- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neseniai rašėme apie Gediminą Misevičių, kuris pusantrų metų važinėja elektromobiliu "Nissan Leaf" ir visą laiką stebėjo, kokius privalumus bei trūkumus turi tokio tipo transporto priemonė. Po šios publikacijos skaitytojai iškėlė ne vieną klausimą, ar išties elektromobilio eksploatacija pigesnė nei to, kuris turi vidaus degimo širdį.
Kodėl elektromobilis?
Žinodami, kad G.Misevičius kartu su elektromobiliu eksploatuoja ir kitą automobilį, vėl kreipėmės į jį, kad pabandytume atsakyti į jums kilusius klausimus.
Pirmiausia, mūsų pašnekovas pradėjo nuo istorijos, kaip apskritai kilo mintis sėsti į elektromobilį. "2015-ųjų rudenį atėjo noras pakeisti 2007 m. "Honda CR-V" (2.0 benzinas). Automobilis buvo naudojamas tik mūsų šeimoje ir buvo nuvažiavęs 177 tūkst. km. Jau antra honda buvo labai patikima (neplaniniam remontui per visus aštuonerius metus buvo išleista tik apie 200 eurų), tačiau taip tęstis negalėjo amžinai. Išbandyta buvo įvairių automobilių, ir po "Nissan X-Trail" bandymų tiesiog dėl įdomumo, kad elektrinis, pavažiavau ir su "Leaf". Elektromobilis paliko geriausią įspūdį iš visų testuotų automobilių", – prisiminė G.Misevičius.
Vis dėlto naujo automobilio kaina vyrui pasirodė neadekvati, vertinant automobilio dydį, todėl buvo pradėta ieškoti naudotų alternatyvų. Paieškos buvo vaisingos. G.Misevičius Latvijoje surado parduodamą 14 mėn. senumo "Nissan Leaf". Elektromobilis buvo nuvažiavęs tik 9 tūkst. km.
"Tai buvo Europos rinkai skirtas elektromobilis (dauguma į Lietuvą atkeliaujančių elektromobilių yra iš JAV). Buvo didžiulis pranašumas, nes žinojau, kad veiks navigacija ir telematika, automobilis buvo su galiojančia garantija, o pardavėjas – oficialus "Nissan" atstovas Latvijoje", – G.Misevičius pasakojo, kaip jo garaže atsirado "Nissan Leaf".
Išlaidų dienoraštis
Vos tik įsigijęs elektromobilį mūsų straipsnio herojus pradėjo vesti ir automobilio eksploatacijos išlaidų dienoraštį, o paklaustas "Kauno dienos" suskaičiavo, kokia gi būtų elektromobilio eksploatacijos kaina, jei jis būtų naudojamas vietoje "Honda CR-V".
"Skaičiavimams naudojau seną gerą TCO (angl. Total Cost of Ownership – visa eksploatacijos kaina) metodiką. Esmė susumuoti absoliučiai visas sąnaudas per tam tikrą laikotarpį, susijusias su automobilio eksploatacija pagal numatomą nuvažiuoti atstumą", – apie skaičiavimo metodiką pasakojo G.Misevičius. Taigi greta straipsnio pateikiame skaičiavimų lentelę, o su pačiu vairuotoju skiriame dėmesio kiekvienai eilutei.
Pirmoji eilutė – išlaidos degalams. "Nesirėmiau gamintojų duomenimis, nes visi žinome, kad jie visiškai neatitinka tikrovės. Realioms degalų sąnaudoms sužinoti kuo puikiausiai tinka internetinis puslapis spritmonitor.de arba, jei lyginamos esamo automobilio sąnaudos, – pagal realų sunaudojimą", – atkreipė dėmesį pašnekovas.
Brangiausia – nuvertėjimas
Įrašėme ir planinių techninių aptarnavimų paslaugas, kurių kainas 3–5 metams gali pateikti kiekvienas oficialus atstovas. Žinoma, reikia įvertinti ir tai, kad vieniems privaloma juos atlikti kasmet, o kitiems tik kas dvejus metus, vieniems kas 15 tūkst.–20 tūkst. km, kitiems kas 30 tūkst. km.
Draudimui išleidžiami pinigai taip pat labai svarbi transporto priemonės eksploatacijos dalis kaip ir prognozuojamos išlaidos remontui. "Pati didžiausia dalis – automobilio nusidėvėjimas. Rėmiausi prielaida, kad automobilis kasmet nuvertėja po 20 proc. – t.y. jei automobilio kaina 100 proc., po metų bus 80 proc., po dvejų – tik 64 proc., po trejų – 51,4 proc. Ši taisyklė veikia pakankamai gerai iki tol, kol automobiliui sukanka septyneri metai ir automobilio nuvertėjimas sumažėja", – sakė jis.
G.Misevičius taip pat pasiūlė pridėti ir automobilio statymo mieste kainą, jeigu jums tenka dažnai ieškoti trasnporto priemonei vietos ten, kur stovėjimas mokamas, o kalbant apie elektromobilį, dar reikia pridėti ir įkrovimo stotelės įrengimą, kad būtų galima greičiau įkrauti.
Išvada
Taigi, "Nissan Leaf" yra beveik du kartus brangesnis nei "Honda CR-V", tačiau jo bendros eksploatacijos sąnaudos per trejus metus yra mažesnės.
"Ir ne tik pigiau – "Leaf" turi daug pranašumų, lyginanat jį su "CR-V" mieste – septyneriais metais naujesnis, daugiau įvairios įrangos, galima taupyti laiką važiuojant A juostomis, nemokamas parkavimas ir kiti praėjusioje publikacijoje minėti pranašumai", – vardijo pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...