- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuva kartu su Prancūzija ir Liuksemburgu patenka tarp trijų Europos šalių, kuriose dyzelinu varomi automobiliai sudaro didžiausią dalį lengvųjų automobilių parko.
Svarbus akumuliatorius
Itin permainingais orais ir net ekstremaliomis vairavimo sąlygomis pasitikęs gruodis verčia prisiminti, kad netrukus aktualūs taps ir kiti šalčio automobiliams krečiami pokštai.
Todėl specialistai ragina nesitikėti, kad žiema praeis taip pat netikėtai, kaip užėjusi, ir automobiliu pasirūpinti ir anksto. Lenktynininkas Dainius Matijošaitis teigia, kad savo automobilį laiko paruoštu žiemai, kai vasarinės padangos pakeičiamos į žiemines, tačiau yra viena labai svarbi sąlyga: visos automobilio sistemos turi būti prižiūrimos ir tvarkomos nuolat. "Automobilį reikia prižiūrėti periodiškai ir eksploatuoti tinkamai. Tik tuomet išvengsite smūginių remonto sąskaitų ir netikėtumų, kai už lango –20 oC", – sako D.Matijošaitis.
Viena dažniausių problemų, kodėl ryte žiemą neužsiveda automobilis – išsikrovęs akumuliatorius. Laidai irgi turi būti tvarkingi. Net ir gana naujuose automobiliuose pasitaiko, kad laidas yra prasitrynęs ir tyliai sodina akumuliatorių net tada, kai automobilis stovi nenaudojamas. "Vasarą to taip akivaizdžiai nejuntame, tačiau rimtai atšalus tai tampa didele problema", – teigia profesionalus lenktynininkas. Pasak jo, dažniausiai akumuliatorių įkrauti galima ir automobilių servise, tačiau jeigu į tai nebus pažiūrėta kompleksiškai, ta pati situacija gali kartotis dėl izoliacijos sandarumą praradusio laido.
Vienareikšmiškai siūlyčiau išvažinėti vasarinius degalus ir tik tada prisipilti pilną baką žieminių degalų.
Pasirūpinti varikliu
Išsikrovęs akumuliatorius gali tapti nemalonia staigmena, o sugedęs automobilio variklis – didelių finansinių nuostolių šaltiniu.
"Kiekvienas automobilio mazgas ar sistema turi baigtinius resursus, kurie matuojami darbo valandomis arba nuvažiuotais kilometrais. Patarčiau nelaukti ir net nepriartėti prie ribos, už kurios mechanizmai jau būna susidėvėję. Tai galioja visoms sistemoms, tačiau variklio gedimai be jokios abejonės patys skaudžiausi ir pavojingiausi. Jei jau kažkas lūžta variklyje, tai yra lyg sprogstamoji jėga ir paprastai kainuoja labai brangiai", – sako D.Matijošaitis.
Žiemą ypatingą dėmesį varikliams turėtų skirti dyzelinių automobilių savininkai, arba apytiksliai du iš trijų Lietuvos vairuotojų. Eurostato duomenimis, Europoje dyzelinu varomų automobilių daugiausia yra Prancūzijoje, Liuksemburge ir Lietuvoje. Lietuvoje dyzeliniai automobiliai ir toliau išlieka itin populiarūs – jų vis dar registruojama daugiausia. Dyzeliniai degalai yra jautrūs žemai temperatūrai, todėl skirtingiems sezonams gaminamos skirtingos dyzelino klasės. Į daugelį degalinių, dar prieš atšąlant, gabenamas arktinis dyzelinas, kuriame nėra biodegalų ir kuris ypač atsparus šalčiui. Toks dyzelinas gaminamas gamyklose: jokie degalų priedai, naudojami kartu su vasariniu ar pereinamosios klasės dyzelinu, negali atstoti arktinio dyzelino.
Abejotini degalai
Pasak D.Matijošaičio, jeigu pastaruoju metu važinėjote rečiau, o paskutinį kartą bakus dyzelinu pildėte, kai degalinės jis dar nebuvo pakeistas į arktinį, pats metas išvažinėti vasarinių degalų likučius ir užsipilti žieminių. "Vienareikšmiškai siūlyčiau išvažinėti vasarinius degalus ir tik tada prisipilti pilną baką žieminių degalų. Ruošiantis žiemai, degalinėse keičiasi parduodamo dyzelino klasės ir tai yra esminis sklandaus variklio darbo kriterijus. Orai vasarą ir žiemą smarkiai skiriasi, ir tikrai skiriasi variklio darbas, kai yra +20 ir –20. Žieminis dyzelinas nėra mitas ar perteklinis, prabangos dalykas – juo dyzelinių automobilių savininkams apsirūpinti yra būtina", – sako D.Matijošaitis.
Žieminius degalus reikia rinktis patikimame degalinių tinkle, o ne "garažuose" ar kuo pigiau – neaiškius dyzelino kokteilius.
Vienos iš Lietuvoje veikiančių degalinių atstovų pastebėjo, kad pastaraisiais metais Lietuvoje stebima tendencija, kai žiemos metu kai kurie degalų pardavėjai drįsta prekiauti neaiškios kokybės pereinamosios klasės ir žieminių degalų mišiniais, vadinamaisiais kokteiliais. Tokius degalus pirkėjai degalinėse paprastai įsigyja keletu centų pigiau, tačiau niekas nežino, kokiai temperatūrai atsparus toks kokteilis ir kada jis užkimš degalų filtrą, sugadins degalų siurblį ar degalų purkštukus. Tai loterija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaip tinkamai paruošti automobilį techninei apžiūrai?
Nemaža dalis vairuotojų prieš automobilio techninę apžiūrą, ko gero, jaučiasi panašiai, kaip prieš egzaminą, kuriam, deja, nėra tinkamai pasiruošęs. Tai atskleidžia ir statistika – daugiau nei pusė automobilių i&s...
-
Peikia naują „Regitros“ tvarką: šio skambučio nenori sulaukti niekas
Praktinis vairavimo egzaminas dažnam lietuviui – tikras galvos skausmas. O džiugią akimirką, gavus vairuotojo pažymėjimą, gali sugadinti „Regitros“ skambutis. Nuo šiol, peržiūrėjus egzamino įrašą ir pastebėjus egzam...
-
Automobilių rinkos pulsas: lietuviai pirks daugiau
Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Lietuva išlaiko tvirtą lyderės poziciją tarp Baltijos šalių: mūsų automobilių rinką 2024 m. papildė 73 proc. daugiau naujų automobilių nei Latvijoje ir 19 proc. daugiau nei Estijoj...
-
Pirmu bandymu įveikti techninę apžiūrą – neįmanoma misija?
Nuo šių metų vairuotojams Lietuvoje draudžiama dalyvauti eisme neturint galiojančios sveikatos pažymos. Net ir gavus šią pažymą privaloma turėti ir automobilio techninės apžiūros (TA) taloną. Kodėl šis barjeras iškart ...
-
Už motociklą paklojo 1,32 mln. JAV dolerių
Las Vegase (JAV) surengtame „Mecum“ aukcione už 1,32 mln. dolerių parduotas 1915 m. motociklas „Cyclone V-Twin“. ...
-
Po istorinės metų pergalės – iššūkiai namie ir svetur
Vienas svarbiausių Lietuvos ekonomikai – transporto sektorius. Kaip verslas vertina 2024-uosius ir ko tikisi 2025-aisiais? ...
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...