- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažnas vairuotojas yra įsitikinęs, kad greičio matuokliai nefiksuoja iki 10 km/val. viršyto greičio, todėl leidžia sau važiuoti greičiau nepaisydamas saugumo reikalavimų. Tokių vairuotojų Lietuvoje yra daugiau nei pusė (51 proc.), dar trečdalis (30 proc.) leistiną važiavimo greitį dažniausiai viršija bent 10–20 kilometrų per valandą, skelbiama pranešime spaudai.
Tokius rezultatus atskleidė vienos draudimo bendrovės vykdyta internetinė vairuotojų apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 9 tūkst. vairuotojų.
„Mūsų atlikta apklausa parodė, kad tik 14 proc. gyventojų niekada neviršija leistino važiavimo greičio. Ir nors didžioji dalis prisipažįsta greitį viršijantys nežymiai, iki 10 km/val., visgi miestų gatvėse, automagistralėse ir kitose intensyviose kelių vietose greičio apribojimai priimti ne veltui, o siekiant sumažinti avaringumą ir žuvusiųjų skaičių šalies keliuose. Pavyzdžiui, įvairūs tyrimai rodo, kad greičio sumažinimas 1 km/val. miesto gatvėse, mirtingumą keliuose sumažina 4 procentais. Eismo dalyviams patarčiau nepasiduoti „bandos“ jausmui, kuris skatina prisitaikyti prie greičiau nei leidžiama važiuojančio eismo srauto“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Pasak jo, vairuotojai dažniausiai mano, jog prisitaikydami prie kitų eismo dalyvių, t.y. greičiau važiuodami, jie elgiasi saugiau, nes netrukdo kitiems vairuotojams. Tačiau policijos duomenys atskleidžia, kad maždaug kas ketvirta avarija, kurioje žūsta ar sužalojami žmonės, įvyksta būtent dėl viršyto greičio.
Tyrimas taip pat parodė, kad kai kurie vairuotojai dažniau viršija leistiną greitį nei kiti. Nors jau tapo įprasta, jog vyrai dažniau nei moterys viršija greitį, apklausa atskleidė, kad daugiau vairuojančių moterų (53 proc.) nei vyrų (50 proc.) prisipažino greitį viršijantys iki 10 km/val., ir daugiau vyrų (33 proc.) nei moterų (25 proc.) – iki 20 km/val. Kitaip tariant, viršijantys greitį vyrai yra drąsesni nei moterys. Nepaisant šių skaičių, moterys (19 proc.) dvigubai dažniau nei vyrai (10 proc.) teigė niekada neviršijančios leistinos greičio ribos.
Praėjusiais metais Lietuvos kelių policija užfiksavo beveik 125 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Apklausos rezultatai parodė, kad iki 10 km/val. viršyti leistiną greitį labiausiai linkę jau solidų – daugiau nei 30 metų vairavimo stažą (64 proc.) turintys gyventojai. Tarp tų, kurie viršija leistiną greitį 10–20 km/val., daugiausiai yra 5–10 metų vairavimo patirtį įgijusių (34 proc.) vairuotojų ir 32 proc. 2–5 metų vairavimo stažą turinčių.
A. Gimbickas sako, kad remiantis „Lietuvos draudimo“ statistika, visu šiltuoju sezonu fiksuojama 5,8 proc. daugiau autoįvykių nei žiemą, tačiau jų nuostoliai mažesni 6 procentais. Duomenys rodo, kad vidutinė automobilio žala vasaros metu siekia beveik 2,5 tūkst. litų. „Vasaros metu paprastai būna labai daug smulkių įvykių, todėl įvykių skaičius didesnis. Tačiau pavojingiausios avarijos, kuriose patiriami didžiausi nuostoliai, taip pat fiksuojamos vasarą, ir dažniausios jų priežastys – nepasirinktas saugus greitis“, – sako A. Gimbickas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kinų BYD įvažiavo į Taliną ir Tartu4
Vienas didžiausių pasaulyje elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamintojų – kinų BYD – pradėjo veiklą Baltijos šalyse: Estijos miestuose Taline ir Tartu atidaryti prekybos centrai. ...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina5
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...