- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors elektra varomi automobiliai Lietuvos keliuose skaičiumi dar negali varžytis su benzininiais bei dyzeliniais konkurentais, tačiau jų skaičius stabiliai ir nuolat auga.
Skaičiuojama, kad jau šiandien miestų gatvėse rieda apie pusę tūkstančio elektromobilių, nors dar prieš kelerius metus jų skaičius nesiekė ir šimto. Plečiantis elektromobilių parkui vis opesnis tampa jų pakrovimo klausimas, kurį ryžosi spręsti elektros energijos gamyba iš atsinaujinančių energijos šaltinių užsiimanti koncerno „Achemos grupė“ bendrovė „Renerga“. Įmonė vairuotojams pristatė dvi naujas elektromobilių greitojo įkrovimo stoteles – Druskininkuose ir Klaipėdoje.
Kaip teigia „Renerga“ direktorius Mindaugas Juodis, elektromobilių greitojo įkrovimo stoteles nuspręsta įrengti vairuotojams ypač patogiose vietose – Klaipėdoje prie „Centrinio Klaipėdos terminalo“, Baltijos pr. 40 ir Druskininkuose šalia viešbučio „Grand Spa Lietuva“, įsikūrusio Taikos g. 14. Tokį žingsnį žengti paskatino besikeičianti transporto priemonių sudėtis Lietuvos gatvėse.
„Pasikrauti elektromobilį Vilniuje yra nesunku, tačiau jeigu iš sostinės bandytumėte pasiekti Klaipėdą, jau būtų nemažas iššūkis. Kelionę reikėtų labai tiksliai apskaičiuoti, be to, jei ir rasite vietą kur pasikrauti savo elektromobilį, tai gali užtrukti keletą valandų. Laikomės nuomonės, kad elektromobilių įkrovimo, ypač greitojo, stotelių tinklas turi plėstis. Dirbdami energijos iš atsinaujinančių išteklių gamybos srityje, skatiname aplinkos tausojimą ir siekiame prisidėti prie kiek įmanoma didesnio elektromobilių skaičiaus pritraukimo į kelius bei infrastruktūros jiems kūrimo“, – aiškino M. Juodis.
„Renerga“ vadovo teigimu, naujųjų stotelių gamintoja yra visame pasaulyje garsi Taivano įmonė „DELTA Electronics“, siūlanti pažangiausias ir galingiausias įkrovimo stoteles rinkoje.
Vienu metu įkrovimo stotelėje gali būti kraunami 4 elektromobiliai. Stotelėse yra įrengtos dvi greito įkrovimo nuolatine srove jungtys, kurių galia siekia iki 120 kW, bei dvi kintamos srovės jungtys su 43 kW maksimalia galia. Be to, kiekvienoje stotelėje yra ir po paprastą kištukinį lizdą su jungtimi iki 22 kW galios.
„Nors elektromobilio baterijos įkrovos laikas skiriasi, priklausomai nuo automobilio markės, mūsų atlikti bandymai parodė, kad vairuotojai savo ekologiškas transporto priemones gali pakrauti vidutiniškai per 15 – 20 min.“, – tikino M. Juodis.
Atsiskaityti už elektrą savo keturračiui vairuotojai galės per mobiliąją programėlę „Virta“, kurioje yra suvedami kreditinės kortelės duomenys. Turint šią aplikaciją galima ne tik lengvai rasti elektromobilių įkrovimo stoteles, bet ir vos kelių paspaudimų dėka pradėti įkrovimą.
„Tikimės, kad pasinaudojančių mūsų greitojo įkrovimo stotelėmis vartotojų skaičius nuolat didės. Mūsų bendrovė orientuojasi į tvarią plėtrą, todėl šiomis dvejomis stotelėmis nežadame apsiriboti. Šiuo metu ieškome vietų naujoms greitojo įkrovimo stotelėms ir artimiausiu metu planuojame jų įrengimą“, – sako „Renerga“ direktorius.
Valstybės įmonės „Regitra“ rugsėjo 1 d. duomenimis, Lietuvoje yra registruoti 535 elektra varomi elektromobiliai. Kiek daugiau nei prieš metus, 2016 m. lapkritį, šis rodiklis siekė 337. Labiausiai lietuvių mėgstamų elektromobilių trejetuke puikuojasi „Nissan Leaf“, „BMW i3“ ir „Tesla model S“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Svarbus įspėjimas vairuotojams: liko tik viena diena11
Antradienį paskutinė diena, kuomet sveikatos pasitikrinti dar nespėję vairuotojai gali tą padaryti. „Regitros“ duomenimis, tokių asmenų iš viso yra daugiau nei 72 tūkst. ...
-
Vairuotojams Kaune – svarbi žinia3
Kauno savivaldybė pranešė, kad nuo gruodžio 31 d. Kaune nutraukiamas parkavimo rinkliavos surinkimas per „m.Parking“ programėlę. ...
-
Pokyčiai „Regitroje“: paaiškino, kada registracija į vairavimo egzaminą bus ribojima pusmečiui3
Nuo 2025-ųjų sausio „Regitroje“ penkis kartus pakeitus vairavimo egzaminų datą, registracija į jį bus apribojama pusmečiui. ...
-
Tvaresnės ateities link – su vandeniliu3
Dauguma transporto priemonių vis dar naudoja dyzeliną ar benziną, tačiau nuo 2035 m. automobiliai su vidaus degimo varikliais galės būti gaminami tik tuo atveju, jei bus varomi aplinkai draugiškesniais degalais. ...
-
Prieš žiemos žygį – pratybos Suomijoje
Šaltuoju metų sezonu motociklininkai įprastai skaičiuoja savaites laukdami, kai vėl galės išvažiuoti iš garažo. Kitokiu ritmu gyvena Karolis Mieliauskas. ...
-
Kinų BYD įvažiavo į Taliną ir Tartu4
Vienas didžiausių pasaulyje elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamintojų – kinų BYD – pradėjo veiklą Baltijos šalyse: Estijos miestuose Taline ir Tartu atidaryti prekybos centrai. ...
-
2025-ųjų aukcionai: bus iš ko rinktis2
Jau pirmieji 2025 m. mėnesiai kolekcionieriams ar tiesiog išskirtinių transporto priemonių gerbėjams žada gundančių naujienų – savo eilės aukcionuose laukia ypatingi eksponatai. ...
-
Tamsioji Dakaro pusė: žūtys, terorizmas ir kiti pavojai3
Dakaro ralis netrukus vėl prikaustys Lietuvos automobilių sporto entuziastų dėmesį. Pirmosiomis sausio dienomis startuosiantis smėlynų maratonas jau seniai tapo ne tik lenktynėmis, bet ir viso pasaulio nutrūktgalvių didžiausiu metų nuotykiu. ...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...