- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Psichologai pataria: jeigu transporto spūstyje vairuotoja pastebi, kad prieš ją iš šalutinio kelio į pagrindinį nori įvažiuoti vyriškio vairuojamas automobilis, derėtų jį įleisti. Ir ne tik todėl, kad spūstyse įprasta eismui važiuoti eglutės principu – kiekvienas pagrindiniu keliu riedantis automobilis užleidžia po vieną iš šalutinio, bet ir dėl to, kad vyrams transporto spūstys kelia daug didesnį stresą ir pyktį, nei moterims.
„Sudėtingose situacijose vyrai yra įpratę imtis veiksmų – „kautis arba sprukti“, todėl jiems transporto spūstys ir situacijos, kai nieko negali padaryti, kelia didelį susierzinimą. Didžiojoje Britanijoje atlikti tyrimai parodė, kad vyrai transporto spūstyje patiria septynis kartus daugiau streso negu moterys. Todėl prieš Kalėdas didmiesčiuose padidėjus transporto grūstims, moterys, būdamos supratingos ir suprasdamos vyrų psichologiją, galėtų dažniau užleisti vyrus. Tokiu paprastu veiksmu jos gali realiai prisidėti mažinant pyktį miestų keliuose“, – sakė psichologė, „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo konsultantė Eglė Masalskienė.
Bendrovės užsakymu atliktame daugiau nei 1,1 tūkst. vairuotojų tyrime apie jų emocijas ir patiriamą pyktį keliuose taip pat buvo nagrinėjami vyrų ir moterų skirtumai. Tyrimas patvirtino, kad vyrai yra emocionalesni vairuotojai, jiems dažniau ir greičiau kyla susierzinimas bei pyktis.
„Mūsų atlikta sociologinė vairuotojų apklausa parodė, kad beveik dukart daugiau vyrų nei moterų įvažiuoja į sankryžą degant geltonam šviesoforo signalui, o transporto spūsčių metu bando „įtilpti“ į sankryžą, net jeigu dėl tokio veiksmo užkerta kelią kitiems automobiliams. Vyrai taip pat dažniau nei moterys prieš kelių susiaurėjimą stengiasi aplenkti „dar vieną“ automobilį bei labiau pyksta, kai antrąja eismo juosta važiuoja lėti vairuotojai. Visa tai rodo, kad kantrybės už vairo vyrai turi mažiau nei moterys. Galbūt todėl daugybė vyrų mieliau renkasi važiavimą aplinkkeliais, ir nors jais kelionė kartais užtrunka netgi ilgiau, vyrai pasitenkina tuo, kad nuolat juda, o ne stovi spūstyje“, – teigė bendrovės valdybos narys, kampanijos „Nulis pykčio“, kuria bendrovė siekia mažinti vairuotojų patiriamą pyktį keliuose, ambasadorius Raimondas Geleževičius.
Psichologės teigimu, moterys transporto spūstyse yra kantresnės, galbūt pati gamta jas sutvėrė būti stipresnėmis, kai reikia laukti ir prisiderinti. Be to, spūstyse moterys dažniau naudojasi priimtinomis streso mažinimo priemonėmis: klausosi muzikos, dainuoja ir panašiai. „Būtent šio moterų sugebėjimo nukreipti mintis į malonius dalykus patarčiau pasimokyti vairuojantiems vyrams. Atminkite, kad susidūrus kelyje su situacija, kurios neįmanoma pakeisti, galime pakeisti savo požiūrį į ją – na ir kas, kad į renginį atvyksite ne su pirmasis, už tai turite progą pasidairyti į Kalėdų dovanas nešančias besišypsančias praeives gatvėje“, – sakė. E. Masalskienė.
Ji taip pat pastebi, kad vyrai geba puikiai planuoti laiką ir kelionės maršrutą, todėl tam, kad sumažintų patiriamą įtampą, pataria jau išvykstant suplanuoti, kad kelionė prieššventiniu laikotarpiu truks ilgiau. „Tiesa, yra ir kuo vyrai galėtų pagelbėti moterims šventiniu laikotarpiu. Parkuojantis sausakimšose aikštelėse moterys stresuoja labiau, tad vyrai, tą žinodami, galėtų pasirodyti esą džentelmenai ir joms užleisti patogesnes vietas“, – sakė bendrovės pykčio keliuose valdymo konsultantė.
Siekdama mažinti pykčio lygį šalies keliuose, didinti saugumą, komfortą ir malonumą vairuoti, pirmaujanti šalies ne gyvybės draudimo kompanija įgyvendina projektą „Nulis pykčio“. Bendrovės atliktas vairuotojų tyrimas parodė, kad 95 proc. Lietuvos vairuotojų yra susidūrę su pykčiu keliuose ir bent kartais patiria neigiamų emocijų, o 61 proc. vairuotojų vienaip ar kitaip sureaguoja į kitų vairuotojų demonstruojamą pyktį. „Nulis pykčio“ projektą palaiko Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija bei Lietuvos automobilių kelių direkcija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti17
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą3
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...