gali atskleisti, ar automobilis kada nors buvo apgadintas ir, svarbiausia, kaip stipriai.
Vienas labiausiai paplitusių būdų dirbtinai padidinti automobilio vertę – odometro rodmenų sumažinimas. Nors dalis vairuotojų įsitikinę, kad rida klastojama tik senesniems automobiliams, tačiau pakoreguoti naujesnių transporto priemonių ridą neretai yra dar paprasčiau.
Įsigiję automobilį su suklastota rida pirkėjai už jį permoka, o vėliau dar susiduria su nenumatytomis problemomis ir praleidžia būtinus automobilio aptarnavimus. Laiku nepakeista variklio grandinė ar diržas ateityje gali lemti itin dideles išlaidas ir sudėtingus remonto darbus.
Skenduoliai: iš JAV aukcionų atkeliaujančius automobilius reikėtų ypač atidžiai tikrinti dėl avarijų ir skendimų požymių. / Vytauto Liaudanskio nuotr.
Pavežėjų palikimas
Taksi ar pavėžėjimo paslaugoms naudoti automobiliai paprastai yra nuvažiavę ne tik gerokai daugiau kilometrų, bet gali būti gerokai labiau susidėvėję, nei asmeninėms reikmėms naudotas transportas. Tokiais darbiniais arkliukais dažniausiai važinėjama miesto ribose, dėl to greičiau susidėvi variklis ir transmisija, stabdžių sistema ir važiuoklės komponentai.
Faktas, kad automobilis naudotas taksi paslaugoms, mažina kainą, todėl pardavėjai vengia atskleisti, kaip jis buvo eksploatuotas. Atsargiausiai reikėtų vertinti Lietuvoje paplitusius „Toyota Prius“ ir kitus pavežėjų mėgstamus modelius.
Be to, iš vienos šalies į kitą atvežta prekė savo istoriją tarsi pradeda nuo švaraus lapo. Valstybių institucijos dažnai nesutinka keistis duomenimis, todėl sunku gauti faktų apie tikrąją tokios transporto priemonės ridą, savininkų kaitą ir avarijų istoriją.
Tai pasitarnauja nesąžiningiems perpardavėjams, į Lietuvą importuojantiems prastos būklės automobilius. Jie bando įtikinti pirkėjus, kad iš užsienio atgabenta transporto priemonė nebuvo daužta ir yra labai geros būklės. Frazę „Savininkas buvo senukas, tai tik iki bažnyčios važinėjo“ yra girdėję daugelis pirkėjų.
Spaudimas: jei pardavėjas primygtinai reikalauja rezervacijos mokesčio, gali būti, kad jis dings. / Policijos nuotr.
Virtualūs spąstai
Pastarąjį dešimtmetį smarkiai išsaugo kibernetinių nusikaltimų skaičius. Ši banga neaplenkia ir automobilių pirkėjų. Nusikaltėliai gali imituoti žinomų gamintojų svetaines ir, prisidengę patikimais, žinomais vardais, vilioti pinigus iš vartotojų.
Tokios svetainės Lietuvoje yra retos, tačiau užsienyje šių atvejų pasitaiko vis dažniau. Sukčiams puikiai talkina ir dirbtinis intelektas, leidžiantis be didelių pastangų ir sąnaudų kurti tokias interneto svetaines.
Nusikaltėliai gali imituoti žinomų gamintojų svetaines ir, prisidengę patikimais vardais, vilioti pinigus iš vartotojų.
Dar viena populiari sukčių priemonė – virtuali prekyvietė „Facebook Marketplace“. Tai mėgstama platforma tarp prekiaujančių automobilių detalėmis, tačiau čia knibžda sukčių. Neretai pinigai už detales pervedami, o nei detalės, nei pardavėjo su išgalvotu vardu ir pavarde iš tikrųjų nėra.
Kibernetinio saugumo ekspertai rekomenduoja prekes iš „Facebook Marketplace“ pirkti tik apžiūrėjus gyvai ir atlikti mokėjimus tik susitikus su pardavėju. Ši platforma, priešingai nuo skelbimų portalų, neturi griežtos turinio kokybės kontrolės. Be to, čia gausu pardavėjų su netikromis anketomis, kurie linkę, vos tik gavę pinigus, dingti ir ištrinti anketą. Taip, net ir gavę detalę, jai sugedus, neturėsite į ką kreiptis dėl garantijos.
Klastotės: socialiniuose tinkluose detales galima pirkti tik įsitikinus, kad pardavėjo anketa patikima. / Vytauto Petriko nuotr.
Pasitaiko net vogtų
Vogti automobiliai retai atkeliauja iki naudotų automobilių rinkos. Dažniausiai jie išardomi ir parduodami dalimis. Vis dėlto pasitaiko ir atvejų, kai tokios transporto priemonės parduodamos virtualiose prekyvietėse arba populiariuose skelbimų portaluose. Įsigiję vogtą automobilį pirkėjai rizikuoja netekti ne tik pinigų, bet ir pirkinio.
Išpopuliarėjus automobilių patikros platformoms, nesąžiningi pardavėjai kartu su parduodama transporto priemone ėmė siūlyti ir suklastotą jos ataskaitą. Nors taip sukuriama skaidrumo iliuzija, iš tiesu pardavėjas pakoreguoja ataskaitos duomenis, kad atrodytų, jog automobilis neturi trūkumų.
Norint šito išvengti derėtų automobilio istoriją pirkėjui patikrinti pačiam arba rinktis transporto priemonę iš gerą reputaciją turinčių, patikimų pardavėjų.
Neretai sukčiai vengia bankinių pavedimų ir prašo pirkėjų už pirkinį sumokėti naudojantis „Western Union“ ar kitais pinigų perlaidos kanalais. To gali būti prašoma automobilio ieškant užsienyje – Vokietijos, Italijos, Prancūzijos, Belgijos, Nyderlandų ar kitų šalių skelbimų portaluose.
Prašymas dėl pinigų perlaidos iškart turėtų sukelti įtarimų. Sukčiai neretai atsiima pinigus naudodami padirbtus asmens tapatybės dokumentus, o vėliau teisėsaugai juos itin sudėtinga rasti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina2
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...