- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gal ir ne kiekvienas, bet tikrai neretas vairuotojas pasvajoja, kaip gera būtų šiltomis vasaros sezono dienomis keliauti sėdint prie kabrioleto vairo. Saulė, šiltas vėjas, kedenantis plaukus, ir jokio kosulio, sukelto šalto oro, pučiamo kondicionieriaus.
Pasiūla – keli šimtai
Jeigu jums atrodo, kad tokios vasaros pramogos kainuoja per brangiai, turbūt dairotės į naujus ir apynaujus automobilius. Jei mintimis grįžtume prieš 15–20 metų, kabrioleto kėbulą turintis automobilis buvo retas reiškinys tiek mūsų šalies keliuose, tiek skelbimų portaluose.
Dabar situacija stipriai pasikeitė. Vien šiuo metu autoplius.lt portale galima rasti daugiau nei 240 skelbimų, kurių kiekviename – po kabrioletą, kainuojantį ne daugiau kaip 5 tūkst. eurų. Šiame straipsnyje išskiriami penki geriausią kainos ir kokybės santykį turintys kabrioletai, prieinami lietuviškuose skelbimuose.
Mokant nuo 2,5 tūkst. iki 5 tūkst. eurų autoplius.lt portale galima įsigyti 2003–2007 m. gamybos „Audi A4“ su kabrioleto kėbulu. Turint omenyje, kad už šią sumą perkamas beveik 20 metų sulaukęs, tačiau premium klasės automobilis, prašoma suma yra gan sąžininga.
Stilius ir galia
Skelbimuose šiuo metu galima rasti „Audi A4“ su 2 l darbinio tūrio benzininiu ir 2,5 l darbinio tūrio dyzeliniu varikliais. Šių modelių galia prasideda nuo 103 kW ir kyla aukštyn, tad bus galima ne tik mėgautis vėju, plaikstančiu plaukus, tačiau ir važiuoti šiek tiek smagiau.
Ko gero, didžiausia šio modelio problema, kad jo stogas ne kietas, o minkštas. Tai sudarys nepatogumų, jei norėsite jį eksploatuoti ir šaltuoju sezonu. Taip pat – 2 l darbinio tūrio benzininis variklis labai rajus, o 2,5 l darbinio tūrio dyzelis – ne itin patikimas.
Antrasis ir bene pats stilingiausias sąrašo dalyvis – „Mini Cooper“. Šiuo metu Lietuvoje galima rasti tokių modelių tiek su automatine, tiek su mechanine pavarų dėžėmis. Tačiau vienintelis pardavėjų siūlomas variklis – 1,6 l darbinio tūrio benzininis. Jam reikia išties nemažai degalų.
Stilingas: „Mini Cooper“ modelis su stogu seniai pelnė lietuvių pripažinimą. Š. Mažeikos / BNS nuotr.
„Mini Cooper“ patiks tiems, kurie mėgsta stabilų ir paklusnų važiavimą, o vingiuotą ir ilgesnį kelią link kelionės tikslo visuomet pasirenka vietoj automagistralės. Tai vairuotojui sukurtas automobilis. Atviras dangus virš galvos tik sustiprins kokybiško vairavimo jausmą. Jei mėgstate komfortą ir norite važiuoti taupiai – „Mini“ jums netiks.
Jei tektų keisti priekinį automobilio sparną, negalėsite jo pritaikyti nei nuo trečios, nei nuo ketvirtos kartos „Golf“.
Populiarusis vokietis
Trečiasis ir, ko gero, iš viso sąrašo dažniausiai keliuose pastebimas kabrioletas – „Volkswagen Golf“. Šių modelių kainos prasideda vos nuo 1,2 tūkst. eurų ir kyla iki maždaug 4,5 tūkst. eurų ribos. Variklių pasirinkimas gan platus. Yra tiek dyzelinių, tiek benzininių, o darbinis tūris svyruoja nuo 1,6 l iki 1,9 l.
Šis kabrioletas galėtų būti pirmos kartos modelis, trečios kartos modelis arba vadinamasis 3.5. Toks pavadinimas gan keistas, tačiau ne veltui. Tai galima pagrįsti. Jei pažiūrėsite į automobilį iš priekio, pamatysite tokį patį vaizdą, kaip ir žiūrėdami į bet kokį ketvirtos kartos „Golf“. Tačiau, jei apeisite iš galo, išvysite trečios kartos „Golf“ žibintus. Atsisėdę į vidų rankas uždėsite ant „Golf 4“ vairo, tačiau visa centrinė konsolė – tokia pati kaip „Golf 3“.
