- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Galbūt esate pastebėję, kad automobilio spidometro rodomas greitis ne visada sutampa su realiu greičiu, kurį parodo GPS navigacijos sistemą naudojančios programėlės. Kartais paklaida siekia ir keliolika kilometrų per valandą. Tačiau, pasak specialistų, dėl to nerimauti nereikėtų, mat gamintojai spidometrą taip sureguliuoja sąmoningai. Kodėl taip daroma, pagal kokią formulę galima apskaičiuoti realų savo važiavimo greitį, pasakojo VILNIUS TECH automobilių inžinerijos katedros docentas Saulius Nagurnas.
– Kodėl kartais skiriasi spidometro rodmenys nuo navigacijos programėlėje rodomo realaus greičio?
– Ne kartais, o praktiškai visada skiriasi. Tai yra reglamentuota Europos Sąjungos dokumentais ir automobilių gamintojai privalo projektuoti automobilį, kad realus greitis būtų mažesnis nei rodoma spidometre.
– Dėl kokių priežasčių tai daroma?
– Taip daroma dėl mūsų saugumo. Pavyzdžiui, važiuodami matote apribojimą 90 km/val., žiūrite į spidometrą, mažinate greitį, jei mažiau važiavote ir tuo metu važiuojate, imant maksimalią galimą paklaidą, 83 km/val. greičiu. Arba lygiai 90 km/val. greičiu, priklausomai nuo automobilio.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar ta paklaida visada lieka vienoda? Pavyzdžiui, važiuojant 50 km/val., ar autostradoje – 130 km/val. greičiu irgi yra kelių kilometrų skirtumas nuo realaus greičio, kurį rodo spidometras?
– Pagal reikalavimus, paklaida turi didėti didėjant važiavimo greičiui.
– Kuo didesniu greičiu važiuojame, tuo spidometro rodomas greitis yra daugiau atitrūkęs nuo to realaus greičio?
– Visiškai teisingai. Važiuodami 90 km/val. turite 13 km/val. maksimalią paklaidą, o 130 km/val. – 17 km/val. paklaidą. Bet priklausomai nuo gamintojo, paklaida gali svyruoti nuo nulio ir į didesnę pusę.
– Ar gamintojas automobilio specifikacijoje nurodo, koks yra realus greitis? Ar reikia pačiam eksperimentuoti ir išsiaiškinti?
– Neteko matyti tokių oficialų gamintojo nurodymų arba duomenų, techninių charakteristikų, pavyzdžiui, knygelėje. Galite pats išsimatuoti, turite GPS ryšį, automobilio spidometro rodmenis. Matote skirtumą ir žinote, kaip skiriasi jūsų automobilio spidometro rodmenys nuo faktinio greičio. Keisdami važiavimo greitį, matote, kiek keičiasi ir kokia yra paklaida.
– Žmonėms, kurie galbūt neturi kažkokių programėlių ir nori išsimatuoti, ar yra galimybė matematiškai išskaičiuoti panaudojus formulę?
– Pagal Europos Sąjungos reglamentą, yra formulė – 0,1 padauginus iš važiavimo greičio, plius 4 km/val.
– Vadinasi, jeigu važiuojame ir mums parametras rodo 100 km/val., greitį daliname iš 10, pridedame 4, gauname 14. Vadinasi, tokia realaus greičio galima maksimali paklaida.
– Taip. Tai yra maksimali jūsų automobilio spidometro paklaida.
– Ar dar kažkas gali lemti didesnę realus greičio paklaidą ir to, ką rodo spidometras? Pavyzdžiui, automobilio padangos?
– Taip, be abejo, padangos tikrai lemia ir neatsitiktinai gamintojai nurodo padangas, kokias turime montuoti konkrečiame automobilyje. Jeigu padangos bus mažesnės, spidometras rodys daug, o važiuosime gerokai lėčiau. Jeigu padangos didesnio diametro, tai atvirkščiai – spidometras rodys nedaug, o važiuosime daug greičiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...