Niūriąją šio modelio pusę portalui atskleidė tokio modelio savininkas. Nors „Golf“ yra populiarus modelis ir jam detalių galima lengvai rasti, su 3.5 kabrioleto versija viskas kitaip. Pavyzdžiui, jei tektų keisti priekinį automobilio sparną, negalėsite jo pritaikyti nei nuo trečios, nei nuo ketvirtos kartos „Golf“. Mat sparno dydis toks, kaip trečios kartos „Golf“, o detalės išpjova ties priekiniais žibintais – kaip ketvirtos kartos.
Taip yra ne su visomis šio modelio dalimis, tačiau sparnai – toli gražu ne vienintelė tokia vieta. Nepaisant detalių trūkumo problemos, automobilis labai smagus ir vasariškas, o važinėti juo mieste ypač patogu. Juk „Golf“ tam ir buvo sukurtas.
Nesušalsite: „Peugeot 206“ vienintelis iš aptariamų kabrioletų turi kietą stogą. Pranešėjų nuotr.
Kainos nesikandžioja
Mažiausias ir bene pigiausias autoplius.lt kabrioletų sąrašo dalyvis – „Peugeot 206“. Tai Lietuvoje kažkada buvęs ypač populiarus miesto hečbekas. Šio mažylio kainos portale startuoja nuo 900 eurų ir kyla vos iki 2,5 tūkst. eurų už raudoną, 2006 m. pagamintą „Peugeot“. Galima rasti tiek 1,6 l, tiek 2,0 l darbinio tūrio variklius turinčių modelių.
Blogos naujienos ieškantiems kabrioleto su automatine pavarų dėže – visi modeliai varomi benzinu ir turi tik mechanines dėžes. Tačiau, lyginant su kitais sąrašo dalyviais, „Peugeot 206“ turi ir pranašumą. Tai vienintelis iš aptariamų kabrioletų su kietu stogu. Vadinasi, jį galima patogiai eksploatuoti tiek vasarą, tiek žiemą.
Vyšnia ant torto – japoniškasis „Mazda MX-5“. Automobilis išsiskiria net keliomis ypatybėmis. Tai modelis, kuris turi tik kabrioleto kėbulą, jokio kito rinkoje nerasite. Be to, tai ypač gerai valdomas automobilis, kuris dažnai perkamas net ne dėl kabrioleto kėbulo ir malonių vasaros kelionių, o dėl savo išskirtinių galimybių trasoje ir aukšto paklusnumo lygio. Prie to puikiai prisideda ir galiniai varantys ratai.
Komfortas: „Audi A4“ su kabrioleto kėbulu – premium klasės automobilis. Pranešėjų nuotr.
BMW, „Opel“ ir kiti
Dabar didelė dalis šių „MX-5“ modelių jau nebėra naudojami, todėl tikėtina, kad, nusipirkus „Mazda MX-5“ ir tinkamai prižiūrint, pinigų ne tik neprarasite, bet ir pelningai investuosite.
Pagrindinis modelio trūkumas, palyginti su anksčiau išvardytais konkurentais, – jis turi tik dvi sėdimas vietas. Modelių, kuriuos galima nusipirkti mokant iki 5 tūkst. eurų metai svyruoja nuo 1997 iki 2008-ųjų. Galia – nuo 110 iki 163 AG.
Lietuvos naudotų kabrioletų rinkoje galima rasti ir daugiau modelių. Pirmos serijos BMW, „Opel Astra“, „Volkswagen EOS“, „Renault Megane“ ar „Ford Focus“ – jų už nedidelę sumą Lietuvoje yra gana daug. Reikia tik išsirinkti tokį, kuris atitiks poreikius, norus ir galimybes.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kinų BYD įvažiavo į Taliną ir Tartu4
Vienas didžiausių pasaulyje elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamintojų – kinų BYD – pradėjo veiklą Baltijos šalyse: Estijos miestuose Taline ir Tartu atidaryti prekybos centrai. ...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina5
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...